Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bi-ee band

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 11:33
Zou het makkelijk te lijmen zijn? Dan kun je er randjes om kaarten mee maken, met op iedere hoek een lusje. Misschien zijn scholen blij met zo'n doos vol crea spul.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 12:58
LW   

Zeep kom ik ook in om . Castella met uitgeknipte kopjes uit de verpakking . Kon je geloof ik een prijs mee winnen . Ik dacht een slagzin en dan die kopjes erbij .

Het ligt nu bij mij tussen de lakens . Deze lakens zijn door mijn moeder nog van een monogram voorzien evenals de theedoeken en servetten .

In het begin gebruikte ik ze nog wel als hoeslaken met een knoop in de 4 hoeken ,nu alleen nog als een dekbed te warm is in de zomer .

Ik kan ze niet weg doen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 13:12
Ik vind de Castella zelfs met de kopjes er nog in - de laatste telling staat de zeep score geloof ik op 40. Dus daar stond ik bij de Hortus
in Leiden te talmen bij de zeep, maar het mag niet Confused wel goedkoop zo. Maar heb toen zonder wroeging een grote Amaryllis
bol voor mijn schoonmoeder (de huisdierenoppas) gekocht.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 14:38
Heb vroeger korte tijd vakantiewerk gedaan bij een biaisband fabriek. Moesten we het band op klossen rollen. Daarna gingen de klossen weer ergens heen waar ze het band om kaartjes deden.
Was hard pezen om wat geld te verdienen, het was stukwerk. Gelukkig kon ik al snel in de supermarkt bij mijn zusters een vakantiebaantje krijgen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 15:36
Machtelt

Ik denk dat je het wel kunt lijmen ,maar omdat het toch vrij dun ,is ben ik bang dat de lijm er doorheen komt . Ik denk dat dat niet mooi is
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 15:57
Daarom dacht ik aan scholen. Of kinderopvang. Lekker creatief bezig zijn en later wordt het toch weggegooid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 16:38

deze kwam ik laatst tegen. dat lijkt me best wel handig. daar mee kun je altijd band van de goeie kleur maken
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 16:49
en de juiste breedte .

Ik moet nog ergens zo iets hebben liggen ,maar dan zilverkleurig .

Nu vraag ik me wel af wat die rode priem is met beschermkap . Een dunne scherpe haaknaald ??Prikpen ?? Zal wel weer een oh ja geval zijn
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 16:54
dit stond er bij : In een handig opbergdoosje vindt u 4 verschillende maten biaisband makers.

1.Groen - 6 mm   ( knip de stof 13 mm breed)


2.Geel - 12 mm    ( knip de stof 25 mm breed)


3.Rood - 18 mm   ( knip de stof 36 mm breed)


4.Blauw - 25 mm ( knip de stof 48 mm breed)


Ook nog een priem (met beschermkapje) en een doosje glaskop spelden.

Met deze hulpmiddelen maakt u eenvoudig van een schuin geknipte strook stof
een biaisbandje dat perfect past bij uw werkstuk.

De maten van de biaisband makers zijn als volgt: 6, 12, 18 en 25 mm breed. Dit zijn de maten van het biasband als het klaar is. Daarvoor knipt u stroken stof, schuin van draad, die 15,25,36 of 48 mm breed zijn. Voer deze strook door de juiste maat biaisband maker m.b.v. de priem en zet het uiteinde met een speld vast op de strijkplank. Trek de bias bandmaker langzaam opzij terwijl u met de (stoom)strijkbout het band in vorm strijkt.

Soms kunt u, bij zeer dunnen stof, de stroken beter iets breder knippen (ongeveer 2 mm extra), omdat stof die schuin geknipt is uitrekt en daardoor smaller wordt.


oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 19:18
Hoeveel handen heb je daarbij nodig ?
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2016 om 20:22
Dat valt best mee ,je redt het met twee ,maar die moeten wel van een handig persoon zijn . Het band komt er omgeslagen uit en dan vang je het op met je strijkijzer . Vastgespeld heb ik het nooit
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2016 om 20:05
Ik had nog foto's beloofd . . . daar komen ze
 
 
De eerste 6 ijsdozen met frunikjes
 
Uitgestalde inhoud;
 
Uitgestalde inhoud, deel 2
 
 
Doos 7
 
 
Doos 8 met van die kunstig op een kaartje genaaide knoopjes, ik dacht dat ik Lidwana daar wel eens over hoorde
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2016 om 20:36
Oooh, wat een feest om dit allemaal te bekijken, via de foto dan..in t echt moet je maar weer zien wat je er mee doet, kringloopwerk denk ik....succes er mee !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2016 om 20:37
Jij zit niet zonder
Er zitten heel herkenbare tussen .Die kaarten met knopen heb ik ook nog,net als die met drukkers .
Dat blauwpaarse bloemetjes band heb ik nog op mijn zelfgenaaide lakens genaaid voor mijn uitzet .
Ik heb ze nog .

Die grote rol naast dat oranje met blauw op kaart is dat om op te borduren ?
Dan heb ik ook nog een rol voor je .

Zo uitgestald is het gewoon een stilleven
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2016 om 21:43
Op de foto's is alles inderdaad heel mooi en kleurrijk om te zien. Maar ik heb ook ooit een huis moeten opruimen... Dus sterkte gewenst om het een goeie bestemming te geven. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2016 om 23:03
er zitten schone linten bij. misschien de mooiste op een kussen naast elkaar naaien of op een saaie trui om die wat op te vrolijken, aan de zakken bv of aan de manchetten.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2016 om 23:05
Heel leuk om te zien.
Ik zou voor veel wel een bestemming weten, voor een knutselclub, die maken de leukste dingen met dit soort dingen.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 09:04
Ik weet niet of het een trend is geworden, maar sommige bejaardenhuizen hadden/hebben tijdmachines, kamers waarin alles jaren 50 en 60 is. Daar zouden die knopenkaartjes kunnen liggen, om te betasten en herinneringen op te roepen. Anders het museum voor oude ambachten? Waar we eens geweest zijn. Ze verkopen daar ook spullen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 10:30
@Mutti, ik zit hier gewoon te lachen - jij ziet iets wat ik niet zie en dat is ook niet verwonderlijk. O nou zie ik wat je bedoelt, uhm nee
weet je wat die rol is ? Ongeveer 1,5 cm breed elastisch band, niet eens vergaan - ook andere stukken elastiek waren nog goed.
Sommige van die dozen roken bij nader inzien (snuiven) naar mijn oma, zo van die hele ouderwetse zeep. Wat me opviel was dat
het biaisband helemaal niet saai gekleurd was, er is van alles wat ook paars.
Ik heb alle echt kleine frutsels in een zakje gedaan en die gaan gewoon in de vodden, ik heb er wat touwtjes uitgehaald en afgedankte
veters, daar knoop ik dan zakken mee dicht.
Er waren ook van die lengtes fluweel, snappen jullie dat ? Beetje satijnachtig waar je dan heerlijk overheen kunt wrijven zo zacht.
Ik kan de dozen nog delen, alhoewel mijn broer misschien iets heeft van alsjeblieft hou op en ik heb ook mooie tips eerder in dit
topic gekregen. Laatst vroeg Magtelt wat is je lievelingskleur en ik beken dan dat ik van de rock 'n roll ben en dan betrap ik me erop dat ik
bij het boodschappen doen altijd saaie linnen tasjes uit de fietstas tover. Nou is dat niet raar dan, ben ik niet de aangewezen persoon om
met rare tassen de buurtsuper te bezoeken ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2016 om 10:48
Ik ben ook zo benieuwd naar dat witte band in deel 2 3e foto
Het ligt naast die bal ik denk met lovertjes .

Zijn dat BH sluitingen ?

Wij hebben binnenkort voor de bejaarden een tentoonstelling van oud textiel ,ben benieuwd wat daar boven water komt .

Ik heb destijds een heleboel aan het textiel museum gegeven,maar dat was kleding met o.a een doopjurk met mutsje en kussen .

Maar sterkte moet ik je wel wensen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns