Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een mooie stola

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 18:47
Er zijn vertaallijsten waarin de afk staan
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 18:49
Ik heb het ook al bekeken. Volgens mij is het het een echte patentsteek. Een erg dikke naald lijkt mij, maar misschien om hem extra soepel te laten vallen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 19:13
Hallo Mutti,

Waar zou ik die vertaallijsten dan vinden?
Dit patroon komst volgens mij uit een oud boek want ik heb nog andere patronen uit dat boek gezien maar de afkortingen zijn niet te vinden, jammer!

Groetjes,
Annie
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 19:22
Groetjes, Lida.
Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 19:35
Hallo Lidwina,

Deze vertalingen gaan enkel over haken..

Op mijn beschrijving staat enkel :
Cast on 101 sts.
Row 1 - P1,*k 2, p 2;  repeat from * to end
Row 2 - K1,*p 2,k 2;  repeat from * to end

Ik heb geen idee van wat p1 , p2, k1 en k2 betekenen.

Maar ik ga de patentsteek maar eens proberen.
Groetjes,
Annie
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 19:40
de p staat voor purl = averechts (te onthouden doordat er een 'pareltje' wordt gevormd)

en de k staat voor knit=rechts (te onthouden door to knit is breien en de allereerste steek die je leert een rechtse steek is)

dus in feite staat er

rij 1 : 1 averechts, sterreke 2 rechts, 2 averechts herhaal vanaf sterreke tot einde naald
rij 2 : 1 rechts, sterreke 2 averechts 2 rechts    herhaal vanaf sterreke tot einde naald

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 20:59
Even googelen vertaallijsten breien eng nederlands

Als het echt alleen maar 2 recht 2 av is is het geen "gewone "patentsteek want daar zit je steeds te klooien met omslaan e.d
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 22:49
http://www.angelfire.com/wy/difu/breien-engels.html

Als ik zie wat je opgeschreven heb denk ik dat het een valse patentsteek is. Je eindigt met 2 steken averecht of recht en je begint de volgende naald met 1 steek. Dus de steken verspringen, 1 steek zit wel steeds boven elkaar.
Groetjes, Lida.
Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 08:39
Geen probleem dames! Ik ga een proeflapje maken met de patentsteek en de halve patentsteek en zie wel welke er het 
meest op gelijkt.
Belangrijk is dat ik al weet welke breinaalden en hoeveel steken ik moet opzetten.

Groetjes!
Annie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 09:25
Nu vraag ik me alleen nog af of je de dikte van je garen weet . Of heb je dat gelijk besteld ??

Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 09:31
Neen hoor, ik ga eerst eens kijken bij zeeman ik heb daar  2 witte garens gezien met verschillende dikte.
Misschien lukt het met een van deze anders moet ik verder op zoek. Als ik het bij zeeman vind dan gaat het meevallen met de prijs want zoals ik hier hoor kruipt er veel wol in de patentsteek. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 09:34
Ik vraag het omdat wol voor pen 10 erg dik is en ik vroeg me af of ze je met een dikkere pen lieten breien dan eigenlijk voor de wol aangegeven staat

Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 09:36
Je hebt gelijk, 10 vind ik ook te dik, ik dacht meer een 6, 7 of 8.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 10:26
Als ze ook een ENGELSE maat pen aangeven dan geeft mijn naaldendikte meter aan dat de ENGLSE 10 3,5 /4 in het METRIC stelsel is . Dus de dikte waar wij mee werken

Het is jouw stola dus je moet zelf de keuze maken maar ik wou het je toch even laten weten .

succes met het uitknobbelen
Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 10:59
Dank je Mutti!!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 13:21
Als je een proeflap hebt en weet hoe breed je de stola wilt maken, is de draaddikte en naalddikte niet zo belangrijk. Ik vind 4,5 of 5 een lekkere naald voor dassen en sjaals.

Wibra heeft op het moment de Saskia voor 80 procent van de normale prijs van 99 eurocent in de aanbieding. Ik zag in Apeldoorn een baal van 10 witte bollen liggen. En ondanks mijn bezoek aan die winkel, ligt die er nog, ik viel voor een baal rood.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
anniepon View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anniepon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 18:33
Hee Magtelt,

Ik ben gisteren in Wibra geweest maar heb geen witte wol gezien, mss is er hier in Belgie niet zoveel keuze als in Nederland.
Maar mijn vingers jeuken echt om deze stola te maken en het zal wel lukken. Ik vind 5 à 6 naalddikte ook fijn om te breien , dan vordert het flink! Alé dat hoop ik toch!
Het is alleen wat moeilijker om de breedte onmiddellijk goed te hebben denk ik.
Groetjes,
Annie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 19:29
Een stola mag niet te smal zijn, de breedte kan variëren, ik heb er eentje van een meter breed, heerlijk om in weg te kruipen, hij is ook nog eens 2,5 m lang.

Zeeman heeft vast wel witte Royal. Ze hebben ook garens in diverse kleuren met een glittertje erin, wit, rood, blauw, grijs en zwart. Dat is wel chic voor een stola.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2016 om 20:01
Met een proeflap moet de breedte goed te berekenen zijn, toch?

Het is wel zo, wat al eerder hier gezegd is: brei je een garen met een dikkere pen dan op de wikkel staat aangegeven valt het werk heel soepel uit.
Dat lijkt me een voordeel voor een stola.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns