Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bertje het kuiken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bertje het kuiken
    Posted: 05 Oktober 2011 om 18:44
Ik dacht: ik probeer eens een écht patroontje te haken.
Tot mijn stomme verbazing ging de magic ring in één keer goed (die hield me tegen om eens wat anders te proberen), maar ik raak steeds de tel kwijt. Ik moet 6 vasten in de magic ring haken. Ook geen probleem.
Vervolgens 2 vasten in elke vaste (12), lukt ook nog.
Maar dan: 2 vasten in elke 2e en daarna: 2 vasten in elke 3e.
Het lukt me niet om op 2 dingen tegelijk te letten. Houd ik in de gaten of ik in de ene vaste wel en in de andere geen 2 steken haak, of moet ik me op het eindgetal ( 18, daarna 24) concentreren?
Ik voel me heel dom, maar dat lukt me dus niet. Hoe doen anderen dat?
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 18:54

ik tel altijd mee. Dus bij 2 v in elke 2e tel ik 1v 1,2 in zelfde v

2v in elke 3e tel ik: 1v, 2v, 1,2 in dezelfde v

soms tel ik aan het einde van de ronde of het nog klopt. Als je het goed doet kom je altijd precies uit....dat weet je omdat je dan in de laaste vasten nog moet meerderen

hoop dat je het een beetje begrijpt

 

groetjes Karina
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 19:01
Ha jij bent snel! Dank je wel.
Ik vind het lastig dat ik helemaal niet kan zien waar ik begonnen ben en wanneer de toer is afgelopen. Dus als ik me concentreer op het meetellen ( 1v, 2v, 1,2v in dezelfde v), dan heb ik geen idee wanneer ik bij 24 ben en ik weet ook niet waar ik moet beginnen met tellen om te kijken of ik de hele toer gehad heb.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 19:53
Je kunt de eerste steek van een toer aangeven met een draadje in contrastkleur, telkens meenemen naar boven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 20:20

Ik geef de eerste steek aan met een draadje en daarna zeg ik in gedachten een "tafeltje" op. Dus tafeltje van 2 in de 2e toer. De uitkomsten daarvan is:2, 4, 6, 8 enz. bij dat getal moeten er dus steeds 2 in een steek.

Volgende toer tafeltje van 3 dus: 3, 6, 9, 12 enz. dus 2  en 3 in dezelfde steek, 5 en 6 in dezelfde steek, 8 en 9 in dezelfde steek. Op het einde ben je bij 6 keer 3 is 18. toer klaar.

Volgende toer tafeltje van 4 dus: 4, 8, 12, 16 enz.  Dus weer 3 en 4 in dezelfde steek, 7 en 8 in dezelfde steek, 11 en 12 in dezelfde steek enz. Op het einde heb je 6 keer 4 gedaan is 24. toer klaar.

Zo ga je verder, als het nodig is volgend tafeltje of een heel ander als de meerdering anders moet, ik doe dat ook zo met minderen. Succes, Lida

Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 22:05
ik werk ook met een gekleurd draadje. gaat prima
groetjes Karina
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 08:23

ik heb van die markeer dingetjes

je kunt ook een paperclip gebruiken

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 1803
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 08:43
Ik doe het net als Lida, met een "tafeltje".
De eerste steek markeer ik met een veiligheidsspeldje, dat bevalt mij beter dan een draadje.

Succes!
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 09:18
Dank jullie wel voor het meedenken.
Rekenen/getallen wil bij mij niet zo goed maar ik ga eens op zoek naar zo'n klein veiligheidsspeldje. Dat moet ik nog wel ergens hebben.
(speld...hooiberg...)
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 10:20

Bij kleine haakwerkjes kan je beter een draadje nemen anders zit het speldje in de weg. Het is even wennen maar ik kan niet anders meer.

 

Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 10:28
Ik heb ergens gelezen dat je een langere draad neemt en die dan iedere toer verder slingert. Dus naar voren, naar achteren, naar voren enz. Glijdt hij niet zo makkelijk weg en als je uit moet halen zie je gemakkelijk het begin van de toer. Succes, Lida
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2011 om 14:46
Wat je ook kunt doen is: tellen 1,2 en de nadruk leggen op 3, vier vijf en de nadruk op zes, tot je aan achttien bent. En dan begin je aan de volgende toer: 1,2,3 en de nadruk op 4, en zo door tot 24
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2011 om 17:39
Ik doe het ook met tafels en dan hardop tellen. Wat grappig dat er zovelen dat doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2011 om 20:10
Het is me gelukt door een veiligheidsspeldje op de eerste steek te spelden en dan hardop tellen: 1,2,3-4.
Nou, de pootjes zijn ook gelukt. Ik sta helemaal versteld van mezelf dat ik dit voor elkaar krijg.
Echt heel veel dank aan iedereen  voor het mee denken en geduldig blijven bij mijn vragen!
Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 03:20
Ik doe het zo bv met meerdere naar 24 dan tel ik de eerste
2langzaam en dan 2 snel 1   2   3/4   & nbsp;5    6   7/8 TOT ik bij 24 ben en
zo doe ik dat met alle rijen en met minderen weet ik dan als je bv
van 24 naar18 ga dat elke 3 steek samen gehaakt moet worden dus
3 6 9 12 15 18 dus idd de tafels gebruiken hebben we ze niet voor
niks geleerd op school hoop dat je het een beetje snap
groetjes nathalie
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 12:53

Inmiddels wil ik nog een Bertje gaan maken en heb ik het plan opgevat hem 'echte' oogjes geven.
Bij hobbydoos heb ik veiligheidsoogjes besteld. Ik had gedacht dat dat een soort knoopjes met een oogje om vast te zetten zouden zijn. Maar het blijken meer een soort schroeven te zijn.
Heb ik wel de goede ogen besteld? Het lijkt me dat ik ze er makkelijk doorheen kan duwen/trekken.
Gebruikt iemand veiligheidsoogjes voor amigurumi? Werkt dat goed?

Back to Top
lindatjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindatjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 14:19
Ik gebruik zelf ook de veiligheidsoogjes die lijken op een
schroef. Je kunt het vergelijken met een tyrip, zodra je
hem aangetrokken hebt krijg je hem niet uit elkaar en dit
werkt met de veiligheidsoogjes precies hetzelfde door de
'tandjes' die op de schroef zitten. Ze kunnen er daardoor
niet makkelijk uitgetrokken worden en zijn dus heel veilig
voor kinderhandjes. Wel moet je er even op letten dat je je
amigurumi niet eerst opvult en dan de oogjes er inzet,
omdat het van binnenuit vast gezet moet worden.
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 15:17
Ik gebruik veiligheids oogjes en die trek je niet zomaar los hoor ik heb wel eens wat verkeerd gedaan en dan moet er een tang aan te pas komen en me man om ze los te krijgen en dan nog de achterkantjes zijn dan vaak onbruikbaar.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 15:44
Aha, het moet dus lukken.
Inderdaad eerst de ogen vastmaken en dan pas vullen.
Ik was bang dat je ze vrij gemakkelijk naar binnen zou kunnen drukken, door de steek heen.
Back to Top
lindatjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindatjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 17:13
Dat dacht ik eerst ook, maar de 'schroef' is vrij breed en
dan zit het oogje er ook nog op, dus dat gebeurt niet
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns