DROPS 112-4 by DROPS Design vanaf: 37.10€ DROP |
Reageer |
Autheur | |
ACJ
Newbie Lid sinds: 27 November 2016 Locatie: Ridderkerk Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 November 2016 om 11:22 |
Wie kan mij helpen? Ik ben vastgelopen bij het Linker voorpand met het patroon DROPS 112-4 Vest in gerstekorrel van "Alpaca" met reverskraag. Daar staat in het patroon: LINKER VOORPAND: = 35-38-41-45-50-55 st. LEES ALLE AANWIJZINGEN HIERONDER GOED DOOR VOOR U VERDER GAAT! Kant af voor de armsgaten aan de zijkant als beschreven voor het achterpand. Zet TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 37-38-39-40-41-42 cm 1 nieuwe st op voor de revers middenvoor iedere 4e nld – ZIE TIP VOOR HET MEERDEREN – in totaal 8-8-9-9-10-10 keer (neem de gemeerderde st mee in gerstekorrel) = 43-44-45-46-48-49 st. Wat ik niet begrijp is hoe het kan dat als je begint mat 41 st (L) en je 9 maal 1 st meerdert er staat dat je eindigt met 45 st. Wat betekent: neem de gemeerderde st mee in gerstekorrel? |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik heb het patroon vluchtig doorgelezen ,maar je mindert voor je armsgat
en je meerdert voor je kraag . Dat je je gemeerderde steken meeneemt in gerstekorrel wil zeggen dat je je gerstekorrel doorlaat lopen in je kraag . Je moet dus blijven verspringen . Als het nog niet duidelijk is roep je maar ,dan ga ik of een ander wel aan het rekenen . Dropspatronen moet je overigens altijd tig keer doorlezen |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(1)
|
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3983&cid=7
Je hebt 41 steken voor het voorpand, dan moet je de armsgaten maken en dat doe je door 2 x 2 steken en 1 x 1 steek te minderen (zoals bij het achterpand) 41-5 = 36 EN je moet 9 maal 1 steek meerderen om de vier naalden 36 + 9 = 45 |
|
|
|
ACJ
Newbie Lid sinds: 27 November 2016 Locatie: Ridderkerk Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Natuurlijk, ik was de mindering van de armsgaten vergeten mee te rekenen
|
|
ACJ
Post Options
Thanks(0)
|
Dank voor het meedenken! Ik vergat de armsgaten
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |