Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breischema lezen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 11:00
Wat ik (ok wie ben ik) logisch zou vinden, is dat je voor alle maten aan de onderkant gelijk begint óf de kabel óf de friemel en dat
je dan bij de schouders en hals meer of minder steken hebt.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 11:01
Als ik dit lees denk ik simply is niet zo simpel als de titel doet vermoeden...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 11:16
Of die dronken was weet ik niet ,maar in ieder geval geen verstand van breien .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 11:36
Staat er in het blad niet nog een trui met kabels ?? zodat de patronen verwisseld zijn ?

Als je een horizontaal tricot stuk krijgt van 8 pennen dan wordt die trui toch overdwars gebreid en moet je toch een schouder en hals afwerking hebben . Ik dacht eerst dat het zo'n rechte lappen trui was ,maar nu ik naar de trui kijk heeft hij een hals . Kom je met die 180 steken uit ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 12:06

dit waren mijn bevindingen (had ik al per mail gestuurd) :


volgens ik zo zie moet je dus beginnen bij die zevende steek (tevens het begin van pg van 8 steken)




en die doe je direkt 5 keer achter elkaar, maakt al 40 steken

dan die 4, 18 en terug 4

en dan komt het volgens hun patroongedeelte van 58 maar wat op papier maar 56 is en nog eens dat patroon en dan komt ge al op 178 en ik denk dat die 2 steken die 2 steken averecht zijn die er niet opgetekend zijn. Overal zijn het lijnen van 4 steken behalve helemaal op het einde van de teltekening maar op de foto zijn de lijnen echt wel even breed allemaal.




Ik vermoed dat die tweede keer pg 58 en er op papier maar 55 zijn (als ge de steken tussen die rode lijnen weer telt). Ze beginnen één verder, dat dat een beetje verkeerd getekend is en in feite direct achter die 4 terug begint.

mutti het patroon heeft een hals en dat wordt een beetje verder in het geschreven gedeelte vermeld, maar ik heb alleen dat stuk (eerste boom) maar gekopieerd.


Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 17:49
Bedankt allemaal! Misschien moet ik maar het originele patronenboek aanschaffen, of een ander patroon zoeken..
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 17:56
heb je al gekeken of een andere maat wel klopt ??
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 18:08
Jazeker. Die kloppen ook niet.

Ik ga Bep's idee proberen, en anders zoek ik een ander doel voor mijn nieuwe bollen.

Stom dat ik eerst kocht en toen las..
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 18:37
ik heb nog wat gevonden op ravelry erover

http://www.ravelry.com/patterns/library/nirvana-3

en heb efkes een foto ervan gepikt (weet niet of het mag, maar over een week verwijder ik die wel weer)



oorspronkelijk heet het patroon Nirvana en is van Martin Storey
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 19:51
Supermooi. Ik ga het gewoon proberen. Uithalen kan altijd nog.
Dank Bep!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 22:28
de eerste 3 naalden kunt ge al zien of ge ongeveer juist zijt en na 10 zijt ge zeker of ge moet uithalen of niet, oké zijn wel 1800 steken geweest dan, maar dan ziet ge of uw breisel klopt met de foto.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 08:16
Het lijkt dus toch dat ze met die 4 steken voor de kabel beginnen (steek 15 in het schema).
Dan naar het einde breien en die 58 steken herhalen en dan die 5 X 8.
Want Bep op die foto van jou denk ik 4 wegkrullende steken voor die kabel te zien - samen 180 steken.
 
15 t/m 96 + 58 + 40 = 180
 
Ik zou zeggen Joyceh - GO LOL
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 16:37
Nou nou zeg, wat een verhaal. Dank zij de link van Bep op Ravelry de zaak nagelezen. 2 Personen hebben hem gebreid en een persoon zei dat het een gepuzzel was om het patroon goed te krijgen. Vooral goed gekomen door naar het plaatje te kijken.
Bep ik zet de laatste tijd vaak mijn foto's via Ravelry hier. Volgens mij is dat geen probleem.
Succes met je trui Joiceh.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Joyceh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Juli 2017
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyceh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2017 om 21:26
Oh jeej, dat beloofd niet veel goeds dan.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met een breischema gehad, dus
Ik dacht dat het wel zou lukken.

We gaan het zien! Ga morgen weer opnieuw beginnen 😅
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 08:33
Het ziet er heel mooi uit, dus ik zou zeggen doe je best, een beetje volharden en als het niet lukt proberen we er met zijn allen uit te komen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns