Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Berjuan poppen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Berjuan poppen
    Posted: 22 September 2016 om 12:48
Ik zag op bol.com Berjuan poppen, vooral die van 22 cm met koffer en kledingset vind ik leuk. Maar ik kan niet zien of het een slaplijverd of een hardere pop is, die kan staan. Op de foto lijkt ze te staan, maar bij Materiaal staat ook textiel.

Kent iemand die poppen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 13:01
pop

ik ken ze niet
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 14:13
Tzijn spaanse dames geloof ik ik aan Irene te zien ist geen slap lijffie want anders kan ze niet zo parmantig op dr voetjes staan...bevalt ze je niet stuur je dr per ommegaande terug ..kun je met poppen doen ;-)) er is een spaanse site maar kben het spaans niet machtig eilaas...
Hoewel ik net op Ebay een Berjuan pop zie die n slap lijf heeft en ook staand poseert...
kHeb ff de vraagruimte gevuld bij vol punt com Maggy, we zullen zien...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 14:50
Ik denk kunstof/textiel omdat ze haar niet bloot versturen, dus een hard lijf en zachte kleren
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 16:30
Ik had niet gezien dat je vragen kunt stellen bij bol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 16:50
Ik denk dat de pop een hard lijfje heeft . Bij de 3e pop kun je duidelijk de teentjes zien .
Ik vind alleen dat koppie zo groot ook van die er onder .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 17:28
Is het dom  dat ik me afvraag waarom die poppen zo duur zijn? ik ben niet zo thuis in de poppenwereld.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 18:24
Poppen worden niet meer zo veel verkocht. In speelgoedwinkels vind je voornamelijk interactieve baby bornpoppen, die kunnen eten, drinken, plassen, praten en kruipen. Die zijn zowiezo vrij duur. Of ietwat enge barbieachtige poppen en normale Barbies. Vroeger kon je bij Wibra en Kruidvat nog wel meisjespoppen kopen van rond de € 10, maar merkpoppen als Zapf en Käthe Krüse zijn gewoon duur. Dan zit je al gauw rond de € 90. Deze vallen nog wel mee.

Ik speelde vroeger wel tot en met de brugklas met poppen, maar de meisjes van nu zitten met hun tiende ermee op de kleedjesmarkt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2016 om 18:34
Tja...niet elk kind is een poppenmoeder.
Ik was het niet.
Speelde wel met poppen als mijn zus dat wilde, maar het waren ook meestal háar poppen.
Bij mijn weten heb ik nooit echt een 'eigen' pop gehad.
Zal wel poppen gehad hebben hoor, maar ik weet het niet meer.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 09:56
Ik heb inmiddels antwoord gekregen, het zijn harde poppen. Ik vind slaplijverds zo moeilijk aankleden.

Mijn oudste zus was ook geen poppenmoeder, maar als mijn poppen avonturen beleefden, wilde ze wel meedoen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 10:34
Ik had een pop Coby ,ik was er gek op . Door het vele spelen en aan en uit kleden met eigen gemaakte kleertjes ,werden de gaten in de armen steeds groter . Mijn vader zette steeds grotere knopen aan elastiek om die in de gaten te steken zodat de armen op z'n plaats bleven .cellulooid ,of hoe je dat schrijven mag bestaat dat nog ?

Ik kreeg een nieuwe pop waarschijnlijk best wel prijzig voor die tijd ,maar ik wilde er niet mee spelen Coby was het en bleef het met of zonder armen .
Toen hebben ze een grote fout gemaakt ,ze hebben Coby verbrand ,ik zie het nog voor me . Tenslotte ben ik wel met de nieuwe pop gaan spelen ,maar het is nooit Coby geworden .
Hoe vuil en smerig de poppenkinderen van mijn dochters ook waren en hoe vaak de benen ook uit de barbie ging ze mochten blijven !
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 11:53
Oh ja, zo'n soort trauma blijft je bij en je zal zo'n fout bij je eigen kinderen niet maken.
Awel...wij maken weer andere fouten bij onze kinderen. Wink

Ik had wel een beer die overal mee naar toe moest.
Gevuld met stro of hooi of iets anders plantaardigs, dus kon niet gewassen worden tot gruwel van mijn moeder.
Één van mijn broers ging ermee voetballen en beer kwam op het schuurdakje van de melkboer terecht.
Hij mocht hem er niet afhalen van mijn moeder, blij als ze was dat ze het ding kwijt was.
Gek genoeg kan ik nóg de verontwaardiging voelen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 12:38
Ik denk dat jij eenhelegoeie klant bent bij bol punt com want mij antwoorden ze niet ;-) en ik had zes broers dus samen met poppen spelen was er niet bij vandaar dat ik nu zo geniet van tvooral harige spul .. én maar kammen ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 12:47
Ik kreeg een nieuwe pop waarschijnlijk best wel prijzig voor die tijd ,maar ik wilde er niet mee spelen Coby was het en bleef het met of zonder armen .
Toen hebben ze een grote fout gemaakt ,ze hebben Coby verbrand ,ik zie het nog voor me . Tenslotte ben ik wel met de nieuwe pop gaan spelen ,maar het is nooit Coby geworden .
Hoe vuil en smerig de poppenkinderen van mijn dochters ook waren en hoe vaak de benen ook uit de barbie ging ze mochten blijven !
[/QUOTE]

dat heb ik ook beleeft, mijn pop was mijn alles, vandaar dat er nog al iets stuk was (wat precies weet ik niet meer)Ik kreeg van Sinterklaas een echte Wildebras pop met eigen gebreide keertjes. en daar was ik ook blij mee. de allesbrander stond gezellig te snorren. mijn Moeder pakte mijn oude pop en stopte die in de Kachel. Ik zie het nog voor mijn ogen.
Ik was helemaal in paniek, mijn Moeder snapte er niets van, ik had toch een mooie nieuwe gekregen.
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 13:02
Wat een gruwelen voor de kinderziel. Tegenwoordig hebben ze wat meer oog voor de emotionele binding die een kind heeft met "speelgoed" dat voor het poppenmoedertje werkelijkheid is. Inderdaad worden er nu weer andere fouten gemaakt die pas aan het licht komen als de volgende generatie zich op het forum komt beklagen. 

Ik was een echt berenkind en duldde niet dat een ander een vinger naar Bobo uitstak! Bobo (inmiddels 52 jaar en ook niet wasbaar) zit hier gezellig in de kamer in een eikenhouten kinderstoeltje dat van mijn vader geweest is. .... en daar hoeft nog steeds niemand te proberen een vinger naar uit te steken. 

Magtelt, ga je de pop nu bestellen? Ga je er zelf een mooie garderobe bij maken?    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 18:20
Ja, maar niet bij bol. Het lijkt goedkoop dat je geen porto hoeft te betalen boven de € 20, maar die pop is daar meer dan € 40 en bij Online toys ofzoiets is ze € 30 en zelfs met porto van € 6,95 goedkoper dan vriendje bol, die wel aldoor zanikt dat ik € 2,50 korting krijg, als ik nu eindelijk weer eens iets bestel. Online toys hadden ook antwoord gegeven over het harde lijfje.

Ik had, toen ik nog klein was, een wit konijn, Hazepiet. Iemand lachte me uit en toen wilde ik hem niet meer, maar 's avonds in bed huilen, natuurlijk. Toen heb ik een teddybeer gekregen, die ik nu nog heb. Zijn poten zijn al eens steviger aangezet en hij heeft nieuwe ogen. Die moet onderhand zo'n 65 jaar zijn, maar hij krijgt geen AOW.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 20:50
Mooie pop. Ik kende haar niet.
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2016 om 22:51
mijn speelgoed is ook weg gooit ik mmoest groot zijn (8)
na een verhuizing had ik heel weinig meer, alleen was zij leuk vond
en mijn broer minstens 10 dozen
ik heb een hoekje met een paar poppen, zo leuk
de hulp mag er ook niet aan komen dat wil ik zelf doen
maar dat is moeilijk te begrijpen voor haar
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2016 om 09:09
Dat moet je hulp maar begrijpen. Ik zou het niet leuk vinden als iemand aan mijn beer zat. Je mag in een museum ook niet aan allerlei dingen zitten. En jouw poppenhoekje is een soort museum.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2016 om 09:10
Oja, ik ben voor de roodharige Irene pop gevallen, ze zijn allemaal schattig, maar ik heb brunettes en blondines genoeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.549 seconden.
Lang Yarns