Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dit snap ik echt niet..

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 11:07
Tijdens de 10 km lukte het helemaal niet ,want je moet echt je hersens er heel goed bij houden .

Van morgen bij het bloedprikken ging er iets goed mis ,dus ik kan nu even niet breien ook niet stofzuigen maar dat is minder erg

Op de site van Jessica Tromp staat uitleg over breipatronen met symbolen -dus geen tekst - met steken die er niet zijn Daar ga ik me eens even in verdiepen .Ik ben niet verder gekomen dan dat er een slinger in komt ,maar ik kom niet terug aan het juiste aantal steken .
Ik denk dat ik meer herhalingen in de hoogte moet maken en omdat je dan het tussenstuk pakt zit daar misschien de oplossing .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 15:57
Nee Mutti, dat is niet de bedoeling - hebben ze een volle liter afgetapt ? Hè wat naar nou.
 
Maar ik ga mijn best doen, ik heb geknipt en geplakt en ga even op zoek naar naald en draad, nou lijk ik net Lidwina, die breit ook altijd zo leuk
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 18:33
Al breiende kwam ik tot een inzicht dat ik eerder niet had, niet dat mijn breiwerk er nu goed uitziet.
Tussen die banen van 2 averechte steken krimpt en dijdt het patroon uit en in zo'n een kolom daar moet het aantal plussen en minnen kloppen.
Als je naar de foto kijkt zie je ook dat de bladeren steeds boven elkaar zitten en 7 is dan een logisch getal in ieder geval een oneven getal is logisch.
Want je hebt het midden waar die omslagen links en rechts naast zitten.
Dus 63 steken opzetten, in de toeren erna staan er als je 2 steken samenbreit steeds 1 steek te veel ervoor en daarom komt het niet uit.
Ook die twee steken samenbreien tussen die 2 omslagen zou een gewone steek moeten zijn.
 
Veel suc6 gewenst als er nog testers zijn of als Veerle niet afgehaakt is en toch aan het breien slaat.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 18:39
Ik ben er nog hoor 😁
Ik volg al jullie hersenspinsels.
Heb ook mailtje gestuurd naar Renske van hobbydoos.
Zou er heel graag aan beginnen want ging er 2 breien.
En de wol is ook zo mooi..
Alvast al aan iedereen bedankt voor het pijnigen van de hersentjes 😉
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 19:14
Als ik jou was zou ik even een stukje proberen gewoon b.v. 24 steken even met testgaren, dan kun je zien of het resultaat je aanstaat.
Het is goed te horen dat je er nog bent Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 19:18
Met phildar en soms bij de Verena patronen denk ik, er heeft een breister zitten breien tot het er leuk uitzag, tsja en toen moest het op
papier en dan weten ze niet meer hoe ze precies begonnen zijn of welke versie wat is of ze maken de schema's niet zelf en kijken er
met een half oog naar. Dat is toch niet wat ik geleerd heb, al maakte ik dan geen breipatronen maar het principe is gelijk. Het is van
achter naar voren werken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 10:06
Ik brei en het lijkt erop, ik moest het alleen wel ondersteboven houden voor het op de foto leek.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 10:49
Ik brei met 63 steken en het klopt .

Ik heb in de 2e toer waar je moest minderen en daarna nog 1 steek breien gewoon 2 steken samen gebreid .
in je eerste achr toeren heb je minder stukken met meerderingen nl 4 en in je 2e dus van 9 tot 21 5 stukken met meerderingen .
Eigenlijk moet je gewoon doen wat er staat
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 11:27
wat goed dat jullie allemaal meedenken.
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 12:06
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik brei met 63 steken en het klopt .

Eigenlijk moet je gewoon doen wat er staat
Mwah, toch niet helemaal hè. Want ook die mindering tussen die omslagen moet je negeren en als er staat 2 samenbreien moet
je denken daar neem ik die ander bij mee, dus die kan ik niet meer breien. Het klopt eigenlijk van geen kanten, maar als je gepuzzeld hebt
kun je er wel uitkomen. Het zijn gewoon kolommen.
 
6 omslagen in een kolom = plus 6 en daar horen dan ook maar 6 minderingen bij en niet 7
En als je er twee samen breit, dan hoor je dat hokje van die ene steek niet meer te vermelden.
 
We zullen maar denken dat het Fransen zijn daar bij Phildar, met een nukkig temperament
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 12:31
Laten we zeggen een beetje van Phildar en een beetje van me zelf .

Ik werd gek van dat plussen en minnen dus heb ik 63 steken op gezet .

Als je terug breit kijg je steek 51 en 52 moet je samen breien en 1 steek erna dat kan niet ,eerst had ik een lus ertussen opgenomen ,was ook niet goed ,dus brei je ze gewoon samen . En zo heb ik het bij die 7 steken ook gedaan .
Het is een leuk patroontje en het klopt . Ik heb het met dikkere pennen gedaan dus het ziet er iets anders uit ,maar die slinger zit er duidelijk in en het gaatjespatroon klopt ook
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 13:17

@Mutti, je zag dat 51 & 52 niet kon en zag je dan ook dat die 2 samenbreien tussen die 2 omslagen niet kon, want dan zijn we beide

op hetzelfde punt uitgekomen. Hè wat fijn heeft Phildar ons weer van de straat gehouden WinkLOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 13:38
Ja dat kan niet . Je hebt daar boven 3 steken ,dus je hebt een omslag 1 steek 1 omslag ,dan kan je in de toer er boven 3 steken maken .

Ja nu kan ik met een gerust hart naar de handwerkclub vanmiddag
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 18:33
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ja dat kan niet . Je hebt daar boven 3 steken ,dus je hebt een omslag 1 steek 1 omslag ,dan kan je in de toer er boven 3 steken maken .

Ja nu kan ik met een gerust hart naar de handwerkclub vanmiddag
LOLLOLLOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 18:44
dat kan toch gerust wel?
Als je een omslag , 2 steken samen breien, of zelfs 3 steken samen breien, of 2 samen breien en nog eens 2 samen breien en die eerste overhalen en een omslag heb je de volgende toer toch ook maar 3 steken?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 19:57
Originally posted by bep bep wrote:

dat kan toch gerust wel?
Als je een omslag , 2 steken samen breien, of zelfs 3 steken samen breien, of 2 samen breien en nog eens 2 samen breien en die eerste overhalen en een omslag heb je de volgende toer toch ook maar 3 steken?
Ja nou ja tis hoe je t leest. Als je naar het patroon kijkt, die kolommen van 2 steken blijven altijd dezelfde twee steken.
Dat zie je van voren niet erg duidelijk maar van achteren wel. Dus binnen die 2 banen moet je altijd uit komen met je steken en dat
kan dus alleen als je heel erg krom leest. Oftewel 2 steken samenbreien = deze en de volgende (of vorige afhankelijk van heen- of teruggaande naald)
samenbreien - dûh.
En tussen die omslag moet je niet samenbreien, maar ik bedoel daar moet je die steek breien, die je in de vorige toer samen gebreid hebt.
 
Nou dat is krom, zo lust ik er nog wel 1.
 
Uhm ik dwaal af, ja dat zou kunnen, maar in ajour ligt dat eigenlijk niet zo voor de hand en b) dat zou kunnen, maar dan moet je wel nog 2 steken hebben.
En die heb je niet . . .
Mutti en ik hebben beide gewoon (dom) zitten vogelen tot we bedacht hebben dat het sukkel was die het schema gemaakt heeft, eentje die nog nooit een
bol wol of een brei- of haaknaald van dichtbij gezien heeft.
 
Maar de hele doos profiteert ervan en kan nu een hele mooie shawl/sjaal of hoe noemen ze zoiets in België breien LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 20:20
het waren juist die kolommen met 2 steken die mij verwarden want als je de foto vergroot zie ik nergens een doorlopende averechte lijn lopen. Zelfs niet aan de rand.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 20:30
Bep,

Die, kolommen van twee steken lopen althans bij mij,raar genoeg niet recht ,wat ik ook gedacht had,maar lopen schuin weg.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 22:09
Straks nog eens proberen met de raden van hier boven allemaal. Jullie hebben elke keer van de eerste tot de 63ste steek het patroon dus kunnen volgen zonder een tekort.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 22:26
Je moet wel van rechts naar links en dan van links naar rechts op je patroon breien .
Dus steeds bij de cijfertjes beginnen .

Zo heb ik het tenminste gedaan .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns