Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cryptogram

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2014 om 10:40
Wat een gillerrrr...ik tikte zo maar wat in me op kwam en dan niet eens als uitkomst voor het cryptogram..komt omdat ik zelf ook vaak de draad kwijt ben, letterlijk en figuurlijk. ;-)..ik snapte die cijfers niet want maak nooit crypto.s en slaat die 24 op het aantal vrouwen of is dat in de puzzle...leuk Cully, dat wij samen de draad vonden...
Blijf ze maar posten LW..de volgende keer denk ik weer mee ..!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2014 om 10:44
wel nldutchy ik had dus juist hetzelfde, ik was aan het denken horizontaal = liggend, ik was nog aan het zoeken naar 2 dozijn of daar een ander woord voor was, handwerksters waren naaisters voor mij en toen was ik ook helemaal de kluts kwijt en waar die cijfers tussen haakjes op doelden had ik door na een paar antwoorden die precies overeen stemden met het aantal letters.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2014 om 11:29
Ik heb altijd een cryptogrammenboekje op de wc liggen. Vind het ook erg leuk om me samen met iemand over een cryptogram te buigen. Moet wel zeggen dat ik er een poosje niet mee bezig ben geweest en nu toch wel een beetje de 'feeling' ben kwijtgeraakt. Los ze niet meer zo vlot op.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2014 om 09:51
Een krant hebben we niet, maar ik heb hier wel een paar cryptogrammen boekjes liggen, zo af en toe buig ik me er dan over, ga dan door alle puzzels heen om te kijken of ik nog ergens een antwoord op kan vinden, ze staan wel achterin het boekje, maar ik wil ze zelf vinden. Pas als ik er heel vaak naar heb gekeken en er helemaal niet uitkom, dan wil ik nog wel eens 1 antwoord opzoeken. Zo werkt het ook beter, anders kan ik steeds weer nieuwe boekjes kopen, haha. O en soms doe ik er een op de pc.

Ik merk wel, de ene keer gaat het me beter af dan de andere keer.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 12:47
Verticaal 6. Zo groet links zijn tegenstander (9)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 13:11
tegendraa    om aan negen letters te komen. de ds valt eraf.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 13:24
Om maar op eigen terrein te blijven " ave-rechts " ???
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 13:46
Haha. volgens mij is dat 'm. Knap, Mutti! Thumbs Up
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 14:13
ja ik ben er ook zeker van dat dat hem is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 16:31
Yup, deze ging sneller dan de vorige. Ik schrijf ze ook alleen over als ze op eigen terrein zijn Big smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 21:09
wat dat gij niet weet is dat wij met zen allen een hele week hebben zitten oefenen om cryptogrammen op te lossen.

Kom, laat de volgende ook maar al komen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 09:52
Ik doe nu alleen de handwerkvragen, het viel me op dat die cryptogrammakers ook sporten en handwerken in 1 boekje zitten denk
ik hooguit 5 handwerkvragen. Op een bepaald moment zullen ze er wel weer doorheen zijn, maar laatst zat zelfs in de doorloper een haaksteek !!! 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 15:15
Horizontaal 13. Insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden; insteken . . . (10)
 
En je zult het niet geloven, maar de huisband wist t eerder dan ik met 2 kruisende letters, willen jullie die er al bij ? Of willen jullie
eerst de grijze cellen pijnigen of weten jullie het zo al - dat kan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 15:55
Rondbreien ???
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 16:57
Breisteken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 17:08
ik dacht ook direkt aan rondbreien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 19:03
Ja rondbreien is goed, ik kwam eerst niet verder dan breien en toen was de huisband me voor Confused
Nou denk ik toch dat er meer handwerkomschrijvingen in het boekje staan, ik vind het te opvallend.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 19:46
Ik dacht ook aan recht en ribbels, maar daarmee kwam ik niet op 10 letters.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 19:50
kom lw, de volgende.
de eerste heeft ongeveer 6 uur geduurd voordat de oplossing gevonden was, de tweede een 37 minuten en nu een 40 minuten (maar waarschijnlijk de opdracht niet meteen gezien dus na correctie een 30 min.)
Nog een stuk of vijf en mutti geeft al het antwoord op de zesde
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 10:24
Er was er laatst een, maar die vond ik beledigend voor ons handwerksters.
Ben ik de enige cryptogrammende doos ? Niemand anders, die een boon in de pot wil doen ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns