Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreiclub

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Onderwerp: breiclub
    Posted: 27 Februari 2009 om 12:21

In het Stitch n Bitch boek en op die site lees ik over de zogeheten snb groepen,
vrouwen die regelmatig bij elkaar komen om gezellig samen te breien/haken
Zijn er hier van jullie die bij zo'n club zitten? het lijkt mij erg leuk en gezellig. Voor zover ik weet is er niet zoiets in mijn woonplaats.

Ook lees ik daar over het meenemen van je brei/haakwerkje in de trein, bus, noem maar op. Doen sommigen van jullie dat ook?

Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 437
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 12:29

Je kan bij yahoo groups eens kijken. De meeste breiclubjes hebben er ook een groep.

Ik neem zelf niets mee op weg naar het werk want ik ga met de fiets. Zonder handen fietsen vind ik zo moeilijk

Groetjes

Nathalie
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 12:32
of er hier bij mij in de buurt zo'n haak/breigroepje bestaat weet ik niet, zelf neem ik altijd wel iets mee als ik moet wachten bij de dokter of de kapper.  Mijn kapper vindt dat altijd zo lollig, hij vergeleek me laatst nog met die breiende kip uit de film Chicken Run,
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 244
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 12:33

Op je eerste vraag moet ik ontkennend antwoorden. Het zou voor mij bijna ondoenlijk zijn om iedere week een vaste tijd in te plannen. Zou je bij een grote groep aansluiting kunnen vinden is dat misschien niet zo'n groot probleem, maar als de groep klein is, is het prettig als alle leden zoveel mogelijk aanwezig kunnen zijn.

Ik heb wel altijd iets te handwerken bij mij, meestal iets op quiltgebied, ik wil ooit de Dear Jean quilt hebben gemaakt, dus in mijn handtas altijd één blokje om te naaien, geeft veel rust als je in een drukke wachtruimte van een ziekenhuis of tandartsenpraktijk even een momentje voor jezelf neemt. Mijn ervaring is wel dat doordat ik zoiets leuks meeneem ik bijna altijd direct aan de beurt ben . Ook in de trein, als ik ver weg moet tracteer ik mijzelf op een eerste klas kaartje, zit ik regelmatig te handwerken, of te lezen of handwerken, hangt dus af van mijn bui.

Iets te breien of haken lijkt mij lastig, hoe doen jullie dat dan met het patroon of zit dat dan in je hoofd? Dat is nu iets dat mij niet lukt, moet iedere naald toch weer even kijken wat er van mij verlangd wordt.

groetjes Daisy
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 12:39

Hoi Nellie,

Van de week was ik naar de Achterhoek met de trein, 1 1/2 uur heen en ook weer net zolang terug.

Heb heerlijk zitten haken in de trein, gaat prima hoor.

Je moet niet een ingewikkeld patroon hebben maar een sjaal of zo dat is best te doen.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 12:47
Ik neem ook altijd een werkje mee als ik moet wachten bij dokter, etc. of op de bushalte. Als het een moelijk patroon is, schrijf ik het met koeienletters uit op één of meer A4tjes, dat is ook handig bij de tv. In de bus heb ik één hand nodig om me vast te houden, ik ben een keer met mijn hoofd tegen de stang tegenover mijn plaats gevlogen bij een noodstop en dat zal me niet weer gebeuren.

Voor een clubje kun je hier of op Marktplaats een oproep doen. Ik houd er niet van om me vast te leggen, ik zou dan het liefst in een openbare ruimte afspreken. Misschien in een café of buurthuis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 13:08
In harderwijk hebben wij van de wijkvereniging een breiacedemie en die komen 1 keer in de week bij elkaar. erg gezellig.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 13:24

1 keer in de ongeveer 4 week komen wij gezellig bijelkaar thuis, we breien, kletsen en helpen elkaar wat

dus woon je in de buurt wees welkom

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 14:18

In Leusden, bij Amersfoort wordt er elke 1e en 3e donderdag van de maand gebreid in het café. Er is al een vaste groep ontstaan en af en toe komen en gaan er nieuwe gezichten. Heel gezellig.

Ik neem nooit breiwerk mee in de trein of voor in wachtkamers.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 14:38

Ik neem ook vaak een klein makkelijk breiwerkje mee als ik ergens moet wachten en baal dan soms wel eens als ik snel aan de beurt ben.

Het is altijd een makkelijk werkje meestal een sok of een sjaaltje, iets dat ik uit mijjn hoofd kan maken Niet iets met een moeilijk patroon.

Ik ga wel naar een snb groep (naar 2 zelfs) maar dan niet iedere week maar 1x in de maand. 1x in Alkmaar en 1x in Heiloo. Altijd erg gezellig, kijk er ieder keer weer naar uit om te gaan.

Waar woon je Nellie??? In nederland zijn op verschillende plaatsen snb breicafe's (soms inderdaad in een cafe maar soms ook op andere (openbare) plaatsen of bij iemand thuis).

hier staan er een stel vermeld: http://www.stitchnbitch.nl/nl/snbgroepen.htm en dan klikken op linksboven snb groepen.

Hier op het kaartje kan je duidelijk zien waar http://www.stitchnbitch.nl/nl/groepen_kaart.htm

 

odette
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 15:53
Ik neem neem nooit iets mee naar een ziekenhuis of tandarts,in de trein zit ik nooit,alleen soms als ik naar mijn dochter ga om op te passen.Niet als ze gewoon thuis zijn,dan heb ik geen aandacht voor hun.Is niet gezellig.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 15:55
Ik woon in Vlaardingen. Er was er een in Maassluis, dat is aan te fietsen voor mij. Rotterdam is dan net weer even te ver weg, gedoe met Openbaar Vervoer. Dicht bij huis zou leuk zijn.
Toen ik het breien herontdekte en gewezen werd op SnB was die in Maassluis al opgeheven, helaas.
Het is niet zo dat ik perse op een breiclub wil, het lijkt me gewoon leuk om zo 1x per 2 weken of 1x per maand bij elkaar te komen, gezellig te breien, en dat er iemand in de buurt is als je er niet uitkomt met je patroon. Ook een stukje motivatie en stimulans.
er zijn nog teveel mensen die breien als iets oubolligs zien.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 16:05
Wij komen wekelijks bijeen met 5 personen en dat is heel gezellig wat bij praten
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 17:31
Misschien kan je ergens een briefje ophangen of er misschien meer dames in je omgeving zijn die samen willen breien. Misschien in de supermarkt of de plaatselijke wolwinkel een vragen.
odette
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 18:13

Als ik lang in auto of trein moet zitten neem ik ook altijd iets mee. Lekker ontspannen...

Groetjes Daisy

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 19:54
Originally posted by NaJa NaJa wrote:

Je kan bij yahoo groups eens kijken. De meeste breiclubjes hebben er ook een groep.


Ik neem zelf niets mee op weg naar het werk want ik ga met de fiets. Zonder handen fietsen vind ik zo moeilijk



Misschien achterop de tandem met een collega?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2009 om 20:09
NEEM MIJN BREIWERK VAAK MEE ALS IK NAAR BEKENDEN GA OP VISITE. DOE HET OOK WEL EEN ENKELE KEER ALS IK IN DE WACHTKAMER MOET WACHTEN. MAAR HEEL AF EN TOE ALS IK VAN TE VOREN WEET DAT HET ER NIET TE DRUK IS. HEB NIET ALTIJD HET LEF OM IN EEN GROTE RUIMTE TE BREIEN OF TE HAKEN. HEB WEL EENS BIJ DE PONT OP MIJN SCOOTER ZITTEN HAKEN. HIJ VOER NET WEG EN HEB TOEN MIJN HAAKWERK MAAR UIT MIJN BUDDY GEVIST EN BEN GEWOON AAN DE SLAG GEGAAN. NU IK MET DE AUTO GA (VANWEGE MIJN ZWANGERSCHAP) ZIT IK VEEL VAKER TE BREIEN. VANMORGEN ZAG EEN VAN DE PONDBAZEN HET. HIJ VROEG EERST WAT IK AAN HET DOEN WAS EN RIEP TOEN NAAR DE ANDER: ZE ZIT SOKKEN TE BREIEN. HET WAS EEN VESTJE VOOR ONS A.S. NEEFJE MAAR ACH DOET ER NIET TOE. ZE VONDEN HET WEL GRAPPIG. NEEM ALTIJD MIJN BREITAS MEE NAAR MIJN WERK VOOR IN DE PAUZE. COLLEGA'S ZIJN HET WEL GEWEND ONDERHAND ZIT NIET OP EEN VASTE BREICLUB MAAR DAT IS HOBBYDOOS TOCH?
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2009 om 10:27
Ik heb altijd iets te handwerken bij me. Daarom ben ik met meerdere patroontjes bezig; gemakkelijke-overal-te-doen-patroontjes, en de-aandacht-nodig-patroontjes

Ik zit op brei- haakles en ook komen we samen om b.v. een onbekend patroon aan te gaan of voor ons plezier samen handwerken.

Een goede tip las ik al tussen bovenstaande berichtjes: een briefje ophangen of in je plaatselijke handwerkwinkel een briefje achter laten.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.891 seconden.
Lang Yarns