Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Carnaval...

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Carnaval...
    Posted: 22 Februari 2017 om 21:41
Dit weekend is het weer tijd voor carnaval...
En ondanks dat niet het hele land hieraan deelneemt is die ook een goed moment om te hobbyen...

Ik ben begonnen aan mijn tutu...
Gaan jullie nog feesten en zo ja wat is jullie outfit...
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 21:59
Wij zijn lid van een carnavalsvereniging en gaan vanaf vrijdag t/m woensdag feesten. De kleding die ik ga dragen is ook allemaal zelf gemaakt. Vrijdag als clown, zaterdag als piraat, zondag blijf ik altijd thuis. Dan is het heel erg druk in onze residentie. Maandag draag ik steampunk en dinsdag een Sisi jurk. Woensdag gaan we haring happen en dan heb ik mijn dagelijkse kleding weer aan. En voor volgend jaar heb ik het stof en patroon al in huis
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 23:47
ooh wat zou ik graag een fotoke zien van al die zelfgemaakte kleding met of zonder iemand in, nuchter of zat, maakt niet uit.

Haringhappen moet ik mij dat voorstellen zoals die peynenburg happen, koek aan een koordje maar dan nu een vettige vis eraan?

Ik heb mij altijd al laten wijsmaken dat je beter iets vettigs kunt eten voordat je gaat doorzakken, zodat je al een film in je maag hebt. Maar bij jullie doen ze dat op het laatste.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 08:55
wat goed dat je dat allemaal zelf maakt. en dat je er tegen kunt zoveel dagen feest. veel plezier
oant Sjen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 09:08
Originally posted by bep bep wrote:

ooh wat zou ik graag een fotoke zien van al die zelfgemaakte kleding met of zonder iemand in, nuchter of zat, maakt niet uit.

Haringhappen moet ik mij dat voorstellen zoals die peynenburg happen, koek aan een koordje maar dan nu een vettige vis eraan?

Ik heb mij altijd al laten wijsmaken dat je beter iets vettigs kunt eten voordat je gaat doorzakken, zodat je al een film in je maag hebt. Maar bij jullie doen ze dat op het laatste.


Ik zal elke dag een foto maken en hier plaatsen.
De haring hangt niet aan een lijntje maar wordt gewoon met de hand gegeten.
Een goede bodem is inderdaad heel belangrijk. Daarom blijf ik elke dag thuis om voor het eten te zorgen. Ik vind het belangrijk dat iedereen met die dagen toch goed en gevarieerd eet. Er komen die dagen ook wat mensen eten, dus het huis is hier elke dag gezellig vol.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 09:12
Originally posted by bloem bloem wrote:

wat goed dat je dat allemaal zelf maakt. en dat je er tegen kunt zoveel dagen feest. veel plezier


Ikzelf ga niet de hele dag feesten. Ik ga alleen de avonden. De rest van het gezin doet dat wel. En meestal breng ik die dagen alcoholvrij door. Als je je elke dag helemaal zou bezatten houd je het echt niet vol al die dagen.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 09:32
Ohh ik ben ook benieuwd naar iedereen zijn outfits!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 09:48
Gaaf Jondala dat je al je outfits zelf hebt gemaakt...
En dan ook nog voor iedere dag een andere...
Ben net als de rest heel benieuwd naar de foto's...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 10:30
Als iemand van boven de rivieren zegt dat carnaval mij niet veel.
Maar voor hen die feest gaan vieren: Veel plezier!!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 13:06
Ik ben ook van ver boven de rivieren dus het gaat totaal aan mij voorbij, dus toen ik het clowntje zag en Lidwina schreef dat zijn de kleuren
van het carnaval - dacht ik uuuuh wat LOL maar ik wens de carnavalvierders veel leut Party
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 13:27
Veel carnavalpret gewenst. Beer


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 17:57
Mijn man en ik hebben verkering gekregen met carnaval 1966. We komen uit hetzelfde dorp, onze vaders kaartten samen iedere zondag, we kenden elkaar al jaren. Maakten een praatje als we elkaar tegen kwamen. Ik had al jaren een oogje op hem. Met die carnaval kwam het er dan eindelijk van. Daarna hebben we nog een paar keer carnaval gevierd en toen nooit meer. We gaan hoogstens een optocht kijken. Maar ons heeft carnaval wel veel gebracht. In ieder geval een gelukkig leven. In die zin wens ik alle carnavalsvierders heel veel plezier. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:14
Dag 1
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:21
Leuke foto. Big smile Alleen had ik veel meer vermomming verwacht. Er staat "Dag 1", dus er komt nog veel meer? In ieder geval veel plezier. 
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:30
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Leuke foto. Big smile Alleen had ik veel meer vermomming verwacht. Er staat "Dag 1", dus er komt nog veel meer? In ieder geval veel plezier. 


Ik ben niet zo van de vele sminck of maskers. Een beetje opmaken oké maar er hoeft voor mij niet zo'n dikke laag make-up op.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:34
Ik dacht dat je met carnaval niet herkend mocht worden. Vandaar mijn vraag over vermommingen. 

Op de kleuterschool mochten we "verkleed" komen. Dat is de enige keer geweest dat ik ooit met een masker gelopen heb: een kartonnen ding met elastiek achter je oren. Kosten: F 0,10.  
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:38
[QUOTE=Kamilla]
Ik dacht dat je met carnaval niet herkend mocht worden. Vandaar mijn vraag over vermommingen. 

Op zich maakt dat niet zo heel veel uit. Zolang je maar verkleed bent is het goed 😀
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:46
dit is dus uw clownspak. Is het een broekpak of een kleed (jurk), want dat kan ik niet zien. Uw uitdrukking is er perfect bij.

En mits een beetje aanpassing volgend weekend kan hij de rest van het jaar nog gedragen worden.

Benieuwd naar het piratenpak.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:51
Originally posted by bep bep wrote:

dit is dus uw clownspak. Is het een broekpak of een kleed (jurk), want dat kan ik niet zien. Uw uitdrukking is er perfect bij.

En mits een beetje aanpassing volgend weekend kan hij de rest van het jaar nog gedragen worden.

Benieuwd naar het piratenpak.


Het is een broekpak die een beetje wijde benen heeft.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:54
daar is ook nog een overgooierke van te maken dan.
Veel plezier seffes en zegt dat als ze willen smossen op uw pak dat het dan bier moet zijn, dat maakt naar het schijnt geen vlekken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns