Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Onderwerp: breien
    Posted: 24 September 2007 om 08:12
Ik heb een vraagje ik brei normaal gewoon op twee naalden maar nu wil ik iets op 4 naalden breien ,nu is het breien geen probleem want dat heb ik als kind nog op school geleerd ,maar nu staat er in het patroon dat je het begin van de toer moet merken is dat aleen de eerste toer of alle toeren en hoe doe ik dat het makkelijkst   
groetjes janny
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 09:56
Hi Janny, je moet elke toer aan het begin merken anders weet je niet meer waar je vorige toer eindigd en je volgende begint  Je kunt hiervoor een gekleurde draad nemen, maar een heleboel van ons gebruiken een veiligheidsspeltje of paperclip ofzo die je door de steek steekt.... Hoop dat het je lukt!!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 11:01
Ik gebruik altijd een redelijk lange draad, die ik elke toer mee omsla. NIET meebreien, maar gewoon 'om de steek heenleggen'  zeg maar. Als ik dan klaar ben, piel ik hem er met een naald of speld weer uit.
Allenaal losse draadjes of speldjes kan ook, maar dat vind ik wel ene erg gepriegel.

Je kunt in de betere handwerkzaak overigens ook stekenmarkeerders kopen. Dat zijn een soort open ringetjes die je om de steken heen kan leggen. Niks voor mij; ik ben ze in no time allemaal kwijt.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 11:33

Ik merk nooit als ik op 4 naalden rond ga breien. Mijn toer begint bij de naald waar de opzetdraad onderaan hangt. Makkelijk te onthouden en die hangt er tot ik klaar ben en alles afhecht.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 12:04
Je kunt de (lange) opzetdraad er ook voor gebruiken, telkens meenemen met de eerste steek, heel losjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 13:11

Als je met 4 (of 5) naalden werkt dan kan je geen steken marker gebruiken want die vallen dan van je naald af als je het einde van de toer houd aan het einde van je naald.

Als je rond breid dan kan je heel makkelijk de begin draad als markeerpunt gebruiken.  Je ziet vanzelf als je boven dit punt bent aan gekomen.

 

odette
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 24 September 2007 om 18:23
Ik heb altijd een merkdraad, die ik iedere 5 toeren naar voren of naar achteren trek. Zo is het ook makkelijk de toeren te tellen. Zo worden mijn sokken altijd even lang. En je kunt de draad er makkelijk uittrekken.
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Direct Link To This Post Posted: 25 September 2007 om 07:17
hartelijk bedankt,ik ga het op mijn gemak uitproberen.maar eerst de naalden zoeken die zullen wel op zolder liggen dus dat duurt wel even                                                                                                                                                       groetjes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns