Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Buiten zitten

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2018 om 21:42
Vanmiddag heb ik lekker buiten in de schaduw gezeten met naaiwerk. Manchetten aan een mouw gespeld en geregen. Binnen eventjes genaaid aan de machine en de rest van de afwerking weer buiten. Vanavond heb ik nog anderhalf uur gespit in de moestuin. Laat voorjaar dus loopt alles een beetje achter.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 08:45
Gisteren de tuinstoeltjes op mijn balkon schoon gemaakt en toen met een boek lekker buiten gezeten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 10:46
Ik heb in de zomer vaak een puzzelboekje, een leesboek en een handwerkje op de tuintafel liggen. Zo kan ik nog eens afwisselen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2018 om 10:53
Goed idee, Magtelt! Geniet ervan!  
Back to Top
Cocos View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 hours 58 minuten geleden om 10:02
Ik zocht al lange tijd een extra spoelhuis voor mijn 45 jaar oude naaimachine. Voor als ik elastiekgaren op een spoeltje wil gebruiken waarvoor de onderspanning moet bijgesteld. V&D kon het me destijds niet leveren en ik zocht er echt al jaren naar. Een handelaar leverde me een spoelhuis, maar dat was de verkeerde.

En afgelopen week zag ik een zelfde oude naaimachine geadverteerd. Ik ben gaan kijken. Er waren wat problemen mee. Maar het goede spoelhuis zat erin. Ik kon de hele machine voor 2 tientjes meenenen.

Nu met dat mooie weer heb ik er lekker buiten aan zitten knutselen. De buitenkant gesopt. De machine open geschroefd, gestofzuigd, geborsteld, schoongemaakt. Iemand had ooit de nylon tandwielen geolied, wat niet moet. Door de hele machine heen zaten hele kleine stukjes van dat nylon vastgeplakt. Ook tussen andere tandwielen terecht gekomen. Het zat overal vastgeplakt met iets kleverigs. Dus was er ook nog iets anders gebruikt dan naaimachine olie. Ik heb al die stukjes weg gepeuterd met een naald. Alles schoongepoetst en waar metaal op metaal beweegt geolied.

In de bovenspanningsbaan had iemand iets in de verkeerde volgorde op de machine gemonteerd. De machine was zijn rubbervoeten kwijt, maar die bleken in het accessoiredoosje te liggen. Nu is de machine schoon en bijna weer in orde.

Dat soort knutselwerk is lekker om buiten aan de tuintafel te doen.

Vandaag ga ik proberen het ondertransport weer uitschakelbaar te maken. Het transport werkt, de knop om het naar boven en naar beneden te zetten draait, maar er zit waarschijnlijk intern nog iets geklemd of vastgeplakt. Misschien springt het wel los, als ik er mee ga proefnaaien.

Het mooie weer is prima voor dat soort klusjes.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 hours 39 minuten geleden om 12:21
Als je de machine goed aan de praat zou krijgen, betekent het nog steeds dat je een spoelhuis te kort komt voor twee machines. Maar als je je bedenkt hoe duur het bijkopen van losse elementen is, is een spoelhuis van 20 euro waarschijnlijk al niet duur.

Buiten zitten doe ik van middag alleen in de schaduw. De kraag van mijn bloes kan ik met de hand tegen gaan zomen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 hours 29 minuten geleden om 13:31
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Als je de machine goed aan de praat zou krijgen, betekent het nog steeds dat je een spoelhuis te kort komt voor twee machines.

Een spoelhuis tekort, of een machine teveel. Big smile

Maar als ik iets wil maken met vanuit het spoeltje ingenaaid elastiekgaren, dan is het ook wel handig 2 machines klaar te hebben staan die elk al zijn afgesteld voor gewoon naaien ofwel elastiek naaien. Een beetje overkill, dat wel. Voor een hogere prijs zou ik het niet doen. Maar deze luxe wil ik me wel permitteren.

Vandaag zit ik wel onder een parasol, waarvoor ik misschien ook maar eens een nieuwe overtrek ga naaien.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 hours 2 minuten geleden om 14:58
Cocos, wat klinkt dat technisch! Haha, ik krijg de rillingen als ik eraan denk om zoiets te doen, volgens mij kan ik de naaimachine best wel uit elkaar halen als ik dat wil, maar dan weer in elkaar zetten? Dat gaat hem niet worden! Knap hoor!  
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 hours 60 minuten geleden om 16:00
Ik weet nog een paar zomers terug, toen heb ik eeuwig naalden van de breimachine zitten poetsen - wat een puntje puntje puntje werk.
Maar dit soort dagen is daar perfect voor.
Ik ga zo even in de kas kijken of de plantjes nog niet op apegapen liggen en voor morgen heb ik een tuinzit visite gepland. Met en bij mijn beste
Apeldoornse vriendin, een zekere "M" LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Deze pagina werd gegenereerd in 0.101 seconden.
Lang Yarns Bergere de France