Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Delen tegelijk breien.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Delen tegelijk breien.
    Posted: 16 December 2015 om 11:38
Misschien trap ik een open deur in...


Ik brei bij een vest beide voorpanden tegelijk, zodat ik altijd hetzelfde aantal steken en naalden heb, en de minderingen en meerderingen altijd gelijkzijdig voorkomen. Spiegelen is dan ook eenvoudiger, vind ik.

Zelfde doe ik met de mouwen, brei altijd twee mouwen tegelijk, zodat ik ook twee identieke mouwen heb.
Of bij een rachlan die niet symetrisch is, is spiegelen ook eenvoudiger.

Je bent iets langer met een naald bezig, maar voordeel is ook weer dat je twee dingen tegelijk af het.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 11:55
Ik  brei nooit 2 dingen tegelijk. Vind ik vreselijk saai. Ben al blij als het rugpand van een kledingstuk af is. Lekker daarna korte pennen. Ik maak mij natuurlijk ook maar wat wijs, moet toch hetzelfde stuk breien!
Maar ik prent mijzelf in dat ik voor mijn plezier brei. Dus de weg naar het resultaat is ook leuk!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 11:55
denk dat de meeste breiers dit ook doen om de reden die jij hier geeftWink
Groetjes Maria
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 11:56
Ik brei ook het liefst beide delen tegelijk. 
Wanneer het kindermaten zijn, brei ik als het enigszins kan ook het voor en achterpand tegelijk. Helaas kom ik dan wel regelmatig in een strijd tussen de in elkaar gedraaide draden van de diverse bollen wol en mezelf terecht Wacko
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 12:19
Wat grappig dat mensen dingen heel anders ervaren. Big smile
Ik vind twee keer hetzelfde breien juist zo saai. Heb liever lange naalden.

Ik vind het jammer dat dit voor haken niet opgaat.
Je kan iets wel tegelijk haken, maar dan heb je twee losse delen liggen en moet je na elke toer van werk wisselen, dat gaat niet werken. Party

Ben het eens met Lidwina.
We breien voor ons plezier, dus hoe en wat maakt eigenlijk niet uit.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 12:53
Ligt aan het patroon .

Als er geen minderingen in het eerste stuk zitten brei ik ze afzonderlijk tot aan de minderingen . Bij de minderingen aangekomen zet ik ze bij elkaar .Mouwen van een kindertrui brei ik als het enigszins kan van boven naar beneden . Mouwen te kort stukje erbij .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 16:30
Daar had ik nog nooit van gehoord. Ik ken wel mensen die een dubbel set breinaalden hebben en dan de panden "afzonderlijk tegelijk" breien.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 19:03
Ik brei alles wat twee keer moet tegelijk, ik heb een hekel aan twee liedjes voor één cent zingen, en zo bedrieg ik mezelf. Bovendien ben ik slecht in het tellen van gebreide naalden.

Ik vind het bij poppenbroeken ook handig, twee pijpen tegelijk en dan de steken samenvoegen.

Je zou met twee gelijke haaknaalden kunnen werken in verschilende kleuren en dan altijd met dezelfde beginnen.

Overigens heb ik emmers vol breinaalden, alleen van de allerfijnste heb ik maar één stel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 20:46
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Bovendien ben ik slecht in het tellen van gebreide naalden..

Klopt. Dat heb ik ook. Dat los ik op met spelden. Als ik een lange lap na moet tellen, steek ik elke 10-de toer dwars een knopspeld er in. Dan kan je je ogen even rust geven en weer de volgende 10 aftellen. Betrouwbaar overzicht. 
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2015 om 20:47
nou ik heb het nu net onder de knie dat je twee dingen te gelijk kan breien met sokken is dit wel een hele uitkomst en het probleem met lange of korten naalden is met een rondbreinaald verholpen

Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2015 om 08:57
Leuk onderwerp!
Ik doe het nl ook. Ik brei de mouwen van een trui tegelijkertijd. Dat bevalt mij uitstekend.
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2015 om 09:21
Toeren tellen kun je vergemakkelijken door om de zoveel pennen een verticale draad mee te nemen naar boven zodat je in blokken van 5 of 10 kunt tellen. Die draad haal je er zo weer uit .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2015 om 11:07
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Toeren tellen kun je vergemakkelijken door om de zoveel pennen een verticale draad mee te nemen naar boven zodat je in blokken van 5 of 10 kunt tellen. Die draad haal je er zo weer uit .

Inderdaad, dat doe ik dus ook.

En heb ik wol waarbij het lastig is de steken te zien, doe ik het bij een proeflapje zo:
Ik leid elke twee naalden een andere kleur draad mee.
Ongeveer halverwege weef ik tijdens het breien om de twee steken een draadje mee.
Zo is het makkelijk naalden en steken tellen.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2015 om 12:31
Ik stond laatst aan de breimachine echt te genieten, als ik brei tel ik namelijk altijd mee (steken of toeren) en dan kijk ik naar buiten
of op de klok of om me heen en dan ben ik het kwijt. Die machine heeft daar geen last van en houdt de toeren netjes bij. Alles wat ik met de
hand brei moet ik zelf natellen, maar ik raak bij sokken niet meer van de leg als de 2e net een toer langer geworden is Big smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2015 om 07:00
Mouwen doe ik ook altijd 2 tegelijk op 1 pen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns