Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 158-18 hoe maak ik deze trui?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MiekeG View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MiekeG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 158-18 hoe maak ik deze trui?
    Posted: 02 Januari 2015 om 14:20
Wie kan mij helpen met dit patroon?
Ik ben pas begonnen met breien en wil me nu wagen aan deze trui. In de beschrijving zou ik moeten beginnen met rondbreinaald 5,5 (volgens patroon die van 60/80 cm) met 48 steken. Dit lukt mij dus met geen mogelijkheid op zo'n lange naald. Cry
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd begrijp of doe?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 14:41
Kan je niet met zo'n lange rondbreipen breien of zit het probleem in die 48 steken ???

Je moet n.l je eerste pennen heen en weer breien met je rondbreipen . Gewoon zoals je met gewone pennen breit . Pas na al je meerderingen als je- afhankelijk van je maat -meer dan 100 steken op je pen hebt ga je in het rond breien .Dan heb je voorpand mouw achterpand en nog een mouw op je pen staan
Back to Top
MiekeG View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MiekeG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 15:25
Ha Mutti, dankjewel voor je reactie. Ik ben inmiddels wel de kunst van de rondbreinaald een beetje machtig, mijn probleem is niet de naald, maar de weinige steken...ik denk dus dat je altijd rond moet breien met een rondbreinaald en dat lukt me echt niet op die lengte naald en dat aantal steken..Embarrassed....ik begrijp uit je antwoord dat ik met een rondbreinaald ook heen en weer kan/moet breien. Het klinkt voor mij nog wel paradoxaal, maar ik ga het proberen, heen en weer ipv rondbreien.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 15:34
Je moet de EERSTE NAALDEN heen en weer breien - staat in je patroon aangegeven _ ik dacht de eerst 7 naalden en pas als je klaar bent met je meerderingen ga je in het rond breien .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 16:28
Dat ding het rondbreinaald vanwege het flexibele tussenstuk, maar je kunt er gewoon heen en weer op breien, bijvoorbeeld een sjaal in de breedte. Sommige mensen vinden het vasthouden prettiger, anderen zweren bij de naald-onder-de-oksel-methode.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 16:34
https://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk
Misschien helpt deze link je bij het rondbreien. Je probleem is de weinig steken op de lange naald.
Een naaldje van een rondbreinaald is hoogstens 20 cm. Dat gedeelte gebruik je om te breien. Als je heen en weer breit schuiven het aantal steken dat niet op de naald past vanzelf naar de kabel. Is je naald klaar, draai je gewoon je werk om en begint van voren af aan. De steken laat je gewoon staan waar ze staan. Brei je echter in de rondte dan heb je je werk verbonden, hoef je geen averecht meer te breien, alleen nog recht. Heb je weinig steken schuif je je steken door over de kabel. Je zou ook op 4 pennen kunnen breien, maar er bestaan meestal geen dikke pennen zonder punten. Op het filmpje kun je zien hoe het werkt met dat doorschuiven.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MiekeG View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MiekeG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 20:05
Dank jullie allemaal hartelijk voor je reactie!
Het wordt steeds duidelijker, mede dankzij het filmpje. Ik heb nog een hoop te ontdekken met de rondbreinaald!
Ik ga bijna aan de trui beginnen, m'n eerste grote project.....maar eerst nog even oefenen met alles.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2015 om 19:11
Mieke als je eenmaal gewend bent aan dit soort naalden dan wil je niets anders meer :) Veel meer ontspannend voor je schouders bv.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns