Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbabydekentje welke wol?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Onderwerp: babydekentje welke wol?
    Posted: 05 Juni 2009 om 21:14
voor iemand die een baby gepland heeft, wil ik graag een neutraal babydekentje haken... Waarmee haken jullie die? Renate, jj had er last zo'n mooie!!! mag ik vragen waarmee die gemaakt waren?
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2009 om 22:14
HOI CHRISJE
IK HEB DE BABYWOL GEBRUIKT VAN DE ZEEMAN.
HET IS ER IN WIT,BLAUW EN ROSE.
HOPELIJK HEBBEN ZE HET NOG.HIER BIJ ONS RAKEN DE BAKKEN AARDIG LEEG.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2009 om 09:44
ok, bedankt renate! hier ook nog heel weinig wol... de zomer, hé... alsof je dan niks maakt!  Maar ja, komt wel terug, hé!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2009 om 13:31
Chrisje, ik ben even met mijn neus dicht (mottenballen) in mijn dozen wol gedoken en kwam eruit met 5 bollen supersoft in billetjeswit (één heeft een ander verfbad, maar dat kan voor de rand ofzo), 3 bollen supersoft kikkertjesgroen (zelfde verfbad) en nog een bol supersoft kuikentjesgeel. Ik had toch al wat spullen voor de kerstmarkt klaarliggen, dus zal ik weer "De doos van Magtelt" sturen? Ditmaal niet over Vlissingen?

Je hoeft niet bang te zijn dat ik wol tekort kom en in de herfst liggen er weer zakken vol supersoft in Zeeman.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2009 om 01:51

Chrisje,

Mijn oudste zoon is 20, Ik heb toen ik zwanger was een baby dekentje gehaakt met Phildar wol. Ik heb daarna nog 2 andere kinderen gehad en het dekentje ligt nu terug in de kast te wachten op kleinkinderen. De wol is nog steeds als nieuw hoewel het al vaak gewassen is.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2009 om 19:56

hoi magtelt! heb deze middag wol gekregen van mijn moeder, dus ik kan er zeker weer even tegen, hoor! maar lief dat je aan me denkt!  De doos van magtelt, ik moet daar weer zo om lachen... Wat een titel was dat, hé!  (Poes ligt daar nu op dit moment weer heerlijk in te slapen, haha!)

Ben aan een dekentje begonnen op de breimachine en dat ging eigenlijk heel goed. gewoon een aantal kleurtjes bij elkaar gezocht (restjes) en strepen gemaakt..; is wel flink wat afwerk aan, maar het dekentje zelf ging best vlot... Is niet zo belastend voor mijn pols omdat je afwisselt met rechter en linker!  

Eentje haken ga ik ook nog zeker doen, maar ik ken mezelf...  Dan vind ik dat weer veel te leuk om te stoppen, en daar is mijn pols niet zo blij mee... Als deze gebreide klaar is, zal ik een foto maken! Is in verschillend tinten roze/rood geworden. Ik heb ook nog wol (van die nieuwe van mijn moeder dus) voor eentje in meer jongens-achtige tinten. maar ik haak zo graag "kantjes" en dus moet ik nog een minder frullerige afwerking verzinnen voor die versie...

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2009 om 20:56
Ja dat afwerken, ik heb een babypakje gemaakt en er hangen net zoveel losse eindjes aan als bij volwassen kleren.

Zou bezemhaken voor jou iets zijn? Je krijgt een leuk gaatjespatroon en bij het ophijsen van de steken op de stok hoef je geen draaibewegingen te maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns