Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 158 - 5

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dewild@hetnet.nl View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Mei 2014
Locatie: didA
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dewild@hetnet.nl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 158 - 5
    Posted: 05 September 2014 om 16:22
Bij het breien van de omslagdoek kom ik wat problemen tegen.

Mijn 1e vraag is of iemand de teltekening bij dit patroon(omslagdoek) aan de hand van bijvoorbeeeld 2 toertjes uit kan leggen?

En dan mijn 2e vraag is, hoe ik de zin "Ga verder en brei volgens A.1/A.2/A.3 tot de telpatronen........" moet interpreteren?

Hopelijk kunt u mij helpen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 19:22
hoi, misschien snap je dit forum niet helemaal!
in principe hebben we niks met de hobbydoos te maken, zijn een stel handwerkfanaten, leuke dames en een enkele heer, die elkaar inspireren, op weg helpen, elkaars werk bewonderen enz enz.
misschien snap ik jou niet en dan beschouw je dit maar als niet geschreven
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 19:57

Ik wil je vraag wel beantwoorden als je precies kunt aangeven waar je vastloopt. Wat begrijp je niet aan het telpatroon? Bij vraag 2. Zoals ik het gelezen heb staat er dat je telpatroon 1 moet doen, dan ga je verder met 2 dan staat er duidelijk aangegeven tot waar.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dewild@hetnet.nl View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Mei 2014
Locatie: didA
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dewild@hetnet.nl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 21:26
Inderdaad dacht ik dat dit forum gekoppeld was aan de Hobbydoos. Nu snap ik dat dat niet het geval is. Maar... misschien dat iemand van het forum mij wel kan helpen met dit patroon.
Back to Top
dewild@hetnet.nl View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Mei 2014
Locatie: didA
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dewild@hetnet.nl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 21:38
Hallo Lida, ik ben een beginner, dus snap soms niet hoe ik moet breien.
Fijn dat je me wilt helpen. Aan de goede kant brei je A.1 (omslag en 1 st r.) en A.2(2 r.samen en 1 omslag) tot 2 st.voor het midden, dan ribbelst(+mid st), dan weer A.1 en A.2 tot 4 st over zijn, dan brei je A.3(2 r. en 1 omslag). De verkeerde kant wordt helemaal averecht gebreid. Bij de volgende goede kant ga ik twijfelen. Moet ik dan A.1 en A.2 breien tot een paar steken voor het midden en dan A.3 breien en vervolgens A.1 en A.2 tot 4 steken voor het eind van de naald en dan weer A.3? Of begrijp ik het verkeerd.
Alvast dank je wel voor je hulp.
Groet
Marion
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 22:51
Even een tipje... ik weet niet of jouw gebruikersnaam wel handig is. Er wordt nl erg veel spam verzonden via andere landen en jouw emailadres staat wel heel erg open nu :)
Back to Top
woollymammoth View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Februari 2013
Locatie: Coevorden
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer woollymammoth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2014 om 22:57
Heb je een PM gestuurd. Stern Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2014 om 09:21
Heb je inmiddels al hulp gekregen dewiltenz?
Gaat het om deze omslagdoek en dit telpatroon?
 
 
 

Telpatroon

= recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= 1 r afh, 1 r, afgeh st overh
= 2 r samen
= 1 omsl tussen 2 st
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
dewild@hetnet.nl View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Mei 2014
Locatie: didA
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dewild@hetnet.nl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 12:04
Wink Goedemorgen Lida,

Sorry dat ik gisteren niet heb gereageerd. Maar dit is inderdaad het patroon, teltekening waar het om gaat.
De eerstr 2 toeren van het telpatroon (1e = goede en 2e = averechte kant) begrijp ik. Dan volgt toer nr. 3, volgens tekst "Ga verder en brei volgens A.1/A.2/A.3 tot .........". Moet ik het telpatroon dan breien volgens toer nr. 1, dus "2 st. ribbelst, A.1, A.2 tot er 2 st over zijn voor mid.st, brei A.3, 1st ribbelst(=mid.st), A.1, A.2 tot er 4 st.over zijn, brei A.3 en st. in ribbelst."?

En....wat bedoel je met je mooie advies over "veranderen" onderaan je reactie?

Groet,
Marion
Back to Top
dewild@hetnet.nl View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Mei 2014
Locatie: didA
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dewild@hetnet.nl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 12:05
Smile Ja, dat heb ik gedaan. 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 12:32
Breiemaar wat bedoel je eigenlijk dat we niets met Hobbydoos te maken hebben Confusedwe zijn er mee verbonden en vormen samen eengeheel ,of ben ik fout (begrijp het nie goe )
En aan de nieuweling je hebt inderdaad een moeilijke naam ,maar geen probleem ,je moet en onderaan bij patronen kijken (Hobbydoos) en daar staat ook heel veel uitleg ,beetje zoeken
suces
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 12:57
Het gaat erom dat je je emailadres beter niet als gebruikersnaam kunt zetten. Want als er dan weer spammers zich op het forum melden, kunnen ze moeiteloos jouw mailadres achterhalen en volgooien met spam. Ook als een emailadres in een reactie of topic staat, kan dat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dewild@hetnet.nl View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Mei 2014
Locatie: didA
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dewild@hetnet.nl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 13:11
Tja, ervaren forumleden, hoe verander ik dan mijn username? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 13:17
Linksboven zie je een paar regels staan, o.a. Member control panel. Als je daarop klikt, kun je je profuiel veranderen. Wil je dat ingelogde hobbydozen je e-mailadres zien, dan zet je het bij het vlindertje van messenger. Je kunt ook kiezen om het niet neer te zetten en het in een PM geven, als je een patroon van iemand gaat krijgen. Een PM stuur je door op het profiel van iemand te klikken en rechts in het rijtje te kiezen voor die optie.

Overigens hebben we een rubriek Even voorstellen met een topic WELKOM, het is even lezen, maar dan weet je wat meer over het forum.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 16:29
Originally posted by dewild@hetnet.nl dewild@hetnet.nl wrote:

Tja, ervaren forumleden, hoe verander ik dan mijn username? 
Volgens mij kan dat niet of je moet dat even aan admin vragen, een PM naar "hobbydoos" sturen - misschien kan zij het voor je wijzigen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 17:33
Je kunt contact met admin opnemen door hierboven op HOME te klikken en dan op contact.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 17:40
Daar ben ik dan en zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat de bedoeling is.
Nld 2 (= verkeerde kant): brei alle st recht.
Nld 3: 1 r, 1 omsl, r tot de mid st, 1 omsl, 1 r (= mid st), 1 omsl, r tot er 1 st overblijft, 1 omsl en 1 r = 4 st gemeerderd.
Herhaal de 2e en 3e nld tot het werk ongeveer 36 cm meet gemeten langs de mid st – meerder TEGELIJKERTIJD elke 8e nld (dus elke 4e nld aan de verkeerde kant) 1 st aan elke kant van het werk door 1 omsl te maken naast de kant st in ribbelst. Brei de omsl in de volgende nld r. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Pas zo aan dat het aantal st aan elke kant van de mid st een even aantal is
 
Dit staat in het patroon en heb je dus gedaan voordat je met het telpatroon gaat beginnen.
Als je die 36 cm bij de punt hebt, moet je zorgen dat er aan iedere kant van het midden een even aantal steken zijn. Zoniet, kun je een extra meerdering maken aan de buitenkant zoals beschreven staat dat je het iedere 8e naald moet doen. ( Je kunt natuurlijk minder naalden doen als jij vindt dat je doek lang genoeg is).
 
Dan het telpatroon.
Je begint dus met 2 steken ribbel, dat betekent dus bij de heengaande en de teruggaande naald recht.
Dan fig A1, daarna ga je verder met A2 tot 2 steken voor de middensteek en breit fig A3. Dan de middensteek, die weer ribbel is. Dan ga je weer verder met A1 en meteen daarna A2 tot 4 steken voor het einde. Je breit A3 en 2 steken ribbel. Je breit dus A1 maar 1 keer aan het begin en A3 1 keer aan het einde van iedere helft van je omslagdoek. Er tussen herhaal je A2 tot je bent waar je zijn moet.
Het patroon gaat over 8 naalden, deze 8 naalden moet je 4 keer herhalen.
Ik hoop dat je zo verder kunt. Mocht er nog iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik het wel 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 18:24
hoi pareltje, tuurlijk hebben we te maken met hobbydoos, maar niet in de zin van, mensen hebben een handwerkprobleem en wij zijn de oplos service! dat bedoelde ik erme
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2014 om 20:34
Nou dat werd een paar jaar geleden wel van ons verwacht hoor... Wij als ervaren forumleden en ervaren handwerkers konden ook wel de problemen beantwoorden. Dat heeft heel veel kwaadbloed/wrevel/ exit oud leden gekost.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2014 om 07:37
Thumbs Up
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns