Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

autootje haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ametta View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ametta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: autootje haken
    Posted: 29 Februari 2016 om 22:48
ik ben met het rode autootje van Christel Krukkert bezig, maar heb een probleem bij het hoofdstuk Bodemplaat. Hier moet ik met roomwit garen beginnen in de overgebleven lus van toer 20 , maar welke toer 20 wordt hier bedoeld. Wel een heel leuk project!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 08:51
Dag Ametta, ik heb dit autootje ook gehaakt, en als ik naar mijn autootje kijk heb ik daar helemaal geen roomwit aan de onderkant, alleen die grijze sierstrip aan de zijkant. Ik vermoed dat ik dit volledig over het hoofd gezien heb. In de foto's in het boek zit ik ook alleen maar roomwit in het dak.
Misschien eens aan Christel zelf vragen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 08:51
In toer 20 helemaal in het begin zou je normaal gezien enkel in de achterste lus moeten gehaakt hebben. De overgebleven lus is de voorste lus die overgebleven is.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 08:57
Als ik er nu eens overheen lees, denk ik dat de bedoeling is dat je nog een randje om het dak heen haakt. die opmerking staat dus helemaal op de verkeerde plaats want het heeft niets met die bodemplaat te maken.
Ik heb dat zelf dus over het hoofd gezien. Ik zou zeggen, maak het autootje gewoon verder af en zie dan of je dat nog wil - bij mijn zoontje functioneert het autootje al een jaartje of zo zonder daklijst :-)

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 09:02
het is het wit randeke dat langs de zijkanten over de wielkasten tot aan de bumpers loopt.

Op blz 20 staat het halverwege de tekst
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 09:06
nee, dat randje is is lichtgrijs, en dat is de regel ervoor (" haak met lichtgrijs een rij v onderaan...."). bovendien is dat niet in toer 20. De enige toer 20 met overgebleven lussen is die in het dak. en inderdaad als je goed op de plaatjes kijkt zie je bij het eindresultaat dat er een rondje vasten omgehaakt, terwijl dat op het punt waar de grijze rand om de wielkasten gehaakt wordt er nog niet is.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 09:10
en dan vlak na dat zinnetje staat er : Hecht de roomwitte draad aan ....

Dit boekje heet Haak je eigen autootjes. En de foto op de kaft is een politieauto met bovenaan een ziekenwagen in de hoek
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 09:23
Volgens mij is het echt haak je EIGEN autotje, dus maak het je eigen . . . als het mooi geworden is en je tevreden bent is het goed.
Het maakt niet uit of er dan wel/niet ergens een roomwitte lijst langs zit Tongue
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 10:13
kvdl ge hebt gelijk het is de rand rond het dak dat er bedoeld wordt denk ik
toer 19 is een rij vasten rond het dak
toer 20 achterste lussen
toer 21 (met rood) en dan verderop die roomwitte draad is krak hetzelfde dat je moet haken
Back to Top
ametta View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ametta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 15:18
dank jullie wel voor alle reacties, ametta
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns