Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

babypatroontjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Niek View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Niek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: babypatroontjes
    Posted: 08 Augustus 2012 om 23:26
Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, maar nu kan ik eindelijk gaan bewijzen wat ik over de jaren heen voornamelijk via de hobbydoos heb geleerd. Ons eerste kindje is namelijk onderweg.

Het leek mij een leuk idee om de babykamer met toepasselijke creaties te versieren.
Ik ben heel specifiek op zoek naar de babygiraf van delicious crochet. Mocht iemand me daar kunnen mee helpen zou ik dat heel leuk vinden.

Maar alle andere leuke ideetjes zijn steeds welkom. Babypatroontjes van Phildar bvb vind ik ook altijd goddelijk. Ik sta voor alles open, ook voor andere goede raad :).

Ondertussen snuffel ik wat verder op de site, want ik kan alvast niet wachten om eraan te beginnen. Niets lijkt me leuker dan je eigen kindje in je eigen schattige haak of breiwerkje te zien.

alvast bedankt.
groeten
Niek
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 08:24
in het nieuwste boekje dierenhangers haken staat een hele leuke giraffe die kun je aan een bedmobiel of wagenspanner maken!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 11:22
Ik denk dat je het patroon van de giraffe bij Delicious Crochet kunt bestellen, het patroon mag niet doorgegeven worden.
Het lijkt me inderdaad leuk om dingen te maken voor je eigen baby, ik ben pas begonnen met haken toen de jongste anderhalf was, jammer want er zijn zoveel mooie patroontjes voor baby's.
Groet,

Yobsje
Back to Top
buiten45 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 05 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer buiten45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 07:43
hallo niek
 
gefeliciteerd wat leuk en spannend
 
bij ons is eerste kleinkind op komst
 
we gaan gauw alle twee aan de slag
 
heb de tip gekregen op drops staan hele leuke patronen
en ik heb van mijn dochter het breiboek
De eerste uitzet van phildar gekregen
waar ontzettende leuke dingen in staan
en makkelijk kan bij wijze met je ogen dicht breien
 
groetjes carla(buiten45)
 
Back to Top
Niek View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Niek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 22:44

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik bekijk de tips eens.
Ben zelf ook wel blij dat ik de basis reeds onder de knie heb om voor ons eerste kindje aan de slag te gaan. Nu enkel nog de tijd vinden om ook daadwerkelijk alles af te werken.

Verschillende mensen raden me aan om onmiddelijk aan grotere maten te beginnen, omdat de baby er zo vlug uitgroeit anders. Zou ik dan misschien best met leeftijd 6maand of ouder beginnen? Wat zijn jullie ondervindingen hiermee?

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 23:03
Het hangt er vanaf wat je wilt maken, hou ook rekening met de seizoenen, een dik truitje gebruik je niet in de zomer. Wat maten betreft hangt het ook af van het kindje. Ik heb vier kinderen en het verschilde het eerste jaar heel erg wanneer ze welke maat droegen. Oudste had bijvoorbeeld met 3 maanden maat 68, tweede had met 3 maanden maat 74, hij was al 10 pond bij de geboorte en groeide ook nog eens erg snel. Derde had met 3 maanden maat 68 ondanks haar geboortegewicht van bijna 10 pond en jongste had met 3 maanden nauwelijks maat 62, zij was bij de geboorte nog geen 6 pond. Ik zou wat dingetjes maken in maat 56 en 62 en daarna wachten tot hij/zij is geboren.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Niek View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Niek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 09:05

Ik had eigenlijk heel graag handschoentjes, sokjes en een mutsje gebreien/gehaakt (of allebei), maar weet eigenlijk niet goed hoe het dan zit met de maten.

Moet ik hier ook zoeken naar maatje 56 of 62 bvb.
Ik heb me over de afgelopen jaren een beetje verdiept in de techniek, maar heb me nooit helemaal aan 'passende' kledij gewaagd Confused. Vind dat nog steeds het moeilijkste aan de kunst Alle tips zijn welkom.

Verder is het inderdaad nog een beetje afwachten hoe groot of klein ons kindje zal zijn.

Back to Top
buiten45 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 05 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer buiten45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 09:09
hallo niek
 
ik zou voor 62 of 68 gaan want als je een beetje zwaar kind krijgt
heb je al heel gauw dat 56 niet meer past of helemaal niet
dat het al te klein is
 
groetjes carla(buiten45)
Back to Top
Niek View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Niek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 09:11
Heb eens op dropsdesign gesurft en daar staan inderdaad patroontjes genoeg om me op uit te leven. Bedankt ook voor de al toegestuurde patroontjes. Er zitten werkelijk pareltjes bij.
 
Bedankt allemaal.
Ik heb al zeer veel aan deze site en alle leden gehad!
 
Zijn er eigenlijk soms bijeenkomsten van de leden dicht bij België?
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 17:02
Jammer genoeg kan ik je niet aan babykleertjes helpen. Raad geven omtrent de maten is ook lastig. Onze jongste werd 7 weken te vroeg geboren, en toen we haar eindelijk mee naar huis mochten nemen, was maat 56 véél te groot. mijn moeder heeft toen babybornkleertjes een klein beetje vergroot, en toen paste het wel. Maat 52 was toen nog niet verkrijgbaar.
In het verleden heb ik vaak voor collega's, vrienden etc. kraamkadootjes gemaakt (genaaid) en ik maakte altijd voor als de kleine een maand of 6 was. Even uitrekenen vanaf wanneer de kleine zou moeten komen. Meestal krijg je van het kraambezoek zo enorm veel, dat je voor de eerste maanden meer dan genoeg hebt. Ik heb het net van een collega gehoord die 6 weken geleden bevallen is. Zij kan haar dochter zonder problemen bijna elke dag iets nieuws aantrekken, zoveel had ze gekregen. En daarbij vond ik het ook altijd jammer dat (als je maat 56 of zo maakt) de kleine er zo snel uit was. Vond ik zonde van mijn werk Wink
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 17:11
Ik heb zelf een dochtertje van nu 17 maand. Ik ben beginnen haken/breien toen ik zwanger was. Ik ben er niet echt handig in, noch snel, en wou dus ook wel rekening houden met de maten.

Drops vind ik wel handig, ik heb daar verschillende dingen van gemaakt. In maatje 1-3 maand had ik patroon 19-3 (truitje) gemaakt, dit ging vlot en heeft ze toch tot een maand of 4,5 kunnen dragen. Ook 19-8 (mutsje) was snel klaar en heel erg makkelijk.

In maat 6-9 had ik patroon 20-24 gebreid (truitje) en dit was véél te snel te klein. Ze heeft het amper 3 keer aan gehad. 

Qua wol vond ik voor haar eigenlijk de babywol van Zeeman het leukst. Heb ook Drops Merino Extra Fine gebruikt en die vond ik al redelijk dik voor Elise. 
Groetjes, Tineke
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 549
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 21:41
Voor een giraffenidee kun je misschien ook even kijken in haakfeest voor kinderen. In dit boekje staat volgens mij het één en ander met giraf als applicatie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns