Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Champagne kurken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Champagne kurken
    Posted: 27 November 2017 om 10:43
Een kerstgroep gebreid om champagne kurken. Was erg leuk om te doen en vlug klaar met breien. Maar toen...... Een heel gepruts. Het gratis patroon vind je hier https://www.ravelry.com/patterns/library/cork-nativity-2
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 10:59
Heel leuk. Ik zag pas ook een tomte gemaakt van een kurk.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 11:12
Jij was snel JMB. Dank je wel. Deze ontwerpster heeft diverse dingen met champagnekurken gemaakt. Ik had al een paar jaar geleden het plan opgevat om die patronen aan te passen en een kerstgroep ermee te maken. Steeds niet van gekomen tot ik deze groep verleden week op Ravelry zag staan. Ik heb ook diverse poppen van deze ontwerpster gebreid. Ze heet IrishMagda.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 11:50
Het is wel een beetje een aparte kerstgroep, die ene lijkt de kerstman wel . . . ??? Wel leuk en niet zo strak, maar voor mij ook erg verwarrend
Ik zie kleurige petten en een sjaal en dan denk ik, winter,  schaatsen koek en zopie.
Ik herken Jozef en Maria en het kindeke, de 3 wijzen uit het Oosten, een paar extra herders maar wat staat er middenachter en rechtsvoor ???
 
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 12:13
Dank je lw. Klopt van die kerstman. Het is een beetje en moderne versie zullen we maar zeggen. Er is een sneeuwman, een kerstman en een jongetje en meisje bijgevoegd. Op deze manier gaat hij een beetje richting Santon Kerstgroep. https://nl.wikipedia.org/wiki/Santons Misschien ga ik er zelf ooit, als ik weer kurken heb, andere figuren bij maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 12:30
Wat een leuk idee om de kerstfiguurtjes op deze manier vorm te geven. Eigen vindingrijkheid maakt het juist uniek voor je eigen woonkamer. Sneeuwpop? Is dat de wit aangeklede kurk die ik voor een schaapje aangezien heb?

.... hoe uitgebreider de kerstgroep hoe meer je achter de champagne heen moet zitten.   
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 13:27
een heel mooie groep. het lijkt me wel gepriegel.heb je rond gebreid ?
oant Sjen
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 13:51
erg mooi gemaakt
ik zou het geduld daarvoor niet hebben 
dus grote complimenten van mijn kant

wil je al snel champagnekurken hebben misschien heb ik die nog wel op zolder voor je liggen 
ik hoor het nog wel van je

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 14:58
Wauw...Das nog eens een freubel werkje...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 15:07
Dank jullie wel. Het gepriegel was vooral bij het naaien, maar doordat je met gewoon garen breit, naald 3  en 3,5 in dit geval, valt het wel mee. 
Nee, ik heb de champagne niet gedronken, maar de kurken gekregen bij een nieuwjaarsreceptie.
Ja, Bloem ik heb rondgebreid.
Nia ik wacht de volgende nieuwjaarsreceptie af voor meer kurken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2017 om 21:20
oh wat een mooi idee. ziet er prachtig uit ook
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2017 om 05:20
leuk idee!heel mooi!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2017 om 09:22
Wat een leuk idee ,echt mooi🎅
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2017 om 10:17
Wat ontzettend leuk bedacht en zo kun je ook een kerstgroepje maken. Toppie!
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2017 om 10:32
wat een leuk idee. Super leuk gedaan
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2017 om 10:50
Dank jullie wel. De volgende is al in de maak.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2017 om 16:18
mooi en misschien een champagnekurk in tweejen overlangs splijten en er liggende dieren, zoals een os en een ezel, en een schaapje, en een dromedaris van maken. Het proberen waard zou ik zeggen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2017 om 17:51
Dit heb je leuk gemaakt. Ja wat je al niet van kurken kan maken hé
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2017 om 20:02
Dank jullie wel.
Inderdaad een idee Bep, maar niet meer dit jaar. Misschien volgend jaar.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns