Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

alle materialen opgeruimd.

 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1551
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Antonia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2009 om 15:48
Lieve schat,  blijf gewoon gezellig met ons babbelen ....... wij willen je allemaal helpen om hier overheen te komen ....... niets MOET ....... gewoon ontspannen doen waar je zin in hebt ...... wat binnen je mogelijkheden ligt.
TONY
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2009 om 16:13
Ook ik hoop dat je toch snel weer uit je megadip komt. En ik hoop dat we je toch nog met iets kunnen helpen.Het helpt misschien inderdaad wel om af en toe alle dingen die je dwars zitten lekker via dit forum te spuien. Het zal je allicht opluchten. Ik hoop dat we je toch nog wel eens voobij zien komen.Heel veel sterkte.
Groetjes Teunie
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2009 om 19:41
Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Rita zegt:

Hallo Kathy,

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhaal en voor je tranen... iedereen beseft wel hoe moeilijk het is om een geijkte levenswijze plots te 'moeten' veranderen. Weet je nu heb je het héél moeilijk, maar eens komt er een dag dat je weer iets vindt wat je wel héél graag doet... en intussen blijf je hier maar gezellig op het forum meebabbelen. En als het eens niet gaat zijn er hier vele handen om je weer uit de put te halen !

en mocht je het al, helemaal hier hebben gehad wat ik niet hoop, dan vindt ik het lief dat je nog afscheid komt nemen, de meesten blijven gewoon weg

bedankt voor wat je voor ons heb betekent, en morgen schijnt de zon weer, wat je keuze ook mag zijn

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2009 om 20:32

Kathy, ik kan mij alleen maar aansluiten bij alles wat al geschreven is,

Ik hoop dat je er weer snel bovenop komt,  lieve groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2009 om 21:09
Kathy, begrijp best dat alles je nu tegen zit en dat je overal van baalt. Maar hoop toch af en toe nog iets van je te lezen. Heel Veel sterkte!
Groeten Creaans.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2009 om 22:25

Kathy,

Neem maar een rustpauze, je hebt het nodig. Daarbij als je op een geforceerde manier gaat handwerken lukt het toch niet en kan je er enkel een hekel aan krijgen. Laat alles maar es rustig op je afkomen, misschien ontdek je 'iets' waar je meer voldoening van krijgt, eventueel door een (klein) huisdier...  

Misschien krijg je later toch nog zin om te handwerken en hé, het hoeven niet altijd ingewikkelde patronen te zijn.  We staren ons nu blind op de patroontjes van Alan Dart maar wees gerust onze handwerkjes zien er ook niet altijd zo perfect uit. Wij friemelen en prutsen ook regelmatig.   Daarbij een mooi eenvoudig werkje is nog altijd beter dan een half gelukt 'prachtmodel'.

Ik hoop van harte dat we je af en toe nog es horen en ik wens je 't allerbeste.

Dikke knuffel,

Nadine

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 19:29

Bedankt allemaal voor de lieve en begripvolle berichtjes en pm'etjes nu lig ik hier weer met tranen in mijn ogen, maar dan wel andere tranen.

Ben en blijft steeds verbaasd hoe vriendelijk hier iedereen op het forum is en bereid om een ander te helpen.

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 19:34
Originally posted by odette odette wrote:

Handwerken moet ontspannend zijn als je er neurveus van wordt is dat niet goed. Misschien wil je te graag 'moeilijke' dingen maken.  Anders met de knifty knitter aan de gang dat is niet moeilijk en geeft snel een leuk resultaat. Misschien door de alsmaar repaterende handeling rustgevend.

Ja ik weet niet, misschien wel maar ik dacht niet dat ik nou echt steeds wat te moeilijks wou maken, nou ja wel te moeilijk blijkbaar, want het lukt mij niet, maar niet iets wat nou heel moeilijk behoordt te wezen.

aan die knifty knitter heb ik ook gedacht vorige week, had twee leuke patronen gezien in een hobbyblad, maar als ik dat zo las dan leek dat nog veel ingewikkelder. en vindt zo`n ding vrij prijgzig, dan moet ik er wel wat mee doen en snappen.

En zag ik het eerst van ik moet eens kijken, van de week leek alles zwart en dan is het ook alles of niets, maar begrijp ook wel dat ik wat moet doen want van de hele dag liggen, en wat naar die saaie tv staren wordt je helemaal beu!

 

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 19:38

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Kathy, je hoeft niet te handwerken om hier op het forum mee te praten. Open maar een ander onderwerp of blijf op deze. Het is ook moeilijk om uit een patroon te komen, als je hoofd naar andere problemen staat. Mocht je het weer willen oppakken, waarom dan niet met die beertjes, die je wel goed kan? Dan wordt je Kathy, de berenmaakster.

Ja daarom heb ik er ondertussen ook zes gemaakt, dat wou en dat geeft voldoening. steeds dacht ik van dit is de laatste, maar dan toch nog maar 1. En die beren zijn leuk hoor, maar op het laatst wil ik dan ook wel wat anders, dan steeds diezelfde beer, al was het maar steeds een klein beetje anders. Maar ja misschien moet ik gewoon doen.

volgens mijn huisarts vandaag maakte het niet uit, wat als ik maar iets deed anders zag hij me gauw weer ver wegzakken.

 

 

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 19:41
Originally posted by boek boek wrote:

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Rita zegt:

Hallo Kathy,

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je verhaal en voor je tranen... iedereen beseft wel hoe moeilijk het is om een geijkte levenswijze plots te 'moeten' veranderen. Weet je nu heb je het héél moeilijk, maar eens komt er een dag dat je weer iets vindt wat je wel héél graag doet... en intussen blijf je hier maar gezellig op het forum meebabbelen. En als het eens niet gaat zijn er hier vele handen om je weer uit de put te halen !

en mocht je het al, helemaal hier hebben gehad wat ik niet hoop, dan vindt ik het lief dat je nog afscheid komt nemen, de meesten blijven gewoon weg

bedankt voor wat je voor ons heb betekent, en morgen schijnt de zon weer, wat je keuze ook mag zijn

babbelen ja dat is wel leuk, maar vindt het soms moeilijk om overal op te reageren even kijken, maar weet niet waarom vindt het hier gezellig maar soms ook emotioneel.

En het is toch logisch dat je even meld dat je niet meer komen wilt als je hier een tijdje bent. Iedereen gaat hier zo hecht met elkaar om dan vindt ik dat niet meer als vanzelfsprekend.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 19:43

Originally posted by sassa sassa wrote:

je hoeft je niet te excuseren, soms doet het goed om iets van je af te schrijven, en hier vind je altijd wel een luisterend oor, ik duim voor jou dat het de goede kant mag opgaan en dat je weldra weer aan het sporten kan

Sassa heel lief bedoeld van je dat duimen, ik kreeg ook meerder pm'etjes met manieren om toch te sporten, maar sporten zal er voor mij nooit meer inzitten ook niet met aanpassingen. Ik kan af en toe even zitten in mijn rolstoel ook niet te lang en moet blij zijn dat mijn handen goed functioneren.

 

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 19:54

Kathy,

Doe het voorlopig maar lekker rustig aan. Neus hier af en toe wat rond als je zin hebt en doe vooral die dingen die nu op dit moment leuk lijken. Handwerken hoeft toch niet perse? En als het je nerveus maakt al helemaal niet. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet hoe. Wellicht heb je hiervoor wat leuk gevonden om te doen maar kwam je daar toen niet aan toe. Wellicht vind je daarin wat verstrooiing. Of probeer anders iets totaal nieuws met heel ander materiaal. Misschien kan een hobbywinkelsite als pipoos of de kwast je een eindje op weg helpen?

In ieder geval heel veel sterkte en niet weglopen omdat je een dip hebt. Wij vinden het reuze gezellig om met je te kletsen.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 20:01
Ik sluit me bij alle anderen aan, dikke knuf van mij, Meia.
     All you need is love.

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 20:07
Ik sluit me ook aan bij alle vorige spreeksters
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer T Looman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 21:33
alles is al door iedereen gezegd daar sluit ik mij bij aan een hele dikke  voor jou
groetjes Thea
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2009 om 23:29
Hoi Kathy,

Wat lief dat je alle anekdotes apart hebt beantwoord. Ik wilde vandaag iets terug zoeken op hobbydoos, en kwam toen ook een aantal topics van jou tegen.
Het is ook niet niks wat jou is overkomen.
Ik vind het in ieder geval heel moedig hoe je de zaken aanpakt. Ik heb ook het topic van het gehaakte vierkantje gelezen, en uiteindelijk was het je gelukt.
 
Misschien kun je op internet nog wat googlen waar je interesse ligt of wat je nog kunt proberen.
En het klopt, ik denk dat bijna alle hobbydozen wel iets ellendigs hebben meegemaakt en daar nog gevolgen aan over hebben gehouden. En soms komt dit allemaal tegelijk naar voren, maar daarom is er ook zoveel geduld en begrip, dag en nacht. En op een gegeven moment gaat de zon weer schijnen. Je zult niet meer beter worden, maar wel leren omgaan met wat je is overkomen.
Ik weet niet of je van lezen houdt, maar het boek Kracht van Marc de Hond leest heel makkelijk en heeft denk ik veel vergelijkingen met jou. Is een tip voor als je eraan toe bent. Kathy veel moed en succes gewenst.

Rosemarie
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2009 om 09:25
Ik sluit me volledig bij de dames hierboven aan ,laat de moed niet zakken
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ab63 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2009 om 17:15
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

je zit dus nu in een flinke dip,laat het maar even gaan en blijf zoeken naar vervanging voor het sporten,er komt vast en zeker iets op je weg wat je wel kan,en bij het handwerken kunnen wij met z',n allen toch helpen?

Makkelijk praten voor mij,maar ik begrijp heel goed hoe het is om iets niet te kunnen,als je open blijft staan voor nieuwe dingen komt het vast goed,ook al gaat het nu niet,er komt  een tijd dat het wat beter gaat,en dan kan je misschien met hulp weer wat doen.

En je verhaal is niet lang,denk dat we allemaal wel begrijpen hoe moeilijk dit is voor je,het is niet niks wat je doormaakt,je hebt daar tijd voor nodig.Kijken naar wat je niet meer kan,is heel begrijpelijk,en dan helemaal als er dingen niet lukken.

Schrijf het maar van je af,hier is altijd wel iemand die luisterd naar je.

IK KAN HET NIET BETER VERWOORDEN.....MOOI GEZEGD

GROETJES ANGELA
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2009 om 18:02

kathy, je vertelde ons dat je verloofd was... Heb je misschien al enig idee rond hoe of wat dat hele gebeuren gaat zijn? Ik bedoel dan of er al iets van datum of periode is beslist eventueel...

Niet bemoeizuchtig bedoeld, hoor meid, ik bedacht gewoon dat daar misschien iets leuks rond te doen kon zijn..; (ik zeg maar wat: hier delen ze trouwpresentjes uit, beetje zoals snoepjes in leuke verpakking enz...) Misschien een ideetje om zo'n dingen te gaan plannen???

Wat mij heel belangrijk lijkt (en sorry voor de betuttelende toon, oeps, maar ik vrees uit ervaring te spreken Ik bedoel het dus niet zo! ) is dat het haken een DOEL lijkt te moeten hebben voor je... Zomaar "zinloos" wat zitten haken en iets leuks maken, het voelt precies niet als voldoende nu voor je... Ik heb dat ook gehad, om andere redenen dan jij, maar misschien voelt het bij jou ook zo... Zo ben ik eigenlijk min of meer aan mijn "project" van sri lanka begonnen... Misschien dat het goed is om iets te kunnen plannen en dan heeft het ook een doel en een einddatum... Dat is toch anders dan gewoon haken, al is het dan weer misschien meer een "must"...

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2009 om 21:23
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

kathy, je vertelde ons dat je verloofd was... Heb je misschien al enig idee rond hoe of wat dat hele gebeuren gaat zijn? Ik bedoel dan of er al iets van datum of periode is beslist eventueel...

Niet bemoeizuchtig bedoeld, hoor meid, ik bedacht gewoon dat daar misschien iets leuks rond te doen kon zijn..; (ik zeg maar wat: hier delen ze trouwpresentjes uit, beetje zoals snoepjes in leuke verpakking enz...) Misschien een ideetje om zo'n dingen te gaan plannen???

Wat mij heel belangrijk lijkt (en sorry voor de betuttelende toon, oeps, maar ik vrees uit ervaring te spreken Ik bedoel het dus niet zo! ) is dat het haken een DOEL lijkt te moeten hebben voor je... Zomaar "zinloos" wat zitten haken en iets leuks maken, het voelt precies niet als voldoende nu voor je... Ik heb dat ook gehad, om andere redenen dan jij, maar misschien voelt het bij jou ook zo... Zo ben ik eigenlijk min of meer aan mijn "project" van sri lanka begonnen... Misschien dat het goed is om iets te kunnen plannen en dan heeft het ook een doel en een einddatum... Dat is toch anders dan gewoon haken, al is het dan weer misschien meer een "must"...

ja, denk zeker dat iets maken met een doel wel motiveert, wat leuk want dat werd ook al via een pm geoppert net.

Ja en iets voor de bruiloft had ik niet aan gedacht, dan moet het ook wel weer direct heel goed he En dat duurt ook nog even he. Mijn vriend komt in augustus weer terug en de planning is in dec. We houden het klein hoor. Vandaag was het kadootjes dag en ja dat is toch wel leuk!! En hoe kleiner de stapel wordt des te fijner wordt het

ben ietsje minder koppig hoor, maar wel hangerig, zal me zelf wel een symbolische schop onder m`n kont moeten geven en gewoon doen.

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.520 seconden.
Lang Yarns