Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
iris73 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Direct Link To This Post Onderwerp: breien
    Posted: 05 November 2007 om 21:05

Ik kan heel goed breien zoals sjalen en kussens rechts en averechts.

Maar daar houd het mee op. Voor mij is een brei patroon algebra. Want ik had een patroon geprint van slofjes babyborn. Omdat me dat simpel leek, maar ik snap er weinig van of zegt iemand neem een simpeler patroon om te beginnen.Wie o wie kan me helpen

iris bolks
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 10:33
Er staat wel een patroontje hier op de site van een beertje helemaal recht gebreid. Maar je moet wel kunnen meerderen en minderen. En wat een patroon lezen betreft,het is eigenlijk niet moeilijk als je alles heel goed doorleest en de afkortingen snapt.Wat is het precies wat je niet snapt, misschien kunnen we het uitleggen.
Groetjes Teunie
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 10:48
Wat ikzelf nooit doe ,is eerst een patroon doorlezen,vaak erg verwarrend,ik begin gewoon en doe dan stap voor stap wat er staat.Komt altijd goed.
Back to Top
iris73 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 14:52
Originally posted by Teunie Teunie wrote:

Er staat wel een patroontje hier op de site van een beertje helemaal recht gebreid. Maar je moet wel kunnen meerderen en minderen. En wat een patroon lezen betreft,het is eigenlijk niet moeilijk als je alles heel goed doorleest en de afkortingen snapt.Wat is het precies wat je niet snapt, misschien kunnen we het uitleggen.
patroontje wat ik heb staat naald 2 meerder in de steken 2, 11, 15, 24 een steek(29) moet je dan elke keer een steek er tussen breien???
iris bolks
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 16:10
In de 2e steek maak je twee steken,door niet af te laten glijden,maar door ook achterin te steken,doorhalen en dan afbreien,dan heb je 1 steek meer,dat doe je ook met 11,15,24 en 29 .aan het eind van de toer heb 5 steken gemeerderd.
Back to Top
iris73 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 18:04

Originally posted by breioma breioma wrote:

In de 2e steek maak je twee steken,door niet af te laten glijden,maar door ook achterin te steken,doorhalen en dan afbreien,dan heb je 1 steek meer,dat doe je ook met 11,15,24 en 29 .aan het eind van de toer heb 5 steken gemeerderd.
bedankt hier kan ik wat mee. Ik snapte het niet echt wat de bedoeling daar van was, maar nu is het me duidelijk.Erg leerzaam.

Zo leer je nog eens wat van een ander

iris bolks
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 06 November 2007 om 20:32
Beschrijvingen lijken soms heel ingewikkeld, vooral met die afkortingen. Ik vertaal meestal in mijn eigen Nederlands. Ik heb ook een groot oud ruitjesschrift, dat mijn zoon voor wiskunde had. Daarin teken ik haak- en breisteken, soms met viltstiften en kleurpotloden bij verschillende kleuren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns