Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Een nieuw project - haaknaaldenetui

 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2011 om 10:46
@ Fien, zie het berichtje boven je!

Die van mij is inmiddels (nog steeds) bijna af... Hier alvast een impressie van de binnenkant. De buitenkant hoop ik vandaag af te maken!


Het het schaarflapje iets anders gemaakt zodat de punt van m'n schaartje beter beschermd is. Als ik had nagedacht voordat ik dit flapje vasthaakte, dan had ik het een kwartslag gedraaid, dan zat de opening namelijk naar binnen toe. Nu paste dat niet. Als ik dit etui nog een keer zou maken zou ik de panden dus wat groter maken, zodat het schaarflapje er gedraaid in kan. Heb ook geen centimeter flapje gemaakt omdat ik die nooit gebruikt. Het flapje met de gaten is voor een paar paperclips en een veiligheidsspeld. Meer gebruik ik eigenlijk niet (of dat zit elders opgeborgen).
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2011 om 16:10

Hoi Ieke,

 

Ik had het patroontje inderdaad inmiddels gevonden, dankzij jouw tip!

Jouw etui ziet er goed uit, zeg!

Alleen, ik zie nergens een foto van de buitenkant; ik bedoel: zie je de punten van de lijnen waar de haaknaalden in moeten? Misschien heb jij een antwoord of foto?

Overigens gebruik jij geen cm, maar ik maak nog een vak voor pen of potlood.

groet, Fien

Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 318
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2011 om 18:38
Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar ik vind het zo leuk dat dit patroontje ook eens in het Nederlands te downloaden is. Ik kan wel Engels, maar vind het wel vermoeiend om steeds alles te moeten vertalen.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2011 om 20:49
zou ik hem ook mogen mijn emailadres is juliavanee@live.nl alvast bedankt!
Weet ik even niet;)
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2011 om 09:18
@ Julia, kijk op Ravelry, of stuur een pm/mail naar L33ntje, die dit topic begonnen is.

Foto van de voorkant is onderweg. Maar het antwoord krijg je bij deze al: je steekt de naald niet door naar de buitenkant van het lapje, maar neemt alleen een draadje op van de vaste. In het patroon is het wel uitgelegd. Ik kreeg het zelf niet goed voor elkaar omdat ik veel te strakke vaste had gehaakt. M'n moeder is toen met haaknaald 1.5 mm aan het klooien geweest. Waarvoor dank mams! ;)

edit: De foto's gooi ik bij deze ook in de groep.







Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2011 om 12:14

Hoi Lieke,

Dan ga ik hetzelfde proleem met de strakke vasten krijgen! Maar ik ben dus voorbereid: dunne haaknaald. Bedankt voor de tip en de foto's: je etui is leuk geworden.

Groet

Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2011 om 12:19

ook ik ben er aan begonnen  de haak naalden zitten nu in een brooddoosje  en is iet echt handig om mee te nemen

als hij klaar is komt er natuurlijk een foto

gr monique

Back to Top
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2011 om 12:25
Ik zou het patroontje ook graag ontvangen. ook al moet ik
nog leren haken, zo raak ik mijn dingetjes niet meer
kwijt. Echt handig! Liefst in het nederlands
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 10:13
@ Oktoberfee: zie Ravelry of stuur L33ntje even een mail of pm!

Die van mij weegt alles totaal 55 gram, dus je hebt er wel een bol voor nodig.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 08:38
Zo, eindelijk eens de tijd genomen om het patroon bij te werken en opnieuw te uploaden.

Er staan nu aanwijzingen en tips voor beginners bij, de hoeveelheid garen, alle steken uitgelegd, en nog wat opmerkingen hier en daar.

Gratis te downloaden op Ravelry via deze link :
http://www.ravelry.com/patterns/library/leentjes-crochet-hoo k-case
(even opletten dat je op de goede (Nederlandse) versie klikt. Maar het is een gratis patroon, dus als het fout gaat kun je het gerust nog een keer voor de andere versie proberen).

Erg leuk trouwens om zoveel verschillende projecten te zien ; in het Engels rollen er ook al een paar binnen (zie HIER) . Ik verstuur het patroon nu niet meer via de mail, omdat het voor iedereen toegankelijk en gratis te downloaden is. Misschien dat je je (nog) even moet aanmelden bij Ravelry, maar dat is iets waar je zeker geen spijt van zult krijgen. Ik vind het sowieso de ideale plek om patroontjes te zoeken EN je werk te uploaden.

Bedankt voor jullie hulp en feedback !
Ga ik nu eindelijk met het patroon voor het speldenkussen aan de slag.
Tussendoor moet ik ook nog even nieuwe gordijnen naaien voor de tent, dus het kan even duren ;-) , (Ik heb gewoon de tent in de tuin opgezet, zodat ik goed kan passen en meten en afwerken. Op de camping heb je de ruimte en de spullen niet, en met de tent in de verpakking is het gokwerk. Dit leek me dus, nu ik toch de ruimte heb, een uitstekende oplossing).


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
kimmeke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kimmeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 21:05
Hey,

ik zou graag zou een zakje willen maken
wil je het patroon a.u.b sturen :)
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 21:25

Wil ik graag doen als ik weet waar het naar toegestuurd moet worden.

groet

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 21:37
he, Marleen wat prachtig is ie. Dank je wel voor het prachtige patroon.

Ik had dit draadje helemaal gemist. dus vandaar mijn late reactie.

Ook bij mij liggen ze los door elkaar in een doosje. Zal toch ook eens 1 dagje vrij moeten maken om hem te maken.

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2011 om 17:32
oooo wat een leuk idee!!!
ik ga meteen beginnen eraan want ben steeds alles kwijt pfffffffff
heb het patroon gewoon kunnen downlaoden zonder in te schrijven
ben er super blij mee dank dank dank leentje
groetjes
riet

leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2011 om 19:22
Bedankt voor het delen van je patroon Marleen! Ik heb hem een tijdje geleden gemaakt en ik vond hem heel mooi geworden. Maar inmiddels heb ik hem weer weg gedaan, want de dunste haaknaalden bleven steeds steken tussen het haakwerk. Na een keer of 5 begon het me behoorlijk te irriteren . Nu gebruik ik weer het etuitje dat ik daarvoor had. De allerkleinste spulletjes zoals de stopnaald en de toerentellers heb ik in een apart bakje in het etui. Werkt voor mij prima. Maar ik vind het patroon wel super.
Back to Top
nancy1981 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Januari 2013
Locatie: Hellevoetsluis
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nancy1981 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 11:18
Hoe kan ik aan het patroon komen voor het etui?

Alvast bedankt.
Groetjes Nancy
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 13:03
Originally posted by nancy1981 nancy1981 wrote:

Hoe kan ik aan het patroon komen voor het etui?

Alvast bedankt.
Groetjes Nancy


als je het topic doorleest, vindt je vanzelf een link, moet je maar lezen
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 14:22
Heel misschien is het een goed idee om naar de rubriek "Even voorstellen" te gaan, je zelf voor te stellen en naar het Welkom-topic te kijken. Nadat je dit topic hebt gelezen voor de manier om aan het haaknaaldenetui te komen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 16:42
In het allereerste bericht van L33ntje staat al een link (klik op ravelry) waar je het gelijk kan vinden. Zelf iets moeite doen en je wordt door jezelf beloond :)
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2013 om 18:02
ohh die is gaaf, leuk gedaan.
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns