Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boeken in de uitverkoop bij bol.com

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boeken in de uitverkoop bij bol.com
    Posted: 06 April 2018 om 20:18

even scrollen en er zijn een 18 tal pagina's met allerlei hobbyboeken fiks afgeprijst


Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2018 om 22:46
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 08:37
Reuze bedankt! Wat een geweldig aanbod. Ik zie al zoveel nuttige boeken voorbij komen. Hint voor mijn man om voor mij verjaardagscadeautjes te bestellen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 09:58
dank je C4th ik zie nu dat er een http:// teveel staat
sorry 
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 20:20
Graag gedaan nia, zo helpen we elkaar toch allemaal
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 10:47
Kennen jullie Het grote singer naaiboek en is dat de moeite waard?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 15:53
Helaas ken ik het niet. Het ziet er leerzaam uit. De vraag is natuurlijk hoeveel ervaring je hebt waardoor veel informatie uit het boek voor jou al bekend zou zijn. Want het hoort niet bepaald tot de "aanbiedinkjes".

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 15:59
Nee, het is prijzig bij Bol.
Maar in Belgiƫ had Colruyt het in de aanbieding voor 20 euro.
Iemand bood het mij aan voor die prijs.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 17:16
Van zo'n prijsje zou ik niet wakker liggen. De reviews op de site van Bol over dit boek zijn erg goed. Alleen moet je bij de beschrijvingen over naaimachines wel even de "omslag" van Singer naar je eigen machine maken.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 10:22
Ja, het is natuurlijk allemaal gericht op gebruik van de huidige Singer machines. Maar veel andere merken hebben zich geconformeerd aan de al jarenoude Singer standaard voor het mechanisme, de naaivoeten en hulpstukken. En als het boek voor een groot deel gaat over naaien en naaitechnieken, hoef ik niet alles zelf te bedenken of te putten uit wat ik als kleuter heb gezien.

Wat naaimachines betreft, Singer, Viking (Husqvarna) en Pfaff zijn eigendom van 1 bedrijf. De patenten van het ene merk worden nu ook gebruikt voor machines van de andere merken, zodat je nu ook Singer machines met ingebouwd boventransport hebt. Het mechanisme hebben ze van Pfaff.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 19:19
Ik weet niet het ziet er erg opgeleukt uit, je weet wel een geinige lay-out maar verder weinig nieuws onder de zon.
Ik kan even naar boven lopen, maar ik heb zelf een hele stapel verschillende en die vind je waarschijnlijk voor een fractie van die
prijs op MP, alleen verzenden zal duur zijn - omdat ze vaak erg lijvig zijn.
Alhoewel zal ik zeggen ik was als een kind zo blij met het naaiboek van de Marie Claire dat ze vorig jaar bij den Aldi hadden
Uhm de vraag is dus - wat verwacht je van zo'n boek ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 19:31
Ik zit me hier een beetje te schamen, maar ik heb genoeg boeken dus ik zou kunnen naaien Embarrassed Ik heb ;
naaien doe je zo van de Marie Claire (ook opgeleukt en ook Singer)
Naaien met de lockmachine Julia Hincks (Janome)
250 naaitips & technieken van Lorna Knight (ex-bieb boek lijkt een Bernina)
Naaitechnieken van Wendy Gardner (ex-bieb boek)
Groot zelfmaakmode boek ( lekker seventies) 
Naaien leren gemakkelijk gedaan (Burda uitgave)
en natuurlijk ook leuk uit de oude doos
Freude am Selbstschneidern ook van de Burda
 
Volgens mij moet ik dan echt alles kunnen of niet ?
 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 19:43
Goede beschrijvingen van naaitechnieken die je met de naaimachine gebruikte stonden vroeger in de handleidingen van de oude Singer naaimachines. Maar die boekjes heb ik niet en in de gebruiksaanwijzingen die tegenwoordig bij de naaimachines geleverd worden staat steeds minder.

Ik heb natuurlijk wel ervaring. Ik heb jarenlang van alles en nog wat zelf gemaakt, maar nooit les gehad of iets uit boeken gehaald. Iets in een boek opzoeken is misschien makkelijker dan zelf bedenken hoe je iets doet. Maar ik weet niet hoe goed dat boek is. En welke boeken handig zijn. Totaal geen ervaring daarmee.

Dat boek van de Aldi is me helaas niet opgevallen. Ik zal eens kijken bij de kringloopwinkel. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 20:00

Veel handleidingen (ook oude) kun je tegenwoordig op Internet vinden - gewoon als pdf.

Ik vind die nieuwe boeken allemaal zo hip (ik wor' een beetje oud)
Voor echte technieken zou ik misschien dat Burda boek zoeken of dat enorm gedateerde seventies boek op MP zoeken.
Ik zie beide en ook modernere van Burda voor een euro of 5 op marktplaats.
 
Dat Marie Claire boek is meer iets voor mij - een soort my first pony voor de echte sukkel LOL echt een beginnersboek met projectjes
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 20:06
Ik weet nog hoe ik heb zitten klungelen bij het maken van mijn eerste blazer jasje. Hoe ik de voering binnenstebuiten erin moest naaien en dan keren, met de goede kanten naar buiten, en puzzelen welke naad ik het beste open kon laten voor het keren. Dat soort dingen in een boek opzoeken is minder tijdrovend, lijkt me.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 21:08
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Veel handleidingen (ook oude) kun je tegenwoordig op Internet vinden - gewoon als pdf.
Clap
met zoekterm NAAITECHNIEK PDF heb ik al heel wat gevonden. Inclusief dat dure boek in zijn geheel als PDF.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns