Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

calculator voor breiverzoeken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: calculator voor breiverzoeken
    Posted: 14 December 2015 om 11:26
Jullie hebben dat ook regelmatig zie ik op dit forum, wanneer er gezegd wordt: oooh heb je dat zelf gemaakt? Zou je dat voor mij ook even kunnen maken?  

Dan is het formulier op deze link wel leuk om te laten zien.

Wink
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 11:29
Hahahah.......LOLThumbs Up
Ik haak nooit af!

Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 11:58
Dat is een leuke overeenkomst !!
december2011

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 12:11
LOLLOL

De buitenwereld denkt daar inderdaad vaak erg makkelijk over. "Even" doen... Het is immers je hobby? 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 12:59

Inderdaad, de huisband vroeg gister of ik moe was - ik had wat kleine oogjes omdat ik aan de breimachine had gestaan. En dat was een breiproject voor mezelf stel je voor dat ik zo uit de ogen zou kijken voor een ander . . .

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 14:11
 LOL
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 18:57
Dat is een hele goeie, die ga ik opslaan.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 19:01
Klopt Marie Louise. Zo heb ik eens een oom gehad die vroeg of hij mijn Marie Antoinette (in gobelin en petitpointsteek geborduurd kon kopen c.q. wat dit zou kosten). Ik heb hem toen alles voorgerekend: de kosten van het complete pakket met patroon en garen, de uren die ik erin gestoken had (en dan per uur 10 guldens nog destijds wat niet al te duur was vond ik) en dan het inlijstwerk nog. Toen ik het bedrag zij waarop ik eventueel zou uitkomen hoefde het dus niet meer.
Ik zeg altijd als er mensen zijn die geen verstand van handwerken hebben c.q. niet weten hoeveel tijd er in sommige stukken gaat zitten, dan moet je hier ook niets voor maken en kun je beter gewoon in de winkel een cadeautje kopen.
Maar het is wel een leuke link en ook ik heb deze opgeslagen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 19:21
Als mijn vader durft te zeggen dat hij op de horlogemakersschool gezeten heeft, komt iedereen met een kapotte doos klokken en wekkers aanzetten. Dat kan wel even gratis... Het is vaak goedkoper om een nieuw exemplaar te kopen. 

Een buurvrouw van een paar huizen verder kocht eens bewust lekker goedkoop een kapotte trui want die zou ik wel even gratis kunnen repareren want handwerk was mijn hobby. Ik was te sprakeloos om het klusje te weigeren.... Ik heb de kookwekker gezet en gezorgd dat het binnen die tijd in elkaar geflanst was. Liefst slordig want ik wilde er geen tevreden klant aan overhouden. Toch mislukt. Binnen een paar maanden was het sinterklaas. Of ik een verplegers-pak wilde naaien voor haar om als suprise weg te kunnen geven. Angry Niks ervan!!! 


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 19:34
We zijn het ook een beetje zelf schuld. Vaak zeggen we: dat doe ik wel even. Of, ach zoveel werk is dat niet.
Vandaag voor een geslaagde "even" een gelukspoppetje gehaakt. Er zaten 5 verschillende kleurtjes in. Een paar dingen rechtstreeks er aan gehaakt en niet er aan genaaid. Was uit eindelijk nog ongeveer 2 uur bezig. Reken dat eens om in uurloon!!! Het was maar een aardigheidje voor de leuk. Geen familie of vriendenkring. Gewoon een meisje dat altijd vriendelijk en aardig in de bediening in een restaurant werkt en geslaagd was voor een onderdeel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 22:08
Ik betrap mezelf er ook wel eens op moet ik eerlijk zeggen. 
Dan heb ik echt een nieuwe trui nodig en zie ik een mooie in de winkel maar die koop ik dan niet omdat ik het zonde vind iets te kopen wat ik zelf kan maken. Dan vergeet ik even dat ik daar vaak simpelweg de tijd niet voor heb.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 22:39
Haha leuke link!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2015 om 12:22
die is idd goed.

Wat ook helpt, als ze vragen kan je dit of dat maken, is antwoorden ja ik kan dat en verder nikske meer doen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2015 om 13:06
Kunnen is niet hetzelfde als willen.
Bij de cadeau gegeven teensokken heb ik meteen gemeld - dit doe ik nooit weer. Antwoord: waarom niet, ze zijn zo goed gelukt.
Ik begon nog net niet te gillen, ik wil een beetje plezier bij het handwerken - dat is blijkbaar moeilijk te snappen ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2015 om 13:28
Ik zeg tegenwoordig alleen maar: "Ik wil je wel leren haken/breien", dan hoeft het ook niet meer. Zeggen dat je voorlopig te druk bent, helpt niet, dan hebben ze geen haast. En gaan na een maand in je nek hijgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2015 om 15:08
Een half jaar geleden ofzo had iemand op mijn facebook pagina een pracht van een regenboogkleuren gehaakte hoodie gezet en daar kreeg ik een paar verzoeken tot maken op...ach, van lieve fam.leden dus 1 kreeg ik via een vriendin kant en klaar, de twee andere haakte ik zelf en de vierde maakte m.n dochter en dat doe ik dus nooit meer (denk ik) maar was wel supertrots dat t lukte...maar vanaf nu verwijder ikzo.n post meteen, als dat kan tenminste...alla, de centen zijn in de KiKa.pot gegaan dus dan ist minder erg...en ik hoef er de hoofdprijs en zeker de maak-en tijdprijs niet voor te hebben..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns