Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dekens uit Simply Haken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dekens uit Simply Haken
    Posted: 22 Augustus 2016 om 12:24
Ik heb een scan gemaakt van het extra boekje uit Simply Haken van november 2015, vier of vijf dekens.

Ik heb ze al aan een aantal hobbydozen gestuurd, maar degenen die op vakantie waren, krijgen nu nog even de kans ze te vragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 om 18:46
Mag ik het ook vragen Magteld? Groetjes Ria
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 om 22:05
Ik heb twee mails aan twee personen doorgestuurd. Mochten ze niet compleet zijn, vraag dan aan één van de ontvangers uit het topic Simply Haken bij Gezocht.

Mijn man ligt in het ziekenhuis met wondroos en ik weet van voren niet dat ik van achteren ook leef. Aldoor met twee bussen, die niet op elkaar aansluiten op bezoek, lekker in deze hitte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 om 22:11
Heel veel beterschap! Geen pretje met zo'n bus nu. Sterkte.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 om 23:24
Sterkte en beterschap met je man Magteld. Ik heb deel 2 van je ontvangen. Hiervoor mijn ank. Groetjes Ria
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 08:48
Beterschap voor je man Magtelt en jij sterkte voor die heen en weer reizerij in deze hitte.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 08:54
Hoop van harte dat hij snel naar huis mag en daarr mag gaan beteren, beter voor jou ookmet deze hitte.....sterkte hoor Magtelt
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 20:09
oei dat is niet zo best, niet voor uw man en niet voor u.
Bij deze hitte nog koorts hebben ook is gewoon ellendig denk ik.
En dan dat gesleur met flesjes water om de heen- en terugreis te overbruggen en een zweetlapke om u een beetje deftig te houden.
Doe hem de groeten en wens hem veel beterschap.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 21:22
Onze stadsbussen hebben tegenwoordig airco, is dat luxe of niet? Het vreemde is, dat ik het altijd eerder te warm dan te koud heb, maar ik heb totaal geen last van de tropische atmosferen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 21:33
als de nederlandse bussen overal zijn zoals ze van wissenkerke naar goes rijden dan zijn het idd luxe bussen. Die bussen worden bij ons als touringcar gebruikt. De bussen van het openbaar vervoer hier hebben harde banken met zo nepleder waar ge blijft aanplakken met uw billen (als ge een rok of een kleedje of een short aanhebt). Wat mij ook opviel was dat als er gebeld werd voor een afstapplaats dat die personen die moeten afstappen blijven zitten totdat de bus stilstaat en pas dan opstaan om af te stappen. Hier moet je zien dat je er staat vooraleer je de halt bereikt of de chauffeur rijdt door, zelfs als er gebeld is.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 om 22:37
Sterkte en beterschap voor je man Magtelt.
Is wondroos een ander woord voor gordelroos soms?
Wel fijn dat je geen last hebt van de temperaturen al zijn de busritten geen pretje zeker als het niet aansluit. Dan ben je meer tijd kwijt aan wachten dan wat anders!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 09:52
Het is een broertje van gordelroos, geloof ik.

Van dit weer word ik zo dul, dat ik geen tijdsbesef meer heb.

In de bus wordt aldoor een clipje getoond, waarin mensen worden gemaand pas op te staan als de bus stil staat. Vroeger remden de chauffeurs zo hard, dat mensen door de bus vlogen. Dat vinden ze niet leuk, denk ik, oprapen van passagiers en bagage.

Wat de laatste tijd ook veranderd is, is dat iedereen de chauffeur groet bij binnenkomst en vertrek, ik deed dat altijd al, zo had ik het als Amsterdams kind geleerd. Het geeft een prettige sfeer, en dat in een tijd dat iedereen op zijn schermpje zit te staren.

Gisteravond zei ik bij instap van mijn laatste ritje, dat de thermometer enorm gezakt was, van 33 naar 31 graden in anderhalf uur. De bestuurder zei, dat hij op vakantie ging naar Frankrijk morgen, met de camper, dus ik wenste hem prettige vakantie bij het uitstappen, later. Vroeger ging het allemaal wat stroever in de A'doornse bus. En reden ze plankgas weg vóór je zat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 10:41
ik doe dat ook dat groeten, maar sommige chauffeurs zijn er niet mee gediend en die grommen dan wat terug, ALS ze al kijken wie er opstapt.
Meestal laat ik iedereen voor gaan om op te stappen. Ik heb een hekel aan dat gedrum om toch maar op de bus te kunnen. Dus dan stap ik als laatste op en meestal zit de chauffeur al in zijn zijspiegel te kijken om te zien of hij kan vertrekken.
Ik neem niet dikwijls de bus maar vroeger (school en werken) was dat dus dagelijks en ik heb dikwijls op iemand zijn schoot gelegen of een kleed vastgegrabbeld, zelfs 1 keer iemand zijn hoed om overeind te blijven. En paaldansen heb ik ook dikwijls gedaan op de bus.


Maar hier rijden ze altijd door voor je zit en ik verdenk de chauffeurs ervan om in hun achteruitkijkspiegel te kijken dat je juist niks hebt om aan vast te houden en dan de gas in te trappen. Zo is er ene chauffeur en die heeft de naam brutus gekregen en ik denk dat als je in antwerpen komt en daar aan een busreiziger vraagt naar brutus dat die die wel kent. Eén voordeel had die, een rit naar antwerpen duurt ongeveer een 35 à 40 minuten. Met brutus 20.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 11:28
Wondroos (erysipelas )of belroos is veel erger . het wordt door een streptokok veroorzaakt .Met de huidige antibiotica behoren complicaties tot het verleden Ik heb het als pasgeboren baby gehad en moest direct naar het ziekenhuis . Als ik dat nu vertel aan artsen ,en ze zien mijn geboortedatum ,krijg ik altijd te horen dat ik heel veel geluk heb gehad in een tijd waarin antibioticum nog niet beschikbaar was .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 12:19
Gaat het de goede kant uit met Mutti-man?

Ik ben al jaaaaaaaaaaaaren niet meer een bus geweest.
Maar ik groette ook atijd, of ik een groet terug kreeg of niet.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 13:19
lao-tsé, kdenk dat je last hebt van de warmte, het is Magtelt-man
tenzij je aan Francis3 of die nieuwe jasvrager vraagt hoe het met Mutti is.


wondroos is idd veel erger dan gordelroos.
gordelroos is een zona (en komt van dezelfde beestjes die windpokken bij kinderen geven)

wondroos moet je heel voorzichtig mee zijn want kunnen ook die sepsis geven die een ander hobbydoosje veertien dagen geleden ook in de kliniek heeft doen belanden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:01
Ik heb van wondroos een groot litteken overgehouden althans dat was de lezing van de artsen .

Mijn moeder ,en een tante die verpleegster was ,hadden eerder het idee dat het een brandwond was van een kruik . Maar wat wil je tijdens mijn verblijf toen is er een( duitse) bom op het ziekenhuis gevallen ook al stond er een groot rood kruis op het dak geschilderd dus zal er vast wel paniek geweest zijn en dan kan er wel eens iets misgaan .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:01
Ben wel eens te snel met lezen bep. Sorry Mutti en Magtelt, voor de verwisseling.

En nee, een sepsis zit niemand op te w88.

Ben dr wel 5 kilo mee afgevallen. Daar is er nog maar 1 van teruggekomen.
Ik hoop dat de rest dermate geschrokken is dat ze wegblijven.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:05
zo vlug gaan die niet terugkomen, wel op kousevoetjes zodat je het niet merkt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2016 om 14:06
Lig er niet wakker van hoor

Ik ben vorig jaar zomaar 12 kilo kwijtgeraakt en daar is er nu met veel havermout eten 1 kilo aan .

Op zich is het niet zo erg maar je bent ook ineens 12 jaar ouder ,en niets paste meer   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns