Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dom blondje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dom blondje
    Posted: 14 April 2015 om 12:04
Inmiddels behoorlijk grijs..vraagje...passen er op een rondbreinaald maat 3 of 3.5 plm 240 steken . Ik wil een klein sjaaltje/ omslagdoekske gaan breien (wanneer mag joost weten;-) maar het liefst op rondbreinaalden ... Kheb geen flauw idee of je dan een lang "snoer" moet hebben ... Oja, dikte garen ..dunne wol ..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2015 om 12:23
je kunt ze met verschillend lengtes draad krijgen. kijk maar bij Renske op se site
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2015 om 12:27
Bij zoveel steken is het handiger als je een lange kabel hebt, anders moet je zo proppen. Een naald van 1 m is handig, 80 cm moet ook lukken. Wat voor dikte garen je neemt is jouw keuze. Ik heb voor mijn zoon ooit een sjaal gebreid in diverse kleuren Saskia en Royal. Ik weet niet meer hoeveel steken het waren, maar wel veel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2015 om 21:38
Bedankt meissies voor jullie advieskes ... moet gaan lukken, in elk geval de koop van de naalden, het werk zelf zal wel een AOWW'tje worden (AfwachtenOftWatWordt);-)

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2015 om 09:41
Gewoon proberen, mislukt het dan is dit jammer (komt bij de besten weleens voor (hihi))!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2015 om 12:46
Haha, gelukkig hoor ik niet bij de besten dus mag het mis.lukken . .kga er maar eens een paar bestellen, ..k las dat de Hiya.s erg favoriet zijn hier en daar....bend r nog niet uit of ik voor een bamboe naald ga of een gewone, kheb er kleine rondbrei van z.on 20 cm met bamboe en da.s wel een lekker ding ....

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2015 om 12:56
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Haha, gelukkig hoor ik niet bij de besten dus mag het mis.lukken . .kga er maar eens een paar bestellen, ..k las dat de Hiya.s erg favoriet zijn hier en daar....bend r nog niet uit of ik voor een bamboe naald ga of een gewone, kheb er kleine rondbrei van z.on 20 cm met bamboe en da.s wel een lekker ding ....
Voor gewoon breien en zeker als het synthetisch garen, is raad ik je gewone metalen naalden aan. Hout en dus ook bamboe schuift daar slecht over, is mijn ervaring. Een gladde metalen naald is het prettigste. Hiya's schijnen heel fijn te zijn maar nogal prijzig, zegt men Ik geloof dat die een kogeltje in de naald hebben waardoor de draad niet gaat kringelen maar meedraait.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2015 om 10:22
En alweer bedankt Lidwientje, hele goeie tip w.b. het schuiven.. enzo . .

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.859 seconden.
Lang Yarns