Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dit snap ik echt niet..

 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 01:39


en zonder flits




en het klopt als een bus. Geen steken over of tekort.

het patroon leest het gemakkelijkst als je de echte streepkes telt (steken die je nog moet hebben) EN bij die oxo moet er idd 1 streepke staan, dus 1 steek tussen 2 omslagen. En het is idd altijd 7 steken die je ertussen moet hebben/krijgen. En die 2 steken altijd boven elkaar zigzaggen tussen de blaadjes.

In feite is het een gemakkelijk patroon. Je hebt zeven steken en mindert er altijd ene tot je er 1 overhebt en dan begin je terug gaan te meerderen met die omslagen totdat je er terug 7 hebt. En zo is elk kolommeke.

Wel allemaal dankzij mutti en lw
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:31
Dit vind ik altijd leuke dingen Big smile alleen ben ik nooit zo van ik ga het ook echt breien, maar dat heb ik deze keer dus wel gedaan.
Omdat je binnen die twee steken mindert en meerdert gaan die kolommen slingeren, bij mij kun je het heel goed zien aan de achterkant omdat
het daar rechte en geen averechte steken zijn. Ik zit nu aan de koffie en ben even te lui om een foto te maken, erna . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:52
Ik kom net terug van boodschappen doen en mijn man zet koffie neer .

Ik heb het patroon dus over alle steken . Ik weet niet of het lukt om een

foto te maken met mijn tablet ,maar het ziet er het zelfde uit ,alleen in het roze .
Die slinger ,zie je aan de achterkant duidelijker omdat het tricot is .

Heeft Renske toch gelij😊😊
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 18:40
Voor & ondersteboven
 
 
en dit is achter en daar zie je die slingers.
 
@Mutti, heb jij Renske hier gezien ??? Ikke niet.
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 18:57
Nee ik heb Renske niet gezien,maar ik had begrepen dat het patroon en de wol via hobbydoos kwam .

Ergens op de site staat dat ze zoveel vragen krijgen over breiproblemen dat ze daar wegens tijdgebrek niet aan kunnen beginnen .
Wat te begrijpen is ,zeker als de patronen ergens anders vandaan komen .
Ze verwijst dan naar het forum waar goedwillende vrijwilligers zitten,of iets van die strekking ,die wel willen helpen .
Vandaar mijn verwijzing naar Renske
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 19:25
Tsja het lijkt me dat je voor een kooppatroon ergens terecht moet kunnen . . .
En ze de actievelingen van de doos wel een jaarlijks wolpakket mag sturen Big smile
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 00:04
Jippie!
Zo te zien hebben jullie het gevonden! De max!
Nu wat te laat maar ik probeer er morgen aan te beginnen!
Thnx!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 10:15

Wat ik zelf niet helemaal zeker wist zijn die 2 steken recht samen breien. Er staat geen variant voor de averechtse kant en ik weet niet of

het zo nou mooi is of dat je het op de av kant beter anders kunt samenbreien. Maar dat is iets dat had je altijd gehad. Ik denk dat Bep op de
av kant anders 2 steken samengenomen heeft dan ik - bij haar is het vloeiend en bij mij zijn het een soort golven of knoopjes geworden.
Experimenteer daar nog even mee.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 10:45
Ik heb aan de av kant averecht samen gebreid .

Ik heb een foto op mijn tablet staan ,maar kan hem hier niet plaatsen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 11:50
ik heb ze ook aan de averechte kant averechts samen gebreid.

Maar het is voor interpretatie vatbaar. Het teken wil zeggen 2 rechts samenbreien. Maar de verticale streepkes van rechts, zijn rechts aan de goede kant en averechts aan de averechte kant. En mijn argument was, dat is gemakkelijker, minder kans op fouten en soepeler voor uw lijf om ze daar averechts samen te breien dan.
Ze had het patroon al moeilijk genoeg in elkaar geflanst.
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 21:45
Zucht..
Ik geef het op voor vandaag.
Ik snap echt niet wat ik mis doe maar in de 4e rij gaat het fout..
Ik zit met 4 steken over. Maar na talloze keren zal het niet meer voor deze avond zijn
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 22:38
rij 1 : (2 av, 7 r,     2 av,   2 r ) nog 3 x herhalen en dan 2 av, 7r, en 2 av

rij 2 : (2 r, 7 av,    2 r   2 samenbreien) nog 3 x herhalen en dan 2 r, 7 av en 2 r

rij 3 : (2 av, 5r, 2 samenbreien   2 av    omslag, 1r, omslag) nog 3x herh. en dan 2 av, 5r en 2 samenbr.    2 av)

rij 4 : (2r, 2 samenbr., 4av    2r    3av) nog 3x en dan 2r, 2samenbr. 4 av en 2 r

rij 5 : (2av, 3r, 2 samenbr    2av    1r omslag 1r omslag 1r) nog 3x en dan 2 av, 3r, 2 samenbr en 2 av

misschien dat dit helpt en zie je het patroon erin.    
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 09:04
Je bent me net ,nou net,maar ik had gisteravond geen zin meer,voor geweest Bep
Ik dacht koffie laptop voor patroon en tab om het uit te tikken ,maar het stond er al .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 09:04
Gewoon even voor jezelf op ruitjes uitschrijven
 
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2017 om 23:49
Jajaaaaa 😁
We zijn vertrokken!
Eens 2 dagen aan de kant leggen kan goed doen!
Nog es een super dank je wel voor jullie hulp!! πŸ’‹[IMG]http://[/IMG]
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2017 om 08:53
Oe is dat lippenstift LOL
Nou heel benieuwd hoor hoe het er straks uitziet als het helemaal klaar is. Nu je in het patroon "zit" gaat het vaak ook vanzelf
Back to Top
Veerle20 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 11 Maart 2016
Locatie: Bredene
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerle20 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2017 om 23:45
Het is af, en ben tevreden enkel nog de afwerking natuurlijk.
Nog es bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Veerle

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 om 08:12
mooi geworden fijn dat je hebt doorgezet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 om 08:30
Keuk, dat het af is, en lief dat je het laat weten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 om 08:57
Ziet er mooi uit, ben je trots op jezelf ? Volhouden = Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns