Eerste toer verst nr 162-28 |
Reageer |
Autheur | |
Peetjuh
Newbie Lid sinds: 12 Januari 2016 Locatie: Den Haag Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 Januari 2016 om 10:31 |
Hallo zou iemand kunne helpen me de eerste toer van dit vest. Ik ben beginnend en ik kom er niet uit. Zoals ik begrijp zitten er geen lossen tussen de stokjes maar ik moet wel 4 lossen overslaan. Wie kan mijn helpen
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wel Peetjuh.
Je zou aller eerst even gedag kunnen zeggen. Dat doe je ook als je een kamer binnen komt. En als niemand je kent, dan stel je je even voor. Dat is netjes en beleefd En pas daarna stel je de vraag die je wil stellen. Dus.... Netjes voorstellen dan maar. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
En dan....
Daarna.....tja... wij zijn geen helderzienden he? Weten niet aan wat voor vest je bezig bent. Ik weet niet welk vest 162-28 is En hoe ik dat op zou moeten zoeken, maar misschien zijn er hier die dat wel weten. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6929&cid=2
je moet voor de kleinste maat 171 steken opzetten (dit zijn allemaal losse) dan toer 1 moet je het 1ste stokje maken in de vierde losse te tellen vanaf je haakpen (die eerste drie opzetlossen vormen al direkt je eerste stokje), dan maak je nog 2 keer een stokje (in de volgende 2 losse elk 1) je slaat 1 losse over en je maakt weer stokjes in de volgende 4 steken, 1 overslaan, enz.... |
|
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Kijk Bep weet het wel.
Hoe zoek je zoiets op Bep? |
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat klopt . Je slaat telkens 1 losse over in het gedeelte wat tussen ** staat . Als je doorleest zie je dat je na de 1e toer minder steken hebt dan toen je begon . Als je de kleinste maat haakt ga je van 171 naar 136 .In de volgende maten is dat ook zo .
Drops patronen moet je eerst helemaal goed doorlezen |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Allemaal tegelijk bezig
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
drops patronen bestaan altijd uit een cijfer, een streepje en een kleinder cijfer. En dan goegel je 'drops met het nummer'.
|
|
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Zulke vragen komen haast altijd van patronen van Drops .
Je maakt het blauw klikt met rechts en zoekt bij google . Het patroon komt boven drijven . |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Aha dames
Dank jullie wel |
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vind ik ook Peetjuh, even voorstellen zou wel zo netjes zijn alvorens een vraag hier te deponeren en iedereen weer driftig gaat zoeken!
|
|
Peetjuh
Post Options
Thanks(0)
|
Sorry dat ik zo binnen viel. Ik begin opnieuw.Ik ben dus peetjuh 49 jaar en getrouwd. Moeder van twee jongens van 20 en 17 jaar. en ben pas begonnen met haken. Als ik wat vrije uurtjes heb wil ik die aan haken besteden maar heb nogal moeite met het patroon lezen.Nu ik jullie advies heb gelezen ga ik daar straks even rustig mee aan de gang en dan hoop ik dat het wel lukt. Alvast vriendelijk bedankt
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik begrijp het wel een beetje . Je bent enthousiast en je loopt al gelijk tegen een probleem op ,maar leuk dat we nu wat meer van je weten .
Mocht je nog tegen meer problemen aan lopen .aarzel niet om te vragen . Er is hier altijd wel iemand die probeert je weer op het goede spoor te zetten en twee weten meer dan een . In ieder geval welkom bij dit leuke forum ,maar pas op het is verslavend |
|
Peetjuh
Post Options
Thanks(0)
|
Ja idd dat is ook zo. Maar normaliter stel ik me idd wel eerst voor, maar zat twee avonden te puzzelen van hoe of wat. Maar het is idd fijn dat ik hier me vraag kan stellen en dat jullie me dan kunnen helpen.
Endank je wel |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |