Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBen er ook weer...

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2008
Status: Offline
Points: 758
Direct Link To This Post Onderwerp: Ben er ook weer...
    Posted: 09 September 2009 om 22:48

Hallo allemaal,

We zijn al weer een tijdje terug van een heerlijke vakantie (Kas,Turkije). Heb eerlijk gezegd heel weinig gehaakt  want het was zo mooi daar, wel ontzettend warm maar ondanks de hitte heel veel gezien en gedaan. Kortom, genoten!!!!!

Toen we thuis kwamen lag de uitslag van de bloedtest die ik voor mijn vakantie had laten doen te wachten en wat ik al vermoedde was waar.... een hele lijst van voedingsmiddelen waar ik allergisch voor ben  Dus mijn hele eetpatroon moet op de schop. De vervelendste zijn: alle granen, melk, mais, zwarte peper, kurkuma/kerry en vanille. De lijst is nog veel langer hoor, maar daar kan ik redelijk "omheen" eten  Dit houdt dus in dat ik zelf mijn brood moet bakken (heel veel granen worden vervangen door mais en mais zit ook overal in ) en alles vers moet maken; geen snelle pastasaus uit pot, geen soep uit pak of blik maar zelf bouillon trekken want zelfs in bouillonblokjes zitten dingen die ik niet mag hebben, etc, etc...... Ben dus steeds aan het etiketten lezen, gelukkig heb ik nog geen leesbril nodig want ik kan de kleine lettertjes nog goed lezen

Ben de 1e week alleen maar op zoek geweest naar basis ingrediënten die ik wel mag hebben. Gelukkig heb ik nu wel al het één en ander gevonden en, voor mij als broodeter heel belangrijk, een lekker recept voor brood!!!!

Het lijkt net alsof mijn man en ik weer net samenwonen: wat eten we vandaag en hoe maak ik het klaar  Ach, het zal allemaal wel weer los lopen, het is even een kwestie van wennen en na een tijdje weet ik niet meer beter en ik weet waar ik het voor doe .

Mijn rug (hernia) houdt zich op dit moment redelijk rustig gelukkig dankzij fysiotherapie. Ik ga er wekelijks heen omdat hij nog steeds instabiel is en we direct in kunnen grijpen als het minder gaat.

Met mijn vriendin gaat het (naar omstandigheden) redelijk goed. Ze zit 24 uur per dag aan de zuurstof en de medicijnen doen hun werk. Afgelopen donderdag moest ze weer voor controle naar Groningen en ze waren niet ontevreden. Alles was stabiel (en we duimen heel hard dat dat zo lang mogelijk zo blijft!!!). Ze heeft haar ziekte en daarmee de noodzakelijke longtransplantatie een plekje kunnen geven en heeft weer rust gevonden gelukkig. Het blijft alleen moeilijk dat ze niet weet wanneer ze aan de beurt is voor nieuwe longen. We hebben met het ziekenhuis af kunnen spreken dat als ze gebeld wordt als er nieuwe longen beschikbaar zijn, ze mij dan ook ophalen met de ambulance en we samen naar Groningen kunnen. Dat is voor ons beiden een hele geruststelling!!

Tjonge, is toch nog een heel verhaal geworden, maar wilde graag even een update geven omdat er heel wat lieve hobbydoosjes benieuwd waren hoe het nou gaat....

 

Groetjes
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 08:02

he fijn wat te horen en super dat je een fijne vakantie hebt gehad

dat met het eten lijkt me wel erg moeilijk, ben zelf eentje van het snelle koken, binnen een half uur een fatsoenlijke maaltijd optafel, en dat zal nu wel anders zijn

fijn dat het met je vriendin nu stabiel is, en we duimen voor het beste

ik wens je heel veel sterkte met je vriendin maar ook met je dieet, want ook al is dat niet het ergste wat er is, jij zit er wel mee

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
giggle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1463
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 08:56

Tjonge ik heb je verhaal gelezen. Dat met dat dieet is een heel gepuzzel. Ik heb dat voor jaren terug gehad toen ze bij mij coeliakie hadden geconstateerd. Bleek na een jaar dieet een foute diagnose.

Ik wens jou en je vriendin veel sterkte met de dingen die komen gaan.

 

GROETJES JANNIE
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 09:25

Fijn te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad en welkom terug.

Met je dieet, vooral het gepuzzel en je vriendin wens ik je heel veel sterkte.

 

GROETJES
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 09:47
Welkom terug van je heerlijke vakantie, balen dat dieet, hopelijk voel je er wel beter door. Tip voor snelle pastasaus, maak op een verloren dag een flinke pan saus en vries deze in. Ik kook soms op een dag 4 a 5 eenpans gerechten/sauzen zodat ik mijn eigen magnetronmaaltijden heb voor als ik sávonds moet werken of eens geen zin heb. 
Groeten Jacqueline
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 10:14

Oei lastig om zoveel voedingsmiddelen te moeten laten staan. Maar als je steeds last heb van de dingen die je eet is ook niet prettig.

Fijn dat het redelijk goed gaat met je vriendin....

odette
Back to Top
*Ina* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 381
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 10:43

zeker lastig je moet je hele eetpatroon omgooien, zal in het begin wel ingewikkeld zijn maar straks gaat het vanzelf hé, en ik hoop dat je klacten minder worden

en heel veel sterkte met je vriendin

Groetjes Ina
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 437
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 10:43

Wat fijn dat je er weer bent! Wel vervelend voor je met al die allergieën. Hopelijk ben je snel gewend aan de nieuwe manier van koken.

Groetjes

Nathalie
Back to Top
puren View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 14 December 2008
Locatie: Turkey
Status: Offline
Points: 965
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 11:00

sterkte gewenst met alles!!

groetjes Ria

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 11:07
In het Nederlands leest het toch makkelijker. Ik had bij multiply al het een en ander gelezen. Nu maar hopen dat er voor je vriendin snel gebeld word he? Ik wens jullie heel veel sterkte toe in ieder geval.
Groetjes Teunie
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 11:09

leuk van je te horen!!!

dat dieet is een hele dobber, een heel andere manier vankoken..; heb een periode het coeliakie-systeem moeten volgen voor hema (ook een foute diagnose, blijkt meer voor te komen lees ik net, grrr!) en dat zelf brood bakken was even wennen. Nu heb ik ondertussen een broodmachine en vind ik het heel gewoon...  ben het blijven doen, ook al hoefde het niet meer...

Ik begrijp hier uit dat je niet gezellig even een broddje onderweg kan eten, of een Italiaantje meepikken? Hm, was toen bij ons ook zo, had steeds brood bij voor als het onderweg uit liep of zo... En speciale koekjes en zo...

Maar je weet wel wat het is, en ik hoop dat er nu resultaat komt na een poos dieet, veel succes ermee!

Je vriendin boft enorm met je, dat is een luchtpuntje in de hele situatie! rot dat wachten en de onderzekerheid, is slopend, bah! weer twee duimen die draaien hier!

Ging het een beetje met je rug op vakantie? Of moet je niet meer zo veel rusten? Hopelijk komt dat ook weer helemaal ok!

dikke knuf en het was erg leuk je even hier te horen, hoor!

 

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 11:31
Blij dat je terug bent hopelijk lukt het dieet een beetje en blijft die hernia stabiel
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 12:16

Wat een gedoe om nu lekker te gaan koken. Heel veel succes hoor.

Ik hoop dat je vriendin gauw een oproep krijgt, het is niet niks he?

 

Groetjes Catharina

Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2008
Status: Offline
Points: 758
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 12:44

 Tineke ik was ook van het snelle koken en dan het liefst van die heerlijke eenpansgerechten met van alles en nog wat erdoor. Kan gelukkig nog wel hoor met wat aanpassingen, maar moet er gewoon iets meer de tijd voor nemen.

Wat ik inderdaad ook doe is meer maken van dingen en dan invriezen. Dit werkt inderdaad goed als ik iets minder tijd heb om te koken. Kan ik voor de jongens snel, snel, snel en voor mezelf warm ik het even op.

Ik neem ook inderdaad tegenwoordig mijn eigen brood/koekjes overal mee naar toe omdat er heel weinig te krijgen is wat ik zo maar kan eten. Als de nood hoog is kan ik gelukkig altijd wel terugvallen op een zakje normale chips of een stuk gewone kaas (dit mag ik wel, het is niet de lactose in de melk die ik niet mag hebben, maar de wei en caseïne en bij de bereiding van kaas is dit er gelukkig uit).

Wat ik erg lief/grappig vond van mijn kids was dat, toen ik het vertelde dat ik moest gaan experimenteren met eten, ze zeiden "oh, maakt niet uit hoor, als het niet lekker is gaan we gewoon naar de Charly" (patatzaak hier in de buurt)  Is gelukkig nog niet voorgekomen  Ze maken er helemaal geen punt van en vragen geregeld, mam mag je dit of dat?

Voordeel is dat ik weer eens door mijn kasten moest  "Moest" een 2e broodbakmachine, broodrooster, friteuse (de jongens vinden het wel lekker om zo af en toe een kroketje te bakken en om dan elke keer het vet te vernieuwen is me te veel werk  ) enz aanschaffen en ja, daar heb je wel ruimte voor nodig om dat op te bergen. Dus de kasten zijn weer op orde en mijn kookboeken staan weer keurig op een rij

Groot voordeel is ook dat ik de winkels voor de dagelijkse boodschappen vlak om de hoek heb, dus elke dag lekker alles vers. 's Morgens kijk ik wat we gaan eten en dan haal ik het

Ik ga nu snel nog even een broodje in de broodbakmachine gooien want we gaan het weekend weg (naar Berlijn). Moet nu wel meer voorbereiden dan anders  en ben benieuwd hoe dat gaat bevallen

Groetjes
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 13:40

Fijn even te horen hoe het met je gaat,gelukkig een leuke vakantie gehad,maar ook daar misschien moeilijk met het eten.Lijkt me inderdaad een heel werk om al je gewoontes om te gooien.Zolang je er maar beter van wordt.

je vriendin boft met je,ik ben blij dat ze nu rustig is,en hoop dat ze niet zo lang hoeft te wachten,dat lijkt mij niet fijn.

heel veel sterkte met alles,en een fijn weekend in berlijn.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 13:40

ja als het moet om je goed te voelen, dan weet je in ieder geval waar je het voor doet,      Sterkte

ik hoop voor je vriendin dat ze vlug nieuwe longen krijgt..............en fijn dat jij er voor haar bent........

groetjes geesje
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 20:02

hoi Tinkerbel, leuk dat je er weer bent en dat je een fijne vakantie hebt gehad, wel sneu dat je zo je hele levenspatroon moet omgooien, maar ja de gezondheid gaat toch voor alles, nog veel sterkte en succes met het uitproberen van de nieuwe dingen,

 veel plezier op jullie week-end,

en hopelijk hoeft je vriendin niet al te lang wachten op haar transplantatie

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 21:12

Nou je vakantie was in ieder geval heel leuk. Dat heb je maar weer toch?

Tja je allergie voor al die voedingsmiddelen, dat is minder leuk maar je kunt er wel mee omgaan zo te lezen. En acht het moet even wennen maar get wordt een we natuur zoiets. Mag je wel rogge hebben? De fjordcrackers zijn van rogge en lekker als tussendoor crackertje.

Wat je vriendin betreft, ook mijn duimen draaien volop hoor! Pff wat zwaar allemaal. Heel veel sterkte met alles.

     All you need is love.

Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1871
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 21:22
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Fijn even te horen hoe het met je gaat,gelukkig een leuke vakantie gehad,maar ook daar misschien moeilijk met het eten.Lijkt me inderdaad een heel werk om al je gewoontes om te gooien.Zolang je er maar beter van wordt.

je vriendin boft met je,ik ben blij dat ze nu rustig is,en hoop dat ze niet zo lang hoeft te wachten,dat lijkt mij niet fijn.

heel veel sterkte met alles,en een fijn weekend in berlijn.

hier ben ik het helemaal mee eens
groetjes Thea
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 21:28
HOI TINKERBEL.
WAT GOED OM IETS VAN JE TE HOREN.
WAT EEN GEDOE ZO MET JE NIEUWE"DIEET",MAAR LEES DAT JE ER AL AARDIG MEE OVERWEG GAAT.

IK HOOP DAT HET WACHTEN OP EEN NIEUWE LONG VOOR JE VRIEDNIN NIET LANG MEER IS.
EN WAT FIJN DAT JE MET HAAR MEEMAG ALS HET ZOVER IS.

JE BENT EEN KEI
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns