Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien met andere wol dan in beschrijving

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Agnes36 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Agnes36 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien met andere wol dan in beschrijving
    Posted: 31 Januari 2012 om 17:05

Hoi,

Ik heb een muts gebreid met pen 12, en de goede wol. Nu wil mijn vriendin ook graag zo'n muts maar met dunnere wol. Hoe kan ik dit dan oplossen zodat het wel een goede verhouding krijgt. Ik heb het al wel geprobeerd met een dubbele draad maar het wordt niet echt wat ik wil.

Wie heeft er tips of een tabel met de goede verhoudingen?

Groetjes Agnes.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 17:32
A;ls je met dunnere of dikkere wol, dan in het patroon staat, gaat werken, moet je een proeflapje maken en kijken hoeveel naalden en steken er in 10 cm van je lapje gaan. En hoeveel cm's de muts breed en hoog is. Er is geen betere manier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 19:17
Een hulpmiddel dat ik nog wel eens toepas, is een optelsom van de voorgeschreven diktes van de wol die je wilt gebruiken min 1 voor elke draad. M.a.w. als jij 2 draden wilt samenbreien die normaal geschikt zijn voor 7 en 6, is dat opgeteld 13. Dan trek ik daar 1 van af en kom op 12 uit.

Als ik met 3 draden brei trek ik van de optelsom 2 af. Bij 4 draden gaan er 3 af enz...

Maar aan het proeflapje ontkom je nooit. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns