Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breinaalden vraag

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breinaalden vraag
    Posted: 17 Maart 2014 om 19:31
Klopt dat het goedkoper is bij http://country-creativ.de , maar wanneer je een hele set besteld komt er nog eens 9 euro verzendkosten bij. 
Als je dat erbij optelt kun je in Nederland voor ongeveer datzelfde bedrag bestellen bij bijvoorbeeld de dol-op-wol-shop.  Die verzenden gratis bij bestellingen boven de 25 euro en je hebt het dan veel sneller in huis.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 21:07
ja ik heb hem nu,idd een stukje goedkoper.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 21:03
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 20:56
lady jb,ik krijg hem niet open?
Back to Top
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 September 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2014 om 20:11
Ik ben echt verknocht aan mijn KnitPro's rondbreinaalden. Heb onder andere de Dreamz set... wat hetzelfde is als de Symfonie set, maar elke naald heeft zijn eigen kleur, kabels zijn zwart en de set bevat een set kabelconnectoren en een naaldenmaat. Tevens is het opbergtasje praktischer.
Ze zijn glad, scherp, liggen goed in de hand, en er is garantie op de naalden!
Kan ze dan ook warm aanbevelen.
Prijs-kwaliteit zijn ze voor mij zeker hun geld waard.

PS. Hier kan je ze beduidend goedkoper bestellen...
http://country-creativ.de/Knit-Pro-Sets-Zubeh%C3%B6r/Knit-Pro-Sets/Knit-Pro-DeLuxe-Sets:::9_15_313.html
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 17:07
heb houten nld die je met schroef systeem vastzet aan de draad, wat een rot dingen.vind de punt te stomp en heeft vele kleurtjes, zag niet wat draad of nld was, dus van narigheid omgeruild voor een wibra rondbreigeval, zeg geval, want de overgang van draad naar nld is niet je dat, maar ja was iets van 80 cent en zo is er altijd wat!
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 15:57
Juist een naaldenmeter. Heb inderdaad dat uiltje van de simply breien.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 14:48
Tuurlijk Betty,kan dat.Maar ik heb van rondbreinaalden alleen addi.
Verder kun je kijken in een winkel maar er zijn twee winkels hier in de buurt.
De een heeft er helemaal geen.de oude dame die er instaat die wilt deze ook niet inkopen.
De andere winkel heeft pony of ponny .En die wil ik niet ,want die set koste rond de 120 €,dat is nu net wat te veel.
 
Vandaar,
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 12:57
En je kan hettoch ook vergelijken met losse breinaalden volgens mij of niet?
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 10:55
ja dat is dan wel op te lossen met een naalden meter,die heb ik alSmile
ik zag net nog de pro knit roseBig smile, wauw die was super mooi.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 10:35
Naaldenmeters, Renske heeft er vast wel één in haar winkel. Er was er één in de vorm van een uiltje gratis bij een Simply breien blad, ik weet niet meer welk nummer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 10:02
Ik heb een aantal maanden geleden ook de symfonie knitpro set gekocht en ben echt super tevreden. Het is wat Hulten al zegt het geld dubbel en dwars waard, maar je moet het wel kunnen missen,
want het is toch een aardige investering!

Wat ik alleen onhandig vind is dat door het gebruik de maat van de naald af slijt. Nu kan ik dus niet zo goed meee zien welke maat naald het is. Maar ja daar heb je dan weer van die dingen voor waar je de naald in kan steken om de dikte van de naald te bepalen (hoe heten die dingen eigenlijk?).
!
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 09:48
volgens mij zijn ze beide van berkenhout. 
De dreamz heeft 9 verschillende kleuren zodat je makkelijk zou kunnen zien wat de maat is (wanneer je weet welke kleur bij welke maat hoort). Bij Symfonie zien ze er allemaal hetzelfde uit. 
Ik denk dat wanneer je niet meer goed zicht hebt dat de Symphonie wat problemen kan geven. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met donker roze wol en diezelfde kleur zit ook op de naald getekend. Ik heb er geen last van, maar het zou kunnen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 09:23
Ok ,dat is mooi te horen Hulten,en dat je dat met artrose handen goed kunt klinkt me als muziek in de oren.
Ik heb het nl ook.
Maar wat is nu het verschil tussen dreamz en symphonie?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 08:03
Ik heb sinds 2 maanden de houten Symphonie set van Knit pro en ben daar heel erg blij mee. De prijs is het dubbel en dwars waard, maar je moet het bedrag wel hebben / kunnen missen natuurlijk. Het is een hele investering.
Er zit een sleuteltje bij waarmee je de draad goed vast kunt zetten, zelfs met mijn artrosehanden lukt dat goed. De draad krult haast niet en de overgang van naald naar draad is (wanneer je ze goed vast maakt) zo goed als onmerkbaar. Ik heb verschillende geprobeerd maar ben alleen maar tevreden over deze knitpro. Geen problemen met de scherpte van de punten.
Ik heb er ook nog koppelstukjes bij gekocht waardoor ik de draden kan koppelen tot elke gewenste lengte die ik nodig heb.

Ik heb wel even anders moeten leren breien met een rondbreinaald omdat ik altijd de naalden onder mijn armen gewend was. Daardoor hield ik in het begin de rondbreinaalden veel te krampachtig vast waardoor ik last kreeg van mijn handen. Zolang ik geen al te zware projecten brei heb ik daar nu geen last meer van. 

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 07:36
O nee de naalden zijn ook niet allemaal even fijn. Zo kan ik echt niet breien met de inox hij heeft de punten waar het overgaat in draad gebogen en het draad krult vreselijk.Ik erger me over die naald in ieder geval.Van pro knit het ik in het haakwinkeltje een set gezien in rozenhout die door gebruik alleen maar gladder worden.Maar hoe is het koppelsysteem van deze naalden?Als ik het zo hoor dan gaan die van addi nog wel eens los.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2014 om 00:19
Ik vind die van zeeman echt niet fijn breien met die overgang en verder heb ik geen er varing.ik zou best een set van knitpro willen kopen maar vind het wel duur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 23:59
En ik ga 't er niet makkelijker op maken: ik heb een KnitPro-set en ben er heel blij mee. Gebruik nog zelden andere naalden. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 20:29
Die click setjes zijn vaak de dikkere naalden en die gebruik ik zelf eigenlijk niet, dus ik koop gewoon af en toe een goede rondbreinaald.
Ik vind de knitpro punten een beetje scherp, die van addi en prym zijn botter
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2014 om 18:22
Bij mij laat de Addi click nummer 4 aan één kant aldoor los, het naaldje zal wel lam zijn. Balen, ik heb maar een paar rondbreinaalden 4 van Zeeman en Wibra gekocht.

Je kunt op marktplaats kijken, soms worden er hele sets aangeboden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns