Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenEr zijn grenzen !!!

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 562
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 17:31
Ik moet ook bekennen dat ik net als Eugenie een patronen junkie ben.
En ook aardig wat uurtjes het internet afstruin naar leuke dingen.
En als hier iemand iets moois heeft, vraag ik daar ook om. En als ik iets heb waar een ander naar op zoek is, dan stuur ik dat met alle liefde toe.

Maar een lijst per mail sturen en verwachten dat iemand je dat dan even stuurt, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik zou me dood schamen.

Zou ook als je dat soort mails krijgt en zeker als ze dwingend of bedreigend zijn Renske inschakelen.

Heb al een aantal keer de neiging gehad om iemand die in zijn 1e berichtje al om dingen gaat vragen er op te wijzen dat het wel zo netjes is om je eerst voor te stellen. Maar heb dat tot nu toe eigenlijk niet gedaan.






Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 18:21
Ik ben toch een beetje zonder woorden. Ik ben super blij als ik een patroon krijg en reageer sowieso in de mail met een dank. Niet meer dan normaal toch? Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk te delen maar wat ik heb heeft bijna iedereen hier al . Als ik merk dat iemand het erg waardeert stuur ik ook nog wel eens een bonus of een handige tip.
Maar om zo te reageren of je een bibliotheek bent en maar even moet gaan zenden wat je zelf bezit dat kan toch niet. Snap niet dat je zo brutaal kan zijn. Een dank je wel ontbreekt ook richting mij wel eens en dat steekt toch. Je doet moeite voor iemand en steekt er tijd in. Een reply is niet meer dan gewoon.

hmzz toch meer woorden dan ik dacht...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 19:06
Wat jammer dat er zulke mensen zijn.
Ook ik vraag patronen en maak ze voor het goede doel. Maar het laatste jaar leggen ze het gewoon op een hoop.
En ja dat verkoopt ook niet hé. Vandaar dat ik niet meer zoveel leuke poppen en dieren maak. Hoop dat het ze na een gesprek het leuker neerleggen en beter verkopen.
En dat ik ze weer kan maken, een kast vol hoeft ook niet!
Nu maak ik lappen dekens en sokken voor Roemenië.
groeten Creaans
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 19:18

IK SLUIT MIJ HELEMAAL BIJ sIMONE AAN. BEN OOK GEK OP BEPAALDE PATRONEN EN HEB OOK WEL WAT LAST VAN VERZAMELWOEDE MAAR PROBEER TOCH GEREGELD WAT TE MAKEN. EN EEN BEDANKJE KAN ER TOCH ZEKER AF. EN ELKAAR HELPEN MOET TOCH OOK GEEN PUNT ZIJN. MAAR DAN OP EEN NORMALE MANIER.

EIGENLIJK MOET JE DIE GROFFE VRAAGSTERS GEWOON NEGEREN. TOCH?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 19:24
Als ze je mailen kun je dat adres blokkeren, maar of dat ook met de mailfunctie van het forum lukt weet ik niet.

Je hebt gewoon rare mensen op deze aardbol. Ik liep een keer met een brief in de hand richting brievenbus, stopt er een auto, raampje gaat open en ik krijg twee brieven toegestoken "Hier post die ook even" van een volkomen vreemde. Ze bofte dat ik net in volkomen harmonie met de wereld was, anders had ik ze rechtop in een hondendrol gezet. Nu heb ik ze maar vrolijk gepost.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 19:38
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ze bofte dat ik net in volkomen harmonie met de wereld was, anders had ik ze rechtop in een hondendrol gezet.


Had ik gedaan, zeker weten, alhoewel, dan had ik me nog weer schuldig gevoeld ook .
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 20:58

ook ik beken dat ik al eens wat patronen heb gevraagd hier en oooh zoo dankbaar aan degen waarvan ik al eens iets heb gekregen . ook ik ben dus zo'n junkie vermoed ik , ik ben nu ook aan die koala bezig maar ondertussen als je toch zo'n superleuk item ziet hem zoeken voor de volgende haakbeurt en zo komen er meer een meer ... wat ik me nu al wel geregeld afvraag is , hoe doen jullie dat toch eigenlijk , tegen de tijd dat ik eindelijk het patroon heb gevonden dat ze zoeken zie ik dat er al meer mensen zijn die het verstuurd hebben . jullie zijn altijd zo snel hihihihih

 

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 21:06
Soms kan ik zelf de verleiding ook niet weerstaan. dan zie ik zo iets moois. Ik ben eigenlijk gek op linken. Zelf het patroontje op snorren en dan ook nog kunnen bedanken voor de leuke link. Maar dat mag natuurlijk alleen als de link een gratis patroon heeft. En verder, ik weet dat toen ik net lid was ik me ook zo ergerde aan al die mensen die maar vroegen, vroegen en niets gaven. Nu heb ik zo weinig tijd dat ik vaak alleen even koffiecorner en mijn creaties bezoek. En dan snel weer verder met alle andere dingen. Je mist dan een heleboel. Dus ook de mensen die alleen maar nemen. Maar of dat dan weer de oplossing is. Ik besef heus wel dat als iedereen dat doet er heel weinig van dit mooie forum overblijft.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 21:38
Dat gaat idd veel te ver. Tuurlijk is het leuk om patroontjes te sparen maar om hele lijsten vragen gaat echt te ver. Wees dankbaar voor wat je krijgt en doe ook eens wat terug!!!

Ik ben super dankbaar ... echt te gek hoeveel leuke patronen ik nu al heb


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 22:36
Ik beken schuld, ik ben ook een junk, en ik zal altijd bedanken. Ik ben er altijd heel blij mee. Ik probeer op mijn beurt ook zoveel mogelijk anderen te helpen waar ik maar kan en met welke patronen ik heb. Het is in ieder geval van de zotte om een ander te bedreigen. Je mag al blij zijn dat een ander je een patroon wíl sturen. Ik ben in ieder geval altijd blij met alle respons
Laten we het vooral leuk houden hier
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 22:46
ik weet niet wat ik hier nog aan kan toevoegen
groetjes geesje
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2010 om 23:05

Goh ik weet gewoon niet wat ik lees, ja ik ben ook gek op patronen en ook de mensen heel erg dankbaar die me patronen hebben toegezonden. Ik zal nooit een lijstje durven vragen, en als ik iets heb gekregen zal ik altijd bedanken, wat inderdaad niet iedereen doet.

Ik heb zelf niet zoveel maar wil toch altijd wel iets terug doen, ik heb zelfs eens een keer een patroon gekocht om het iemand te kunnen toesturen, want ik dacht ik krijg zoveel moet toch ook eens iets terug kunnen doen.

Kreeg laatst ook een mailtje die iets vroeg, en inderdaad geen bedankje.

Jammer dat er zulke mensen bij ons heerlijke gezellige forum zitten.Kan me voorstellen dat er dan mensen zijn die denken laat maar ik heb het wel gehad. Maar ik hoop toch dat dit forum wel blijft hoor ik kan niet meer zonder jullie.

Liefs, Lidia

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 08:38

O jee als het om patronen gaat ben ik net een spons zuig me het liefst helmaal vol. Maar ik vraag het altijd netjes en bedank ook netjes (begin me nu al schuldig af te vragen of ik dit toch nooit vergeten ben). En als ik kan helpen doe ik dat ook. Maar vaak ben ik te laat en heeft een ander al gereageerd. Normaal is het niet dat mensen hele lijsten gaan vragen en op een brutale manier is echt te gek voor woorden. Jammer dat deze mensen ook hier komen want het haalt toch een beetje het spontane wij willen elkaar helpen (wat ik zo waardeer) op dit forum weg.  JoJo

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 08:46
Ik ben altijd super blij dat ik van jullie patroontjes krijg, zelf heb ik n iet veel haak of breipatroontjes maar als dat in de toekomst veranderd zal ik ze ook delen, ik stuur altijd een bedankje via de pm. We moeten ons niet zo druk maken, het mooie weer komt er aan en kunnen we heerlijk buiten onze hobby uitvoeren heerlijk in het zonnetje.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 09:06
Ik denk ook niet dat bedoelt wordt dat je geen patroonjunkie mag zijn, maar met gevoel he
Ik heb ook al een paar nare ervaringen ermee, mensen die even al jouw patronen willen hebben, terwijl je er zelf heel wat werk in hebt zitten. Geen bedankje, maar pas maar op als er een deeltje mist omdat hun mailbox te vol zit. Rond mijn bevalling weet ik hoeveel mailtjes gehad over zo'n deeltje (alsof je niets beters aan je hoofd hebt op dat moment). Wat ik sowieso niet fijn vind, is dat mensen zonder dat je ze kent je opeens op je prive mail van alles vragen. Of vertalen met deadline
Ook genoeg leuke ervaringen en ach daar vergeet ik die andere mensen gewoon mee. De meeste van die mensen verdwijnen ook weer snel en dan hoop ik maar dat ze blij zijn en dat ze dat beetje aandacht van mij nodig hebben gehad

Groetjes Marije
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 11:24
Wat een rare snuiters zijn er soms! Hoe durven ze! Maar laten we ons niets aantrekken van die enkelingen en het hier gewoon gezellig houden.

Ik neuzel hier graag rond op het forum. Om al het moois wat ik zie te maken gun ik me te weinig tijd. Dus soms als ik tijd heb, reageer ik dat ik iets mooi vindt of probeer ik iemand te helpen aan een patroon door te googlen. Zelf ben ik niet zo een verzamelaar ivm tijdgebrek.

Het is heel fijn als mensen een patroon willen delen. Gelukkig komt het meestal niet op de schouders van 1 persoon hier neer, maar stuurt degene die hem heeft ontvangen ook weer door naar de volgende. Misschien maak ik me er wel eens schuldig aan om vergeten netjes te bedanken, maar dat is niet met opzet!



groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 11:24

hallo dames,

ik sluit me helemaal aan bij alle vorige spreeksters,ik had het zelfde,ik heb ook veel patronen maar ik kreeg verleden jaar zoveel prive berichten of ik dit of dat had,met lijsten en kan ik dit of dat vertalen,nou ik werd er echt gek van en heb gewoon netjes mailtjes terug gestuurd dat ik geen vertaal buro ben en ik dit handwerken voor me lol doe,en met lijsten aan komen ben ik helemaal niet van gediend.ik wil best alles delen als iemand iets zoekt ofzo en wat ik krijg ben ik ook altijd dankbaar voor,en dat ik alles moet maken van wat ik krijg dat kan ik niet dan mag ik wel 300jaar worden,hihihihi.maar patronen op slaan en later eens iets van maken ja dat doe ik ook.

en vragen met lijsten ,gewoon mailtje terug en zeggen dat je daar niet aan begint!!!

groetjes hesterkg1

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 11:49

Ik vraag ook misschien wel eens te vaak om een patroon, maar ze zijn ook zo mooi/leuk, die patronen die er hier voorbij komen.

 

ik vind het heerlijk om een patronen voorraad te hebben, wanneer ik dan zin heb om iets temaken, dan kan ik zo het patroon van mijn computer plukken.

 

Ik ben een beetje gestresst de laatste tijd en MOET dus handwerken, dat is mijn afleiding. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk dat ik dat niet meer kan.

 

Ik probeer af en toe ook een een patroon aan te bieden, zal binnenkort weer eens door mijn voorraad gaan

 

 

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2010 om 09:45
Het grappige is dat mensen die reageren op dit soort berichten nooit de schuldigen zijn. Maar zich wel altijd schuldig voelen. Degene die het hebben gedaan hebben zo'n plaat voor hun kop dat ze het niet eens begrijpen. Ze hebben totaal niet door dat hun gedrag misschien wel eens lastig zou kunnen zijn voor een ander. Dus voel je je schuldig: dan ben je dus niet de schuldige! Enne patronen verzamelen mag hoor. Ik heb er ook een heel aantal van internet geplukt. En ik zal ze echt niet allemaal gaan maken. Maar sommigen zijn zo leuk, zo lief, zo mooi. Die moet je gewoon hebben. Alleen al om heel veel naar te kijken.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2010 om 10:48

Halo Nadine

een lijst ....  er zijn inderdaad granzen, ik ontvang ook graag patroontje maar als ik iets kan terug doen, doe ik dat, ik heb ook hele bloeken met clowns gescand en verzonden aan die ze wilden, en daar was aardig wat werk aan, want ze vragen ze niet allemaal tegelijk hé

maar zoals er vele zeggen, maak je niet druk,  geen goesting om te versturen  ... NIET doen, zo simpel is dat

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns