Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bergere no 166 nr 3 trui met korte mouwen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bergere no 166 nr 3 trui met korte mouwen
    Posted: 15 September 2017 om 10:37
Ik kom er niet uit. Het leek me vrij simpel. ( beginnende breister) Heb al vanalles geprobeerd....
Voor het patroon komt er een gaatjesladder. Heb 62 steken op de naald
3 steken recht breien * 2 nieuwe steken opzetten, de st. Die gevormd worden door 1 omslag laten vallen, 2 st. Recht* 5 keer van *tot* breien, 2 nieuwe st. Opzetten, de st. die gevormd wordt door 1 omslag laten vallen, 13 st. recht.
Ik kom steeds niet uit, er blijven of te veel steken over of er vormt zich geen ladder.
Wat doe ik verkeerd?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 10:53
Heb je een plaatje, want ik kan de trui niet vinden - knip en plak maar een deel van het patroon als je dat kunt.
Want je hebt 62 steken op de naald en wat voor steken zijn dat dan ? Zoals je het nu omschrijft zie ik ook geen 62 steken . . . 39 hooguit.
Ik denk dat je de 1e naald mist waar je aan het patroon begint.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 10:53
Heb je dan in je voorgaande pen omslagen moeten maken ?
Anders kan je toch niets laten vallen ?
Back to Top
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 15:07
Back to Top
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 15:08
http://www.ravelry.com/patterns/library/03---short-sleeve-sweater
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 15:14
http://www.ravelry.com/patterns/library/03---short-sleeve-sweater. Deze dus. Als ik het patroon aanklik zegt hij: Page not found.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 15:43
Dat bericht krijg ik ook.

Ik ben ook nog ergens de zelfde trui maar dan met lange mouwen tegen gekomen,met het zefde antwoord
Back to Top
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 18:15
Ik heb op google de naam en blad nr ingegeven kwam toen op deze link uit met foto van het gebreide truitje. No 3 van bergere blad no 166
Heb link gekopieerd en bij testen deed hij het.....mar nu dus niet
Back to Top
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 18:30
Ok dan maar overtypen...
De trui wordt gebreid over de breedte, je begint met de halve rechtermouw (38 st.)daarna meerderingen en minderingen tot je komt op 32 st.. Dan 57 st. Opzetten voor het rugpand. Totaal 89 st. Dan steek minderen voor hals, maar deze wordt weer bijgemaakt. Totaal blijft dan op 89 st. als we aankomen bij de halve linkermouw. En dan begint het....Op tot. Hoogte links 57 steken afkanten, dan verder breien over de overige 32 st. Op 62 cm totale hoogte als volgt de gaatjesladder vormen:3 st. Recht breien *2nieuwe st opzetten, de st. Die gevormd wordt door 1 omslag laten vallen, 2 st. Recht* 5 keer van * tot* breien, 2 nieuwe st. Opzstten, de st. Die gevormd wordt door 1 omslag laten vallen, 13 steken recht.
1 nld averecht breien over de verkregen 38 st.
Dan 5 nld. Ribbelsteeek breien en alle st. Afkanten.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Wie snapt hem?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 20:05
ik kan er niet aan uit in ieder geval. Misschien een foto nemen van het stukje patroon, dan kunnen we de juiste komma's, hoofdletters, spaties en sterretjes zien, want het zou me verwonderen dat er in het patroon 'En dan begint het....Op tot. Hoogte' staat en een beetje verder
'*2nieuwe st opzetten, de st. Die gevormd wordt'

Ofwel is het een slechte vertaling van het originele patroon.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 20:21
Is je achterpand soms zonder die ladders Dus alleen het voorpand ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 20:53
Als je drie steken breit van die 32 steken en dan 5x die 2 steken erbij opzet en 2 breit en dan weer die 13 steken kom je op de aangegeven 38 steken .

Dan je pen av .Als je die 2 omslagen als 1 steek breit kom je weer op 32 steken .Ik denk dat je dat dus moet blijven herhalen .Later zal je er dan weer die steken voor je pand bij op moeten zetten en dat ladderstuk door moeten zetten
Wat anders kan ik er niet van maken.
Misschien een ander
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 08:44
Als Mutti, Lidwina en lw1463 er geen chocola van kunnen maken, dan zou ik het maar opgeven en een ander model kiezen.

Een patroon kan best fout vertaald zijn. Librero heeft eens een verkeerde vertaling van een Amigurumiboek uitgegeven en het later herzien. Tegen inleveren van de streepjescode van het foute boek, kon je dan het nieuwe krijgen. Elk stokje had een vaste moeten zijn, zo verwarrend.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 09:25
Als je de foto op ravelry ziet (je kunt ook nog extra extra inzoomen) zie je dat het dwars gebreid is, als je de rechter mouw ziet zie je ook die
rechte steken. Wat ik niet snap en wat volgens mij ook niet kan is dat je vanaf de halve linkermouw (rugzijde) door zou kunnen breien
richting voorzijde, want je arm moet er ergens uit. Mij lijkt het dat je het voorpand en die kant van de mouwen apart breit - zie ook de foto in ravelry.
Volgens mij heb je eerst een ribbelsteek (paar naalden alles recht breien) en dan komt jouw ladder.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 09:30
Je hebt 32 steken op de naald - even tellen
3 steken recht (ik denk schouder)
5 keer *2nieuwe st opzetten, de st. Die gevormd wordt door 1 omslag laten vallen, 2 st. Recht* = 10 van de vorige 32 en 10 nieuwe
nog 2 nieuwe en 13
In totaal brei je dus maar 26 van de 32 bestaande steken, wat je dus mist is de allereerste naald waarmee je de gaatjesladder
mee gaat beginnen. Een naald waarin je niets laat vallen maar waarin je wel omslagen maakt (die je dus daarna kunt laten vallen)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 09:49
Kijk ik kan terug redeneren, je hebt 6 ladders (6 plekken waar je omslagen maakt die je weer laat vallen)
Dan hou je b.v. die 3 steken bij de schouder aan en breit dan (2 omslagen & 2 steken samenbreien & 1 recht) X 5, daarna nogmaals 2 omslagen
Alleen heb je dan bij de oksel nog 14 steken over, daar zou ik de eerste 2 dan van samenbreien
 
Dit om mee te beginnen, je allereerste naald na de ribbels, daarna het patroon volgen . . . eerst averecht en dan die naald met die omslagen
 
Extra geheugensteun gaatjespatroon
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 12:12
Volgens mij kan dit zoals het er staat niet .

Je kunt een achterpandanders breien zonder laddders .Volgens mij moet je dan ook je mouw beginnen en eindigen met ribbels .anders krult de hele handel om .
Dan maak je je voorpand die je ook met ribbels begint en dan kan je je ladder patroon breien .
Die 13 steken is dan dat gladde stukje voor, bij je mouw .Je gaat steken erbij opzetten voor je voorpand en je blijft je ladderpatroon volgen .Dan kant je af en houdt de steken van je mouw over .Je eindigt met die ribbels en kant af .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 15:54
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Volgens mij kan dit zoals het er staat niet .

Je kunt een achterpandanders breien zonder laddders .Volgens mij moet je dan ook je mouw beginnen en eindigen met ribbels .anders krult de hele handel om .
Dan maak je je voorpand die je ook met ribbels begint en dan kan je je ladder patroon breien .
Die 13 steken is dan dat gladde stukje voor, bij je mouw .Je gaat steken erbij opzetten voor je voorpand en je blijft je ladderpatroon volgen .Dan kant je af en houdt de steken van je mouw over .Je eindigt met die ribbels en kant af .
Wij zijn het eens, maar bij voorstellen schreef ze al dat dit de eerste keer is dat ze een patroon van Bergere heeft. Ik ken het
eigenlijk niet - maar na deze vraag hoef ik ook niet zo. Misschien is het simpelweg heel slecht vertaald.
Back to Top
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 21:22
Ok bedankt dames! Super fijn dat jullie meedachten. Zal nog even aanknommelen en anders een eigen patroontje invoegen
Back to Top
Sandraleenders View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 September 2017
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandraleenders Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2017 om 21:39
[IMG]http://[/IMG]
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns