Eenvoudig brei patroontje |
Reageer |
Autheur | |
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 Mei 2015 om 18:00 |
Mijn tante moest begin dit jaar verhuizen naar een zorg-serviceflat om dringende gezondheidsredenen. In het begin was ze heel zwak en kon niet veel ondernemen. Maar ondertussen is ze al een heel stuk opgeknapt en begint zich te vervelen. In vroegere tijden breidde ze heel veel en daarom stelde ik haar voor om weer iets te maken. Ze vindt dat een heel goed idee, maar wat en voor wie? Ze zou graag eenvoudige dingen maken zoals een sjaal of een (lapjes)dekentje. Wij hebben hier allemaal al één of meerdere zelfgebreide sjaals (van haar gekregen) ;-). Het is niet zeker dat het lukt voor haar, want haar gezondheid is heel wankel. Maar het zou leuk zijn mocht ze een doel hebben. Daarom mijn vraag: heeft iemand een idee? Of kent iemand een supersimpel breipatroontje dat toch een mooi of leuk resultaat heeft? Alvast bedankt voor het meedenken. |
|
Grx
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zou het een idee zijn om zelf strepend garen te nemen. Hoeft ze alleen maar rechts te breien en geeft toch een leuk effect.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
kan ze sokken breien? die heeft iedereen toch altijd nodig (behalve ik).
nadeel is wel dat sokkenwol duurder is dan andere wol. Misschien dat ze voor één van de medeflatters iets kan maken. Of voor een tombola of zo of een prijs voor als het bingo-avond is. Kan ze haken, want ik denk dat dat gemakkelijker te hanteren is dan breinaalden. en dan ga ik nu op zoek naar een mooi simpel patroontje. |
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.speedknitter.nl/page6shawl.html
dit is een plezante, MOET ge steken laten vallen. http://www.allesoverbreien.nl/gratis-breipatronen-sjaals.html en er zijn ook mutsen en allerlei andere dingen te vinden. ge moet maar eens kijken wat gemakkelijk is en wat niet. |
|
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zelfstrepend garen is een goed idee. Alweer een reden om eens bij de Zeeman te gaan rondneuzen . En Bep, sokken breien zal niet lukken en haken kan ze niet zo goed, maar het sjaal patroontje heb ik alvast opgeslaan om voor te leggen.
Dank jullie wel.
|
|
Grx
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op de site "blij met draadjes en ook nog een keer op blij dat ik brei staat een zeehondje gemaakt van een gewoon vierkant gebreid lapje gemaakt .
Kan volgens mij goed als sleutelhanger gebruikt worden . Ergens moet ook nog een poesjespatroon rondzwerven van eenvoudige rechte lapjes gemaakt . Pannenlappen . Gewone vierkanten ,maar ook de langwerpige die handig zijn met afgieten zijn misschien een idee |
|
Oepske
Post Options
Thanks(0)
|
Het zeehondje lijkt me wel leuk!
|
|
Grx
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb dat Mother Bear beertje nog, heel simpel, twee benen breien, steken samenvoegen, lijf, kop, lijf breien en dan weer twee aparte benen. In het patroon staan broek, trui enzo afzonderlijk vermeld, maar het kan in één kleur. Armen worden apart gebreid. Zelf deed ik alles dubbel tot de bovenkant van de kop. Als je het wilt, geef je e-mailadres dan maar, want ik kan het niet vinden in mijn adreslijst, die is te groot geworden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Was het niet www.proud2bme waar dat poesje beschreven stond .?
De poesjes waren voor de dierenbescherming . Gewoon gemaakt van 3 rechte lapjes |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Oepske
Post Options
Thanks(0)
|
Dankjewel allemaal. Dat wordt al een mooi bundeltje met projectjes!
|
|
Grx
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een telefoonhoesje met gemêleerde wol zal ook leuk worden, of wat voor tasje ook. Je kunt altijd een tunneltje aan de bovenkant maken en een koord haken (of breien, weet je nog hoe dat gaat?).
|
|
wat rozengeur. |
|
Oepske
Post Options
Thanks(0)
|
Je instructies om een koordje te breien had ik opgeslaan:
"Zet 2 steken op, *brei ze recht, schuif ze naar het
andere uiteinde van de naald, brei ze weer recht*, tot het koordje klaar is. De
werkdraad verdwijnt in het koord en het ziet er uit als een halve punnik." |
|
Grx
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Het schijnt ook met drie steken te kunnen.
De mens blijft leren, ik heb gisteren 2 sosijzen geleerd hoe je de beginlossen kunt vervangen door eerst een vaste en dan een vaste op de dwarslus. |
|
wat rozengeur. |
|
zakdoek
Hobbywonder Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een poos AH-tassen gebreid. De bodem gehaakt (kan ook gebreid) daarna 1 naald gemeerderd om de goede omvang te krijgen en verder rechttoe rechtaan breien op een rondbreinaald. Met verschillende bollen (van de Wibra, dus het kost heul weinig) kun je ook nog strepen maken. Verschillende mensen gaven een kleur die ze leuk vonden en ik breide wel. Heerlijk met je handen wat doen zonder je ergens op te hoeven concentreren.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |