Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon 81-28

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Josja53 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josja53 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon 81-28
    Posted: 06 November 2014 om 21:02
Hallo, heeft iemand van jullie de overslagtrui van Drops nr 81-28 gebreid ???? Ik kom er n.l. niet uit met de voorpanden. Tot het afkanten van de 13 steken voor het armsgat gaat het goed maar dan begint de ellende. Het klopt gewoon niet ik hou te weinig steken over t.o.v. de schouder van het achterpand. Please help
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 22:47
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 22:49
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2014 om 23:53
Al eens op Ravelry gezien of daar iets staat over het patroon dat je kan verder helpen?
http://www.ravelry.com/patterns/library/81-28-jumper-in-silke-tweed-and-cotton-viscose-with-wrap-round-at-front/threads
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 09:53
Zoals ik het lees zit je op 55cm hoogte als je voor het armsgat 13 steken af moet kanten. Je had op dat moment na alle minderingen en meerderingen 44 steken op de naald staan. Min 13 steken blijven dus 31 steken over. Dan staat er dat je aan de armsgatkant 20 steken moet minderen. En wel als volgt: 3 keer iedere naald, een naald gewoon zonder minderen, dan weer 3 keer iedere naald, een naald niet enz. Je houdt dan dus 11 steken over. Het werk zou dan 58 cm zijn vanaf de opzetrand. Nu moet je aan de andere kant iedere 2 naald 1 steek afkanten totdat je niets meer over hebt. Het werk zou dan vanaf de opzet 68 cm zijn. Let wel op de armsgatkant heet -1, die laatste 11 steken moeten afgekant worden aan kant -2.
Je hebt dus soms dingen aan de ene kant en tegelijkertijd aan de andere kant moeten doen.
Nu hoop ik maar dat ik alles goed gelezen heb.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 10:51
Het werk heeft nu een hoogte van ca. 12-13-14-15-16 cm. Ga verder in tricotst, met 3 st ribbelst aan weerskanten – en minder 6-7-11-12-13 x 1 st aan kant-2 (zie de tip voor het minderen) in elke 4e nld en vervolgens 4-4-2-2-2 x 1 st in elke 6e nld = 35-37-38-40-42 st. Het werk heeft een hoogte van ca. 36-39-42-45-48 cm. Meerder nu 6-5-4-3-1 x 1 st aan kant-2 (= 38+4 = 42) in elke 4e nld en vervolgens 4-6-9-11-15 x 1 st (= 42 + 9 = 51) in elke 2e nld.
Minder bij een hoogte van 40-44-48-52-56 cm (vanaf de opzetnld) 7 x 1 st aan kant-1 in elke 2e nld (=51 - 7 = 44). Kant af vanaf de zijkant en blijf de overige st in ribbelst en tricotst breien zoals eerst.
Het werk heeft een hoogte van ca. 47-51-55-59-63 cm. Kant in de volgende nld 8-10-13-16-18 st af aan kant-1 voor het armsgat (44-13 = 31). Minder vervolgens 20-20-20-20-21 x 1 st voor het armsgat als volgt: minder 3 x in elke nld en brei dan 1 nld zonder te minderen (31-20 = 11).
Na de laatste mindering aan kant-2 heeft het werk het hoogte van ca. 51-54-58-61-65 cm vanaf de opzetnld. Minder nu 1 st in elke 2e nld aan kant-2 totdat alle st zijn afgekant. Het werk heeft nu een hoogte van ca. 60-64-68-72-76 cm vanaf de opzet tot de schouder.

En de schouder van het rugpand zou 23 steken overhouden, hmm
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 10:57
Wat ik zo uit de opmerkingen opmaak is dat die 11 steken, die dus min of meer schuin gaan zouden moeten passen tegen de rechte 23
van het achterpand. Je zult ze dus niet steek voor steek aan elkaar moeten naaien, waarschijnlijk moet je de tussenlussen ook als steek
gebruiken, dan kom je richting de 23 steken. Jij hebt de panden voor je neus, dus je zou kunnen zien of dit inderdaad klopt ?

Op ravelry zijn de commentaren ook niet mals, eentje noemt dit project een UGH en gaat een andere bestemming voor het garen zoeken.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 11:28
De laatste 11 steken van het voorpand zouden inderdaad moeten passen op de steken van het rugpand. Mij lijkt dat dat ook kan. Bij het voorpand bij 11 steken afkanten ieder 2e naald. Dat zijn dan 22 naalden. Het voorpand loopt helemaal schuin.
Hier kun je dat goed zien  
Groetjes, Lida.
Back to Top
riet bierens View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer riet bierens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2014 om 11:53
Goede morgen Lida,
hierboven zie ik weer zo`n mooi vest, is het moeilijk om te maken?
ik heb het jasje bijna klaar, en ben je heel dankbaar dat je me zo goed hebt geholpen al die tijd.
ik wens je een fijne dag verder en tot wederhoren.

Riet Bierens, leuk hoor dat breiforum
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 19:47
Zou de dame die hier de vraag stelde nog eens gekeken hebben naar ons antwoord?

Groetjes, Lida.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2014 om 09:23
Gekeken denk ik wel, maar verder met deze site niets meer doen!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2014 om 10:53

Ik wel en ik heb jouw antwoorden gelezen en er ook nog iets van geleerd. Want ik had er niet aan gedacht dat er tussen iedere

mindering ook nog een naald gebreid tussen zat. Oftewel cheer up.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2014 om 13:43
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik wel en ik heb jouw antwoorden gelezen en er ook nog iets van geleerd. Want ik had er niet aan gedacht dat er tussen iedere

mindering ook nog een naald gebreid tussen zat. Oftewel cheer up.
Dank je wel, heeft tenminste zeker een persoon iets aan mijn denkwerk gehad.
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns