Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Electrische fiets

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Electrische fiets
    Posted: 07 Juni 2017 om 11:49
Een vraagje ,hebben jullie een electrische fiets en wat is je ervaring en zou je terug ene kopen of niet ,ik twijfel het is zo duur he ,kunnen jullie je mening geven aub.🚲
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 12:32
Ik heb al 6 jaar een elektrische fiets.
Gekocht toen mijn hartklep erg slecht was.
Hartklep is vervangen, maar de fiets is gebleven.
Ik wíl niets anders meer, ben verwend.
Ik heb dus een gewone elektrische, niet zo'n turbo geval.
Gaat niet sneller dan 25 km p/u en dat vind ik hard zat.
Ik rijd meestal zo rond de 18 km p/u

Het grote voordeel is dat je wel de fietsbeweging hebt, maar ook een 'duwtje' in de rug.
Je zit dus niet stil zoals op een snorfiets of zo, want dat is al snel erg koud.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 12:55
Wij hebben nog geen elektrische fietsen maar zijn hier wel naar onderweg...
Ze zijn verschrikkelijk duur dat ben ik helemaal met je eens dus het is voor ons ook wel eventjes sparen...
Vriend lief gaat gewoon fietsen niet meer zo goed af na een klaplong heeft hij nog altijd niet de energie terug die hij vroeger had...
We zullen er nog even op moeten wachten maar ook wij gaan de overstap maken...
In de tussentijd voor zover als we nog fietsen pakken we de oude vertrouwde nog even...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 12:56
Ik heb 12 jaar met mijn eerste elektrische fiets gedaan ,toen liet mijn oplader het afweten .

Kon niet meer gemaakt worden ,een nieuwe was duur en het was een van de eerste waar je niet zo,n grote afstand mee kon fietsen .
Ik zat omhoog ,een gewone fiets of weer een e-bike . ?
Het was Januari ,de fietsenmaker vertelde dat hij dat voorjaar een aanbieding had . Ik kreeg die aanbieding al € 700 korting plus fietstassen .
Daar rijd ik al weer twee jaar zonder problemen mee . Ik heb een Giant Op MP werd een oplader aangeboden door iemand wiens fiets gestolen was ,en nu rijdt mijn dochter alweer 2 jaar op mijn oude .
Ze redt het net om naar haar werk te komen , daar laat ze hem weer op .
Ik zou niet meer zonder willen .
Je moet er wel rekening mee houden dat je accu niet het eeuwige leven heeft en een nieuwe duur is .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 13:16
Je moet dit soort dingen altijd doen zodat je er nog lang plezier van hebt, dus niet wachten tot . . .
Mijn schoonouders hebben nu elektrische fietsen en ze fietsen graag maar ook weer meer dan eerder. Buren van heb waren het gezeur
van de kinderen zat en hadden elektrische fietsen aangeschaft, de vrouw is heel lang ziek geweest en had helemaal geen puf meer.
Laatst meldde ze dat ze op de fiets naar de bieb geweest was (in totaal toch 5 km) en binnen het halfuur terug.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 13:39
onze elektriekskes gaan al 2 jaar achterop de auto mee op vakantie en dankzij de mijnes kan ik nu mooie tochten maken met m'n hubby : bergje op en af, pardon: heuveltjes .., die ik anders beslist NIET meer zou op fietsen .. en ook ''thuis'', voor de toerritjes issie geweldig, de moterloze is voor de boodschapkes in de buurt ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 15:06
He jullie zijn er wel positief over ,ik fiets heel veel en heel graag maar na mijn ziek zijn heb ik de adem niet meer om ver te fietsen ,dus was er twijfel of ik zoveel zou uitgeven als het de moeite niet was ,maar ik ben overtuigd en zal eens informeren waar ik een goede en niet te duur kan aankopen ,bedankt he voor jullie reacties
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2017 om 17:03
Ik heb er ook een en vind het, naast mijn e-reader, de beste aankoop ooit en de investering dubbel en dwars waard.
Ik adviseer je wel om niet te bezuinigen op de accu. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2017 om 08:37
Ook heer een e-bike fietser. Mijn man niet, die fietst op een gewone fiets maar ja hij heeft dan ook nog een mountainbike en racefiets. En of dat niet genoeg ik gaat vaak ook nog 3 x per weer spinnen op de sportschool (niet niet on een stoel genieten maar heel hard fietsen zonder vooruit te komen).
Ik heb het fietsen nooit leuk gevonden, tot ik mijn e-bike had. Eerst kochten we een Multicycle, duur maar de beste. Behalve die ik had gekocht want ik had er steeds problemen mee. Die dan kunnen omruilen voor een Gazelle met de beste accu (hoogste afstand mogelijk) en nog geld over. Daar heb ik nu heel veel schik mee. Fiets nu met veel plezier uren door Nederland. Als is het plezier wel wat minder geworden door mijn val dankzij een kat die het leuk vond om nog net even voor mijn fiets langs te gaan waardoor ik over hem heen reed (en toen reed ik echt niet hard).

Maar toch, mijn volgende fiets wordt denk ik wel weer een Multicycle. Die zijn veel lichter van gewicht en fietsen ook prettiger vind ik (tenminste als ze het goed doen).


Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2017 om 20:02
Op mijn werk bezorgen we ook met een elektrische fiets. Sinds onze vaste fietser zijn arm gebroken heeft, heb ik me aangeboden om de bezorgingen erbij te doen... Moet zeggen dat het best lekker is om (vooral heuvelop) een extra zetje te krijgen.
(maar gewoon voor mezelf thuis vind ik dat ik me prima redt met mijn gewone fietske)
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2017 om 23:44
ja ik heb ook een e-bike en wel al 7 jaar dat is een curtis de eerste e-bike van de aldi
geen problemen mee gehad alleen met de accu toen ik daar over belde kreeg ik uit Duitsland gebrachte nieuwe accu  na drie jaar begaf deze accu toen op internet gezocht en daar een nieuwe accu gekocht voor de helft van de prijs dat hij kosten toen ik de fiets kocht daar rijdt hij nog op iedere dag en met tegen wind geen probleem dus zonder echt niet  en er is uitgerekend dat het laden van de accu niet meer kost dan € 0.10 cent 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns