breien met plastic tassen |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Februari 2010 om 11:30 |
Ik heb een keer gezien dat iemand iets gebreid had van plastic tassen. Ze had de tassen op een bepaalde manier gevouwen en geknipt, zodat ze lange slierten kreeg, waarmee ze kon breien (1 tas werd 1 lange sliert). Ze wist alleen niet meer hoe ze dat vouwen en knippen gedaan had. Heeft iemand hier een idee?
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mijn moeder haakt met plastic tassen |
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
Op hobbyblogo hebben ze een video over het repen knippen.
Hiermee kun je breien of haken, met een wat dikkere naald. |
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
|
mimisa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
Ik heb dat ook al gedaan. Is heel leuk maar wel zwaar om te haken. Mijn tante kan dat ook heel erg goed.
Gemaakt door mijn tante: ![]() ![]() |
|
![]() De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin |
|
![]() |
|
beppemartha ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
kijk even op you tube plastic bag knitting
|
|
![]() |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Op de video vouwt ze de tas tot een rolletje en knipt er dan in mijn ogen vrij korte repen van.
Ik heb ooit wel met plastic tassen gehaakt, maar dan knipte ik eerst de zijkanten open en de handvaten weg, en van het grote blad dat ik dan overhad, knipte ik spiraalsgewijs één hele lange reep. Kun je nog een beetje doorhaken. Met de korte repen uit de video moet je heel veel aanhechten vrees ik. |
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
zoals l33ntje zegt zo dat mijn moeder dat ook.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Dat heeft in Belgie ook eens geweest bij een programma van man bijt hond
|
|
![]() |
|
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
wat origineel , ik wist zelfs niet dat dit kon hihihi wat je hier al niet bijleerd he |
|
![]() |
|
beppemartha ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
VOLGENS MIJ ZIT ER BIJ YOU TUBE OOK EEN FILMPJE DAT ZE TOT HALVERWEG KNIPPEN DAN OPEN VOUWEN EN DAN AAN DE ANDERE KANT SCHUIN NAAR DE ANDERE KNIPPEN TOE KNIPPEN. HET STAAT ER WAT ONDUIDELIJK MAAR JE MOET MAAR EENS EVEN ZOEKEN. WANT DIT IS WAT JE VOLGENS MIJ BEDOELD. DAN KRIJG JE EEN HELE LANGE "DRAAD". ER ZIJN OOK FILMPJES DAAR "KNOPEN" ZE DE STROKEN AAN ELKAAR. |
|
![]() |
|
![]() |
|
IK DENK DAT IK HEM VOOR JE GEVONDEN HEB.
YOU TUBE EN DAN EVEN CUTTING PLASTIC BAGS INVULLEN. |
|
![]() |
|
![]() |
|
@beppemartha: yep, dat is het! Heel erg bedankt allemaal! Zodra ik er iets van gemaakt heb zal ik het hier laten zien ;-).
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Voorzover ik kon zien knipte ze korte rondjes, die ze aan elkaar vlocht zoals je een elastiekjessnoer kunt maken. Dan heb je wel een lange draad maar met knoopjes. Voor een tas geeft dat misschien niet, net als nopjeswol.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
marianneke ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 724 |
Ik kwam net dit tegen misschien heb je er iets aan, het is een gratis patroon en volgens mij stond er ook ergens een uitleg hoe je de tas kan knippen. Het is alleen wel een gehaakt patroon.
http://www.kaylaksthriftyways.com/?p=557 |
|
![]() |
|
@Marianneke: ik kan ook haken, maar zoiets als op het plaatje staat lijkt me ook makkelijk om te breien. Maar het lijkt me ook leuk om er mee te amiru-dingesen, dikbuikjes te maken ofzo.
|
|
![]() |
|
tootjeko ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 562 |
Moest even zoeken naar de link http://www.craftpassion.com/2009/05/recycle-tutorial-making- %20of-t-shirt-yarn.html#more-62
Hier zie je hoe ze t-shirts knippen, maar de methode is waarschijnlijk ook wel bruikbaar voor plastic tasjes. |
|
Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg"> |
|
![]() |
|
@Tootjeko: Bedankt voor de link, het is precies zoals op de youtube-video van het plastic tassen knippen. Breien of haken met een t-shirt is misschien nog wel een beter idee, dan kun je in elk geval grote knuffels maken die nog zacht aanvoelen
![]() |
|
![]() |
|
Pff ik heb een stukje geprobeerd maar het haakt niet echt fijn, misschien dat het breien nog beter gaat. En anders probeer ik het een keer met stof.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Als het stroef is kun je misschien een beetje handcreme op de haaknaaldpunt smeren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Annemaries ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 Januari 2010 Status: Offline Points: 311 |
Ik heb toevallig vandaag op mijn blog een berichtje hierover geplaatst
met een link naar een site met plaatjes hoe je de tas moet knippen om er een mooie bol van te maken. |
|
Annemariesbreiblog.blogspot.com
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |