Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenEr zijn grenzen !!!

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Onderwerp: Er zijn grenzen !!!
    Posted: 22 Maart 2010 om 10:34
Sorry dames, maar er moet me iets van het hart.......!

Zonet reageerde ik op een 2tal topics waaruit je kon afleiden dat ik het patroontje in mijn bezit heb en hop......onmiddellijk een paar mails met de vraag : stuur dat patroon es naar mij ....

Een 2tal weken geleden kreeg ik de vraag : jij bent al lang lid en ik vermoed dat jij al veel AD patronen hebt, kan je me es een lijstje bezorgen, dan kan ik aanduiden welke ik mis zodat je ze me kan bezorgen......
2 dagen later : hier is een lijstje met foto's van diverse patronen....kijk es welke jij hebt en stuur je ze dan naar mij ?

Kijk, ik help regelmatig leden met de beschrijving van hun patronen, ik wil ook graag delen en heb inderdaad veel patronen, en als ik er eentje vraag mag je altijd terugvragen  ......maar hele lijsten opsturen en dan op een toontje van 'en liefst zo snel mogelijk' ........NEEN ........dit gaat me toch te ver !!!!

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 10:42
Ja, zo gaat dat.
Daarom ben ik al HEEL lang geleden gestopt met zeggen dat ik bepaalde patronen heb. En sommige mensen houden het niet bij brutaal zijn, die gaan ook nog dreigen. Ik weet nog dat ergens in 2007 om die reden onder andere Marieke helemaal is verdwenen, en Carola en ik beduidend minder actief zijn geworden. En nee, dat zijn niet allemaal nieuwe nieuwelingen.

Mensen realiseren zich niet dat het doorsturen en opzoeken van patronen best veel werk kan zijn (dus kwaadwil is het lang niet altijd) maar ook dat afdwingen iets heel anders is dan ingaan op een aanbieding of een vriendelijk verzoek plaatsen.

Zo heb ik in het begin nog wel eens een klein patroontje vertaald, tot op een gegeven moment dagelijks mijn mailbox volzat (echt vol ; kon niks meer bij) met vaak ingescande (dus veel te grote) patronen en de begeleidende mail : vertaling svp !
Daar zakt gewoon je broek van af. Doe ik dus ook niet ECHT meer, tenzij ik het nadrukkelijk zelf aanbied.

Het vervelendste van al dat gebedel  is dat je zorgvuldig beaarde en verstuurde patronen naar patronenhamsteraars gaan die NOOIT of BIJNA NOOIT iets maken. Daarvoor is het gewoon te veel moeite. Ik durf nu al te wedden dat van de veertig krokodillentassen die ik heb doorgestuurd, we er hooguit een of twee hier te zien krijgen. Als je geluk hebt. En ik weet ook nu al van wie trouwens, maar dat hou ik voor me ;-)

Affijn, probeer ze gewoon te negeren, ga er niet op in, meldt het eventueel bij Renske als het mensen zijn van hier, en verder gewoon lekker blijven hobbydozen zoals JIJ dat leuk vindt, want de meeste mensen hier deugen gewoon. Gelukkig.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 11:06

Jullie hebben helemaal gelijk!! Voor de patroontjes DIE ik krijg ben ik hardstikke dankbaar en als het kan doe ik ook weer iets terug. De krokodillentas b.v. vind ik schitterend maar ik weet dat ik die (zeker voorlopig) niet ga maken.

Ik erger me eigenlijk het meest aan mensen die patronen vragen en zich nog niet eens op het forum hebben voorgesteld!

Lieve dames, maak je niet boos,

groetjes, Joke (ook wel een beetje een hamster hihihihi)

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 11:34

ik mag ook grag patronen ontvangen maar lijsten vragen vind ik veel te ver gaan. er komen ook patronen voorbij die ik wel heel leuk vind maar die ik niet ga maken en dan vind ik het zonde om het te vragen want het bezorgt de ander heel veel werk.

ik vertaal ook wel eens wat voor iemand maar dan bied ik dat zelf aan want het is best veel werk.

 

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 11:40

ooooohhhhhhh ik beken..........Ik ben een PATRONENJUNK!!!!!

maar allegekheid ook ik heb hier kennis meegemaakt, erg vervelend en eigenlijk gewoon onbeschofd hoe mensen met elkaar om gaan.ik ben erg dankbaar voor al het mooies dat door mijn mailbox mijn usbstick op glijd en wat ik ook graag weer door geef maar soms denk ik ff twee keer na aan wie.


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Margje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2008
Status: Offline
Points: 482
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 11:42

Ik ben het volledig met jullie eens. Netjes vragen en als het kan ook zelf af en toe een patroontje weggeven.

Soms stuur ik mensen ook wel eens ongevraagd een patroon, als ik er een gekocht heb. Het is dan heel erg leuk al die verbaasde bedankberichtjes te krijgen. Zo blijft het leuk en ongedwongen.

Groeten,

Margje

Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 12:01
Hoi Dini

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind delen ook niet erg,maar het moet geen MOETEN worden.
Vaak zoek ik zelf naar de gevraagde patronen op internet en soms heb ik ze in een tijdschrift staan,maar dan moet ik ze eerst scannen. Mensen realiseren zich niet dat het veel wek is.
Ik hoop dat je het toch fijn blijft vinden op het forum.
Ook ik vind het erg leuk om af en toe een patroon te vragen, wat ik niet meteen ga maken. soms maakt mijn moeder het voor me.
Het is goed om je hart hierover te luchten en het onder de aandacht te brengen.
liefs
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 12:23

Och lieve schatten, maak je niet al tedruk het leven is veelst te mooi om je druk te maken, maar ik snap best wel dat je je ergert aan mensen die ik weet niet hoeveel patronen vragen en dan ook nog dreigen.

somigen vragen zoveel dat je je afvraagt of ze die allemaal ooit afkrijgen, af en toe vraag ik eens wat als ik denk wauwwwww

ik bezit geen wereld patronen en ben al helemaal geen verzamelaar van een bepaalde ontwerper, ik maak wat ik leuk vind en dat kan van alles zijn

als ik zin heb om wat te versturen reageer ik, waar ik me aan erger is mensen die geen dankje wel kunnen zeggen, zitten hier ook hoor, nu die stuur ik niets meer, hou niet van onbeschofte mensen, hebbe hebbe hebbe hebbe en de rest kan... ik ben dan niet thuis helaas ja nu maak ik me toch ook een beetje druk moet ik niet doen het leven......

sterkte meiden

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 12:30
Tineke, je houding is fantastische!!!! heerlijk relaxt .

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 12:32
Nou zeg, wat onbeleefd van die mensen zeg. Vooral als ze alleen maar opmaken uit een ander bericht dat je een bepaald patroon hebt, ipv dat je zegt: ik heb dit en dit leuke patroon, geef maar een gil als ik het door moet mailen.

Bij mij kan een patroon ook wel lang blijven liggen voor ik er iets mee doe, maar ik vraag niet zo vaak om een patroon, er zijn zo veel leuke patronen, dat kan ik toch nooit allemaal maken en dan heeft degene die het stuurt die moeite eigenlijk voor niks gedaan.

Ik heb zelf niet zo veel (digitale) patronen, maar ik zal altijd proberen te helpen als mensen iets zoeken, soms gaat het er ook alleen maar om een oud topic op te snorren of even goed te googlen. Omdat ik niet zo veel patronen heb, heb ik dus ook nog geen mails gehad zoals dine, maar daar ben ik wel echt van geschrokken, wat ben je voor iemand als je dat soort eisen gaat stellen?

Ik vind het zelf inderdaad ook erg vervelend als mensen zonder zich voor te stellen meteen om allerlei patronen beginnen te vragen. Vaak zie je die mensen vervolgens ook nooit meer terug als de 'buit binnen is'.

Ik forum een beetje in vlagen, dan weer wat meer, dan weer wat minder, maar ik vind het hier nog steeds erg gezellig. Het allerfijnste vond ik toch wel toen ik muurvast zat met mijn breiwerk, er niemand in mijn omgeving was die me ermee kon helpen en dat er toen hier een lieve forumster was die zei: stuur mij dat patroon dan eens op, dan kijk ik ernaar.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 12:38
Oh, maar ik ben niet boos hoor...ik ergerde me alleen een beetje erg !! 

Af en toe, zoals we al meermaals ondervonden hebben, moeten we het wel ter sprake brengen, voordat het uit de hand loopt.

Net zoals vorig jaar, toen ik op een bepaald moment 'een vertaalmachine' werd, je vertaalt er eentje, enkele dagen daarna krijg je er twee, daarna 3, enz....en allemaal van dezelfde persoon.......toen er een topic hieromtrent verscheen, merkte ik dat ik niet het enige slachtoffer was....

Begrijp me aub niet verkeerd, ik wil altijd helpen : breipatronen ontcijferen, helpen vertalen, patroontje opzoeken, enz....zolang het binnen de grenzen van het fatsoen blijft ....en een bedankje kost geen geld...
Vroeger werd er bijna enkel naar een patroontje gevraagd als het aangeboden werd, nu krijg je al schrik om een foto te plaatsen.

En dames, al die patroontjes zijn inderdaad verleidelijk, maar op de duur krijg je stress van het besef dat je ze toch nooit allemaal kan maken     
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 13:05
Ikzelf heb nooit moeite met iets doorsturen, mits het idd
normaal gevraagd wordt. Wat hierboven ook wel aangegeven
wordt, ik vind het ook erg vervelend dat sommige mensen
zich niet eens voorstellen, of maar een paar reacties
plaatsen en dan weer vertrekken, maar dan wel met een tas
vol patronen :S Dat vind ik ook niet zo netjes, en ik
moet eerlijk bekennen dat ik op die topics ook nooit echt
reageer. Wel jammer dat er van sommige mensen dan geen
bedankje af kan, zoals gezegd werd, dat kost geen geld.
Bijdeze geef ik iedereen even een dikke digitale knuffel,
jullie zijn allemaal zo lief, en doen als het nodig is
geen probleem maken van even helpen ofzo, echt super!!
Ik ben ook de laatste tijd wat minder aanwezig omdat we
met een zieke Tobias zitten, al een poosje. 2 april
krijgt ie allemaal onderzoeken in het ziekenhuis,
misschien komt er dan wat duidelijkheid. En misschien is
er dan ook weer wat meer tijd voor het hobbydoos forum,
ik doe mijn best.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 13:10
Ik schrik er wel van dat je zelfs bedreigingen krijgt, en op zo'n respectloze manier benaderd wordt. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn ogen vaak groter zijn dan mijn haak- of breinaald, en er zijn ongetwijfeld patronen die ongebruikt in mijn computer blijven zitten. Om die reden heb ik bijvoorbeeld ook het patroon van de krokodillentas niet gevraagd, hij is geweldig maar ik weet nu al dat ik daar voorlopig de tijd niet voor neem. En even bedanken is toch ook zo gebeurd, zeker omdat je vaak een patroon per mail krijgt en een mailtje terugsturen is heel gemakkelijk.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 13:27

Doen mensen dat echt???

goh, ik heb weken getwijfeld of ik wel om patroontjes kon vragen, Wat ik kreeg vond ik fantastisch, Ben tenslotte nog een newbie en om dan al zo veel patronen te krijgen.

sinds ik op dit forum ben en geregeld lees, zie ik zoveel mooie werkstukken voorbij komen waar van ik denk, die wil ik ook wel eens een keer maken ooit.....

Maar ik weet van mezelf dat me dat toch niet lukt en de dames van ons zorgcentrum kunnen ook maar 1 ding tegelijk maken.

Mensen mogen al blij zijn dat er anderen zijn die patronen vertalen in het nederlands, er dan om gaan "eisen" nee dat gaat te ver.

Ik ben in ieder geval dankbaar voor alle leuke dingen die ik hier heb gekregen en wanneer ik een leuk patroon zie vraag ik er misschien wel om.

En wie weet krijg ik het dan wel

 

 

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 13:53

He nadine, wat vervelend dat zulke dingen nu weer ( of nog steeds)  voorkomen. Gelukkig momenteel zelf geen last van, maar ook ik heb ondervonden hoe vervelend het kan zijn als mensen gaan dreigen en hoe hard dat aan kan komen, want laten we even eerlijk zijn, willen we allemaal niets liever dan gewoon ontspannen wat hobbyeen en onze hobby delen met elkaar?

laten we neit zo ver door gaan totdat het net zo ver gaat dan bij voetbal. Dat de hoolicans op de tribune zitten, maar zij zijn niet de liefhebbers.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 15:10

Hoi Dine

Reageer op de gene waar je op wil reageren ,en negeer de rest

Back to Top
Mia316 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2010
Locatie: Egypt
Status: Offline
Points: 493
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 15:54

Hoi

Kan me heel goed voorstellen hoe jullie je voelen.

het is echt erg dat mensen dat doen.

Ik ben heel dankbaar voor alle leuke patronen die heb gekregen.

Woon namelijk in luxor en voor mij is het natuurlijk niet makkelijk.

Ben ook al heel blij met alle links en hulp die ik heb gekregen.

Zoals jullie laats zagen maken jullie hier ook de kinderen me blij.

Soms schaam ik me zelfs dat ik zoveel om jullie patroontjes vragen maar ze zijn

zo mooi allemaal en ben iedereen dan ook zo dankbaar.

Ik was laats al een keertje blij dat ik iemand kon helpen met dei vlechtbal omdat

ik daar een patroon voor had.

maar dames in ieder geval veel sterkte hoop dat de mensen nu ietjes

beter nadenken nu ze dit gelezen hebben wat jullie geschreven hebben.

groetejs mia

 

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 16:14

Ik stuur ook regelmatig iets door,maar door wat jou nu overkomt,ben ik wat voorzichtiger.Dat heb ik in het verleden ook wel meegemaakt,ook met vertalen.Meestal laat ik via een pm weten,wat ik heb en zal sturen.

Probeer je niet te ergeren,er zijn inderdaad grenzen,maar voor sommige mensen blijkbaar niet.

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 17:11

ik dacht eigenlijk dat er geen grenzen meer zijn in europa!!!!!!!!!en nu toch ineens wel,raar hoor.

wat ben ik weer ontzettend flauw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ik dacht dat er geen grenzen meer in europa zijn!!!!!!maar dat blijkt nu toch zo tezijn.Inderdaad zijn er een heeel veel die teveel vragen.Ik ben er ook eentje van,maar probeer zoveel mogelijk te maken.Wat mij nooit zal lukken,maar doe het voor een goed doel.En ik ben net als eugenie,er komt zoveel leuks voorbij,eens had ik besloten om niks meer te vragen,maar dat lukt gewoon niet.

Dine je bent een lieverd,en probeer je niet druk te maken.Die post die je krijgt met van die lange lijsten stuur je gewoon terug.en dan zeg je gewoon sorry hier heb ik even geen zin in.

groetjes puck

 

 

 

 

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 17:21
wat een raar mailtje heb ik gemaakt,sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns