Een nieuw jaren 30 patroontje : trui haken. |
Reageer |
Autheur | |
siska_c
Newbie Lid sinds: 20 Juni 2018 Status: Offline Points: 26 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 November 2018 om 14:55 |
En opnieuw een vraagje over het gebruikte garen ... In het patroon staat dat 5x (vaste + losse) = 2.5 cm. Toevallig had ik nog een bol DMC Babylo nr.10 (100 gram) liggen, en na wat uitproberen met een haaknaald 1.5, lijkt dit ongeveer de juiste dikte. Mijn vraag : is dit een goed garen om te gebruiken voor kledij ? Als ik dat zo lees, wordt het vooral gebruikt voor onderleggers, gordijnen, etc. Kunnen jullie me eventueel ander garen aanraden ? Alvast bedankt ! |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
Uhm uhm tsja, ik heb eens doorgeklikt naar ravelry en zij gebruiken daar katoen 50 gram / 114 meter en een 3mm naald
Babylo 10 heeft volgens ravelry 267 meter in 50 gram zitten, dat lijkt me nogal een verschil
Dat het gebruikt wordt voor onderleggers en gordijnen is geen reden om het niet te gebruiken.
Wat ik wel geleerd heb is dat als je wilt dat iets soepel wordt b.v. kleding dat je dan beter een dikkere haaknaald dan voorgeschreven kunt gebruiken.
|
|
siska_c
Newbie Lid sinds: 20 Juni 2018 Status: Offline Points: 26 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ah ! Da's alvast een goede tip !
Ik heb me nog wat verder verdiept in de gebreide versie, en ergens zegt ze dat de wol te dik was en de trui veel langer uitviel dan het origineel. Misschien moet ik dus iets kiezen tussenin ... |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dan zou het ook kunnen zijn dat je goed zit, maar ik denk altijd aan de Bep tip dat je voor haken vaak een nummer omhoog moet qua haaknaald zodat
je haakwerk niet als een harnas wordt.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |