Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dit snap ik echt niet..

 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 22:28
Ik heb het vermoeden dat je wel 63 steken opzet ,maar dat het aantal steken daarna door je minderingen en je meerderingen wisselt . Ik denk dat dat die stukken zijn die een beetje bol gaan staan .
Ik heb geprobeerd uit te rekenen of je minderingen tegen je meerderingen weg vallen door te plussen en te minnen ,maar dat lukt me niet op de PC . Je zou dat zelf met een lineaal eronder kunnen proberen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 10:18
Volgens mij moet je toer 1 en 13 met elkaar vergelijken, wel is het volgens mij zo dat die steken die steeds boven elkaar lijken te staan dat
in werkelijkheid niet doen, die steken gaan rechtsaf (of links)
Die liggende streepjes in het patroon, patroontechnisch liggen ze boven elkaar maar als je gaat breien schuiven die.
Je pikt er steeds 1 om mee samen te breien, 1-tje blijft averecht en dan brei je de volgende steek av (die eerst ook wat anders was).
 
Maar ik heb echt het idee dat als je met 67 begint, je op 63 uitkomt (toer 2) en dan steeds rond dit aantal blijft zweven, soms 4 minder
en dan krijg je de naald erna die 4 er weer bij.
 
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 10:34
Ik ben even gaan schrijven en heb dan puur steek 1 t/m 13 bekeken en ik denk dat er gewoon een fout in het hele patroon zit.
Want ik krijg -1, (-2 +2), (-1, -1 +2), (-1, -1 +2), -1 (toer 8), (-2 +2), (-1, -1 +2), (-1, -1 +2), -1 (toer 14), (-2 +2), (-1, -1 +2)
Nou en zo kan ik dus wel door gaan en dat betekent dat ik in toer 8 en 14 steeds een steek minder krijg waar geen omslag tegenover staat.
En dan kom je ooit een op nul uit . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 10:48
Even een wilde gok hoor, maar als je in toer 9 tussen de omslagen 1 steek normaal breit (niet 2 samen), dan krijg je voor die toer dus
ook (-1 +2) en dat zou dus de -1 van toer 8 gladstrijken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 11:00
Ik zie nog iets geks, als je alle 63 steken ziet, dan zie je dat het geen 4 herhalingen van het patroon zijn, maar 4,5 dat betekent volgens
mij dat het patroon niet in evenwicht is. Of wel Mutti ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 11:16
Wacko het duizelt mij Wacko Ik denk met een aantal steken meer beginnen, want anders kom je in toer 2 niet uit. Daarna wisselt het aantal
steken steeds zoals Mutti al zei, daar krijg je die slingerende randen van.
En als je zekerheid wilt even pen en papier nemen en dan per toer het aantal minderingen en omslagen tellen, want het lijkt heel raar
maar soms kom je gewoon weer op nul uit (en dat is goed)
 
Ik zie mij straks nog een sjaal breien Wink 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 11:33
ik heb al een bolletje en pennen gepakt ,want ik kan dit niet hebben .

Ik zet niet 63 steken op maar 1x het rapport .
Als ik het vergroot heb ik nl het hele patroon niet meer op m,n laptopscherm
Waar komt het patroon overigens uit ??
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 11:35
Kan het vanmiddag tijdens de 10km schaatsen mooi proberen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 12:08
ik denk dat het een phildar patroon is mutti en ik wacht vol ongeduld op uw proeflapke of het nu echt klopt op den duur of dat het een patroon voor de vuilbak is.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 12:28
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ben even gaan schrijven en heb dan puur steek 1 t/m 13 bekeken en ik denk dat er gewoon een fout in het hele patroon zit.
Want ik krijg -1, (-2 +2), (-1, -1 +2), (-1, -1 +2), -1 (toer 8), (-2 +2), (-1, -1 +2), (-1, -1 +2), -1 (toer 14), (-2 +2), (-1, -1 +2)

Nou en zo kan ik dus wel door gaan en dat betekent dat ik in toer 8 en 14 steeds een steek minder krijg waar geen omslag tegenover staat.

En dan kom je ooit een op nul uit . . .

Volgens mij klopt het hele patroon inderdaad niet; ik ben ook al druk aan het rekenen en schrijven geweest maar er klopt iets niet. Zo iets kan ik dus ook niet hebben en misschien dat ik dit wel eens zelf ga uitproberen te breien.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 12:37
Hey patroon is idd van phildar.
Meegekregen met de bestelling van de wol via hobbydoos
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 13:11
ik volg vol bewondering, want ik heb het gisteravond geprobeerd (met 15 steken = 1 volledig) en in de 2de naald heb ik er al 1 teweinig en de volgende al 2 maar op een gegeven moment klopt het wel terug maar dan begint het terug
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 13:25
Ja het golft, maar dat moet ook - maar het is altijd de kunst hiermee met hoeveel steken begin je en 63 is te weinig, want dan krijg je die
laatste 2 steken niet. Trouwens Mutti als je het probeert zou ik 1,5 patroon opzetten - want het patroon nu is 4,5 keer het patroon.
Als je dus maar 15 steken opzet wordt je knetter. Minstens 24 steken dus.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 13:40
Ik heb 24 steken op de pen en ben daar mee aan het goochelen

Ik heb markeerders gezet en de fake steken als steken gebruikt waar je alles mee kan doen ,maar dat is het niet ,dus weer uitgehaald .

Ik was er zo mee bezig, dat ik vergeten was de verpakking van het bakje lassagne af te halen.
Was er nog net optijd bij .Stinkt een beetje in de keuken.
Kijk straks weer verder .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 13:46
Lees nu dat het een patroon van Phildar is via hobbydoos .

Een Maandag patroon ...?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 15:08
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik heb 24 steken op de pen en ben daar mee aan het goochelen

Ik heb markeerders gezet en de fake steken als steken gebruikt waar je alles mee kan doen ,maar dat is het niet ,dus weer uitgehaald .

Ik was er zo mee bezig, dat ik vergeten was de verpakking van het bakje lassagne af te halen.
Was er nog net optijd bij .Stinkt een beetje in de keuken.
Kijk straks weer verder .
LOLLOLLOL
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 15:32
Ik vind dit zooooo komisch dames, wát n inzet .. Zelfs het eten lijkt er aan te gaan, geweldig....ik snap er geen fluit van maar volg het met plezier...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 18:13
hier nog één ik zit met verbazing te lezen ik vind jullie zo knap
dat jullie dat allemaal snappen ik begrijp er niets van
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 18:40
ik weet al waar ik mij zat op te vergapen en dat is altijd die 2 steken rechts of averechts beginnen. Bij de 2de naald kon ik al niet eindigen met 2 steken rechts. En dan denk ik dat je gewoon terug moet beginnen waar je geëindigd bent, dus niet blindstaren op die 2 steken. Ik was dan begonnen met 1 steek recht. Maar dan moet ge wel goed aanduiden welke lijn je bezig bent, want ik was al verkeerd met recht en averechte steken.
Als je de foto bekijkt begint die ook niet met 2 steken. En dan klopt het natuurlijk wel.

En na een paar rijen zit je in een keer terug op 63 steken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:43
Mwah, ik denk dat die 2 steken er wel zitten, en dat is juist altijd de uitdaging bij ajour hè, zeker als je niet steeds evenveel steken op
de naald hebt - wat is jouw nulpunt, met welk stekenaantal begin je.
 
Straks zit ik hier net als Mutti - o wat erg.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns