een mooie stola |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er zijn vertaallijsten waarin de afk staan
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het ook al bekeken. Volgens mij is het het een echte patentsteek. Een erg dikke naald lijkt mij, maar misschien om hem extra soepel te laten vallen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
anniepon
Newbie Lid sinds: 27 Januari 2016 Locatie: belgie Status: Offline Points: 22 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Mutti,
Waar zou ik die vertaallijsten dan vinden? Dit patroon komst volgens mij uit een oud boek want ik heb nog andere patronen uit dat boek gezien maar de afkortingen zijn niet te vinden, jammer! Groetjes, Annie
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://charami.com/vertaal-en-omzetschemas/engels-vertaalschema/
Ze bestaan ook in andere talen.
|
|
Groetjes, Lida.
|
anniepon
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Lidwina,
Deze vertalingen gaan enkel over haken.. Op mijn beschrijving staat enkel : Cast on 101 sts. Row 1 - P1,*k 2, p 2; repeat from * to end Row 2 - K1,*p 2,k 2; repeat from * to end Ik heb geen idee van wat p1 , p2, k1 en k2 betekenen. Maar ik ga de patentsteek maar eens proberen. Groetjes, Annie
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
de p staat voor purl = averechts (te onthouden doordat er een 'pareltje' wordt gevormd)
en de k staat voor knit=rechts (te onthouden door to knit is breien en de allereerste steek die je leert een rechtse steek is) dus in feite staat er rij 1 : 1 averechts, sterreke 2 rechts, 2 averechts herhaal vanaf sterreke tot einde naald rij 2 : 1 rechts, sterreke 2 averechts 2 rechts herhaal vanaf sterreke tot einde naald |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Even googelen vertaallijsten breien eng nederlands
Als het echt alleen maar 2 recht 2 av is is het geen "gewone "patentsteek want daar zit je steeds te klooien met omslaan e.d |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.angelfire.com/wy/difu/breien-engels.html
Als ik zie wat je opgeschreven heb denk ik dat het een valse patentsteek is. Je eindigt met 2 steken averecht of recht en je begint de volgende naald met 1 steek. Dus de steken verspringen, 1 steek zit wel steeds boven elkaar.
|
|
Groetjes, Lida.
|
anniepon
Post Options
Thanks(0)
|
Geen probleem dames! Ik ga een proeflapje maken met de patentsteek en de halve patentsteek en zie wel welke er het
meest op gelijkt.
Belangrijk is dat ik al weet welke breinaalden en hoeveel steken ik moet opzetten. Groetjes! Annie |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Nu vraag ik me alleen nog af of je de dikte van je garen weet . Of heb je dat gelijk besteld ??
|
|
anniepon
Post Options
Thanks(0)
|
Neen hoor, ik ga eerst eens kijken bij zeeman ik heb daar 2 witte garens gezien met verschillende dikte.
Misschien lukt het met een van deze anders moet ik verder op zoek. Als ik het bij zeeman vind dan gaat het meevallen met de prijs want zoals ik hier hoor kruipt er veel wol in de patentsteek. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vraag het omdat wol voor pen 10 erg dik is en ik vroeg me af of ze je met een dikkere pen lieten breien dan eigenlijk voor de wol aangegeven staat
|
|
anniepon
Post Options
Thanks(0)
|
Je hebt gelijk, 10 vind ik ook te dik, ik dacht meer een 6, 7 of 8.
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Als ze ook een ENGELSE maat pen aangeven dan geeft mijn naaldendikte meter aan dat de ENGLSE 10 3,5 /4 in het METRIC stelsel is . Dus de dikte waar wij mee werken
Het is jouw stola dus je moet zelf de keuze maken maar ik wou het je toch even laten weten . succes met het uitknobbelen |
|
anniepon
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je Mutti!!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je een proeflap hebt en weet hoe breed je de stola wilt maken, is de draaddikte en naalddikte niet zo belangrijk. Ik vind 4,5 of 5 een lekkere naald voor dassen en sjaals.
Wibra heeft op het moment de Saskia voor 80 procent van de normale prijs van 99 eurocent in de aanbieding. Ik zag in Apeldoorn een baal van 10 witte bollen liggen. En ondanks mijn bezoek aan die winkel, ligt die er nog, ik viel voor een baal rood. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
anniepon
Post Options
Thanks(0)
|
Hee Magtelt,
Ik ben gisteren in Wibra geweest maar heb geen witte wol gezien, mss is er hier in Belgie niet zoveel keuze als in Nederland. Maar mijn vingers jeuken echt om deze stola te maken en het zal wel lukken. Ik vind 5 à 6 naalddikte ook fijn om te breien , dan vordert het flink! Alé dat hoop ik toch! Het is alleen wat moeilijker om de breedte onmiddellijk goed te hebben denk ik. Groetjes, Annie
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een stola mag niet te smal zijn, de breedte kan variëren, ik heb er eentje van een meter breed, heerlijk om in weg te kruipen, hij is ook nog eens 2,5 m lang.
Zeeman heeft vast wel witte Royal. Ze hebben ook garens in diverse kleuren met een glittertje erin, wit, rood, blauw, grijs en zwart. Dat is wel chic voor een stola. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met een proeflap moet de breedte goed te berekenen zijn, toch?
Het is wel zo, wat al eerder hier gezegd is: brei je een garen met een dikkere pen dan op de wikkel staat aangegeven valt het werk heel soepel uit. Dat lijkt me een voordeel voor een stola. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |