beanie muts te klein |
Reageer |
Autheur | ||||||||||||||||||
mieke s
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2015 Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Augustus 2015 om 18:31 |
|||||||||||||||||
hallo
wie kan mij helpen ik heb de eerste maal een beanie muts gemaakt maar ze is te klein,wie kan mij verder helpen? |
||||||||||||||||||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Dikkere wol ,desnoods dubbele draad . Dikkere pennen en het zelfde aantal steken zou dat helpen ??
Anders ander patroon zoeken dat in diverse maten beschreven wordt en dan goed meten |
||||||||||||||||||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Nog eens proberen met een dikkere haak/breinaald? En de kleine doneren aan een goed doel.
|
||||||||||||||||||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||||||||||||||||||
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
hoe is ze te klein, te smal of niet diep genoeg voor het hoofd zodat je meer een 'tulband' hebt?
uittrekken en opnieuw beginnen met idd een dikkere naald zoals hierboven al is gezegd. Of meer toeren meerderen. |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
ik heb dikke wol en haaknaald 10.Ik moest een magische ring maken van 5naar10 en meerdere tot 25 en dan altijd dezelfde steek
|
||||||||||||||||||
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
ze geraakt er zelfs nog niet over over haar hoof ,voor haar pop past ze maar mijn dochter wordt 7 :)
|
||||||||||||||||||
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
dan kunt ge eens proberen om met eneke te beginnen met 6 en zo verder te meerderen
dus 6 12 18 24 30 en dan haakt ge gewoon en paar toeren 30 en probeert ze dan al eens te passen, als de 'breedte' dan goed is dan heb je maar verder te haken tot de gewenste lengte. Is ze nog te smal dan is het maar een paar toeren uithalen en nog een toer meerderen naar 36 |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Ik zou nog een dikkere haaknaald nemen met dit garen, dan valt ie ook soepeler.
|
||||||||||||||||||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Het zou handiger zijn als je een patroon hebt dat aan de onderrand begint, dan kun je meteen kijken of het past. En dan in de laatste toeren telkens twee vasten samenhaken na bijvoorbeeld 6, 5, 4, 3 en 2 steken. Samenhaken doe je door een lus te trekken door de achterste lus van de vaste, dat herhalen en dan een omslag door de twee lussen halen.
|
||||||||||||||||||
wat rozengeur. |
||||||||||||||||||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
http://crochetincolor.blogspot.be/2012/06/trying-to-customize-hat-sizes.html
misschien dat deze link je verder kan helpen. |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
kan er mij iemand helpen hoe je een muts onderaan begint voor een muts met gewone wol en geen dikke wol?
|
||||||||||||||||||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
het simpelste een lossenketting en dan passen rond het hoofd.
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
HakenAllerleiCuracao
Hobbywonder Lid sinds: 10 September 2013 Locatie: Curacao Status: Offline Points: 542 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Ik gebruik onderstaand schema voor het maken van hoedjes ed
1- 3 maanden Hoofd maat 41 cm cirkel 11.55 cm totale lengte 15 cm 6-12 maanden Hoofd maat 45 cm cirkel 12.80 cm totale lengte 16 cm 12-24 maanden Hoofd maat 50 cm cirkel 14.42 cm totale lengte 17 cm 2-4 jaar Hoofd maat 51 cm cirkel 14.75 cm totale lengte 19 cm |
||||||||||||||||||
http://hakenallerleicuracao.blogspot.com/
https://www.etsy.com/nl/shop/DushiAmigurumi? |
||||||||||||||||||
mieke s
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
het is wel voor een 7jarig meisje :)
|
||||||||||||||||||
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Net wat Bep zegt, een lossenketting, meten rond het hoofd. En als hij dan later een ietsje te wijd is, zet je hem op en kijkt hoeveel steken er teveel zijn en dan maak je nog een randje vasten waarbij je zoveel keer als er steken teveel zijn twee vasten samenhaakt.
|
||||||||||||||||||
wat rozengeur. |
||||||||||||||||||
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||||||||||||||||
Hier vind je ook veel info: http://www.bitofcolor.nl/2013/10/hoe-haak-je-een-passende-muts.html en last but not least bij Jessica Tromp natuurlijk, altijd wat minder overzichtelijk maar o,o wat een informatie is hier altijd te vinden http://www.jessica-tromp.nl/haakpatronen_mutsen_haken.htm
|
||||||||||||||||||
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
||||||||||||||||||
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |