Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breischema lezen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breischema lezen
    Posted: 31 Augustus 2017 om 21:09
Hallo allemaal!

Ik wilde vanavond beginnen aan een trui uit de simply 05/2017,
Maar ik kom er al gelijk niet uit..
Het gaat om de trui van Rowan blz. 46.
Ik moet voor mijn maat 180 st opzetten, en vervolgens pg van 58 st 2 maal breien, en het pg van 8 st 5 x herhalen.
Maar dan kom ik niet op 180 steken uit..
Zieik iets totaal over het hoofd?
Het is eigenlijk de eerste keer dat een breischema lezen mis gaat bij mij. Ik heb het vermoeden dat ik iets heel doms vergeet ofzo.

Iemand een idee?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 21:41
ik heb de simply niet en kan dus het breischema niet zien maar ik denk dat je inderdaad iets over het hoofd ziet.

58 x 2 = 116
8 x 5 = 40

samen maakt dat dus 156. Heb je er 24 over en dat is nog eens 3 keer het patroongedeelte van 8 steken
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 21:53
Het staat er echt zo geschreven.
Denk je dat het misschien een typfout is en ik ipv 5 maal 8 maal de steken moet herhalen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 21:56
ik heb gegoogeld op de simply nummer en als ik het goed heb (aan de patroongedeeltes te zien die jij opgeeft) zou het dat rood bordeaux kort truitje zijn denk ik.

En als het dat is dan denk ik dat je dus die 24 steken die je overhebt verdeelt over de 2 kanten en begint en eindigt met 12 steken tricotsteek.

nee sorry klopt niet want in die trui zitten 2 grote patroongedeeltes maar maar 3 kleine.

Kan je misschien een foto ervan hier zetten?
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:03
Nee het is een grijze trui, in dwarsrichting gebreid.
Een foto krijg ik er niet op helaas.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:13
https://simply-kreativ.de/bibliothek/simply-stricken-0517/

staat ze hier tussen? Want ik zie er geen met 2 pg van 58 steken en 5 van 8st.
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:15
[IMG][/mIMG]

[IMG]content://media/external/file/12856/mIMG]
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:17
Ja! Het is die grijze in de vijfde rij, tweede van rechts

In de beschrijving hebben ze het wel over 58 en 8 st. Maar het zijn er minder als ik ze tel.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:22


de deze dus
en die wordt dwars gebreidt zei je
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:27
dan denk ik dus dat je 180 steken opzet en dat dat de lengte van de trui is. Dus van onderkant tot hals.

Het kabelgedeelte met de rechte 'lijnen' is het patroongedeelte van 58 steken?

en die 'raten' het patroongedeelte van 8 steken?
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:33
Ik dacht andersom.

Maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:35
dat kunt ge aan de teltekening zien wat wat is.
en we gaan gewoon beginnen met de eerste boom. Niet alle bomen tegelijkertijd
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:47
ik heb je een pm gestuurd en die kan je vinden als je bovenaan op nieuwe berichten klikt
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2017 om 22:47
Het begin is 2 x 4 steken naar rechts kruisen, en dan 2x 4 naar links. Dat is het pg van 8 st.
De grote pg is steeds 4 naar rechts kruisen en dan 4 links, 8 x kruisen in totaal. Dan 4 averecht, 6 naar links kruisen, 6 rechte st, 6 naar rechts kruisen 2 averecht.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 00:40
Voor de puzzelaars :


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 09:01
O voor mij dus - joepie
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 10:05
Nou dit is weer een hele bijzondere, in dat schema staat ook waar je start en dat je het pg van 58 steken moet herhalen. In het breischema
is hun pg alleen niet 58 steken Confused zou het volgens mij wel moeten zijn en dan begint het steeds middenop die gladde baan.
Dan heb je een deel kabel en een deel dat ik friemel noem - als ik naar de trui op het plaatje kijk zie ik iets anders dan je uit het patroon leest Confused
Ik lees vanaf het patroon friemel - kabel - friemel - kabel - friemel - kabel - en dan 5 * 8 friemel. De trui begint of eindigt met een kabel . . .
Kun je aan de rest van het patroon zien of je vanaf schouder naar de taille werkt of andersom ?
Want aan de tekst "begin aan de rechternaad" zou ik verwachten beginnen aan de schouder en naar beneden, aan de rest van de tekst
verwacht ik het precies andersom (je weet wel het copy paste duiveltje).
Uiteindelijk zou ik terugredeneren, 2 x 58 steken = 116 + 40 = 156. 180 minus 156 = 24 uhm volgen we het nog, snap ik het zelf nog ?
Dan zou ik dus 24 steken voor het begin van het pg (steek 39) beginnen. Nu ga ik eens kijken of dat ergens op lijkt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 10:07
Dan zou je op die volle streep voor de kabel beginnen, dat krult dan als de ziekte en daarom zie je dat niet op de foto ??? Of ze beginnen daar niet.
Als je weet welke kant je op moet breien zal ik me er nog eens over buigen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 10:29
Er staat toch ook nog een rapport van 27 als ik het goed zie ,wat moet je daar mee .
Dat rapport is gelijk aan het eind van je rapport van 58
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 10:56
Zelf zie ik en (en dan zit ik echt naar die rode lijnen te turen) van 7 t/m 14, dat is dat rapport van 8 en van 42 t/m 96.
Ik zie ook beginstrepen voor 5 maten, maar dat zie ik helemaal niet terug in het gebreide voorbeeld.
Volgens mij was de redacteur gewoon dronken . . . en staan die beginstrepen verkeerd. En die rode lijnen én én én o ja ik heb medelijden
met Joyceh - ik ben geen fan van die simply bladen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns