Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Even waarschuwen!!

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Even waarschuwen!!
    Posted: 05 Juli 2012 om 07:58
Lieve allemaal,
 
Ik weet niet waar ik dit neer moet zetten, dus ik doe het maar even hier.
Gisteravond toen ik aan de pc zat, kwam er een ineens een voor mij onbekende virusscanner in beeld die mij doorgaf dat er verschillende dingen verwijderd moesten worden.
Omdat ik het niet vertrouwde ben ik eerst gaan googlen voordat ik reageerde.
En maar goed dat ik niet gereageerd heb, want het schijnt zo nep en zelfs gevaarlijk voor je pc te zijn dat het meer kwaad dan goed doet.
Ik kom het alleen niet wegklikken, en toen ik mijn pc opnieuw wilde opstaren waren zelfs de opties "opnieuw opstarten", "slaapstand" en "afsluiten" zodanig weergegeven dat ik er niet op kon klikken.
Dus de pc maar gewoon met de knop uitgezet (je moet toch wat) en opnieuw opgestart.
Dat ging dus niet, heb hem nog geprobeerd in de veilige modus op te starten maar hij begon maar steeds opnieuw dus zelfs dat ging niet....
 
De recovery disc van windows kon gelukkig wel herstellen naar een eerder herstelpunt,maar ik heb eens op internet gekeken en het schijnt echt heel hardnekkig te zijn.
 
Ik weet niet hoe ik het op mijn pc gekregen heb.
Kan zijn door iets dat ik aangeklikt heb, maar ik klik nooit op iets dat ik niet ken of vertrouw.
De laatste tijd krijg ik wel veel mailtjes die zogenaamd van de abn-amrobank (heb ik niet eens), rabobank, of de belastingdienst komen, maar daar heb ik echt nooit op verdergeklikt en altijd meteen verwijderd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het met een bestand van iemand anders binnengekregen heb, of van iets dat ik zelf gedownload heb.
Dat is nu ook niet belangrijk meer, het is er nu eenmaal....
 
Daarom wil ik iedereen die de laatste tijd iets van mij gekregen heeft, adviseren om de pc goed te scannen, vooral met een goed malware/spyware programma.
Ik zal dan ook totdat dit verholpen is (ga vanavond of morgen iemand bellen die daar verstand van heeft), geen bestanden meer doorsturen.
Ik hoop dat iemand anders dat voor mij wil doen, mits je natuurlijk weet dat alles goed is.
 
Mocht iemand het "programma" LIVE SECURITY PLATINUM in beeld krijgen, reageer er dan alsjeblieft NIET op!!!! Google er maar eens op en je weet wat ik bedoel.
 
Ik hoop dat er nu niemand problemen krijgt doordat ik iets doorgestuurd heb, misschien valt het allemaal wel mee, maar ik wil het jullie wel even doorgeven....
En mijn excuses als er nu iemand door mij problemen krijgt, ik wist het ook niet, en ook niet wanneer ik het op mijn pc gekregen heb, maar het begon dus gisteravond na 11 uur bij mij.... ben tot 2 uur vannacht opgeweest om te zoeken naar een oplossing, maar denk dat ik er toch maar beter een deskundiger iemand naar laat kijken.
 
Ik hoop dat het bij jullie wel allemaal goed gaat en dat jullie het mij niet kwalijk nemen als er iets misgegaan is. Want zoals gezegd, ik wist het ook niet...... scan altijd alles voordat ik iets verstuur.
Maar met malware zie je het pas vaak als het te laat is.......
 

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 08:01
dank je wel voor de waarschuwing, gelukkig heb ik mijn dochter die een expert is met problemen met de pc.

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 08:04
Gelukkig maar Wanda.
Voel me er zwaar k.... onder.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
RoosjeS View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 Februari 2012
Locatie: Thuis
Status: Offline
Points: 989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RoosjeS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 08:44

Dat is zeker zwaar kl....

Je hebt het in ieder geval niet naar mij gestuurd José, ik heb net de virusscanner even laten draaien en er zitten geen rare dingen tussen de patroontjes!
Maak je daar dus geen zorgen over.
 
Ik hoop dat het probleem snel weer is opgelost voor je (lukt het je zelf niet als je via google zoekt om het programma te verwijderen? soms staan er hele duidelijke beschrijvingen van hoe je het moet doen...)
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 08:47
Hey,
Heb hetzelfde enkele weken voordien gehad. Sedertdien is alleen mijn mailbestand en adres nog een probleem. Wij waren alles kwijt, boekhouding, facturatie,... noem maar op.
Ook wij krijgen die mailtjes van abn/rabobank en ook wij zijn daar geen klant.
Ik vermoed dat ik het virus gekregen heb door boekjes te downloaden via een link hier op het forum. Ik heb dan een topic gestart om te zeggen dat ik er problemen mee gekregen heb. Misschien is het hetzelfde.
Alvast veel succes. Ons heeft het een hoop bloed, zweet en tranen gekost. We hebben al heel wat kunnen recupereren maar zijn toch nog behoorlijk wat kwijt hoor.
Ik heb het geluk dat mijn man zich behoorlijk uit de slag kan trekken met pc's.
 
Succes!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 09:17

Wat balen Seeke.

Hopelijk valt het toch een beetje mee dat je niks kwijt raak!!
Ik heb ook niks van je gekregen hoor mijn computer is ook nog clean!
Maar die mailtje van de banken hebben wij ook al eens gehad, deze mailtje komen volgens mij ook van mensen en als die je wachtwoorden hebben kunnen ze meer schade aanrichten!
Dus nooit op reageren!!
Wij zijn toen met die mailtjes bij de bank geweest!
 
Ik heb tegenwoordig alles op usb staan want mijn laptop stopte er een poos geleden ook mee en toen was ik ook alles kwijt foto's van de kinderen en administratie van de winkel!
En daar heb ik wel van geleerd!
Misschien ook een tip voor jullie alle spullen die belangrijk zijn op een usb opslaan dan weet je zeker dat het veilig staat als je computer rare dingen krijgt!
 
Heel veel succes met de computer hoor dat ze het zo weer kunnen verhelpen!!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 09:31
Hoi José,
 
dat is écht kl....
Vooralsnog nergens problemen mee...... zal wel mijn externe schijf en USB van de computer halen.
Je weet het, ben je wat kwijt............gillen.
Sterkte ermee!!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 11:05
Ik kan me voorstellen, dat je hier verschrikkelijk van baalt. Maar voel je niet schuldig, het blijft toch een gevoelige instrument. Ik denk dat het heel veel mensen kan overkomen! Tot nog toe nog geen hobbydoos gereageerd dat het door jou doorgegeven is. Ik hoop dat je dat een beetje geruststeld.en dat het bij jou gauw opgelost is!
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 11:38
hier ook geen problemen
lydia wijsbroek
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 11:43
Ik ook geen probleem.
Ik heb wel een keertje zoiets gehoord van een collega. Zijn zoon had ook zo'n virusscan ding aangeklikt. De eerstvolgende keer dat hij ging internetbankieren verdween het geld zo voor zijn ogen, ergens naar het buitenland.
Hij heeft weet ik hoe vaak virusscan aan gehad, maar uiteindelijk een nieuwe computer moeten kopen.
Back to Top
Miep52 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 April 2012
Status: Offline
Points: 263
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miep52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 12:13
Hoi Jose, Wat vervelend voor je joh. Dit maakt computeren een stuk minder prettig vind je niet?
Ik ben de afgelopen tijd diverse malen gebeld door een engels sprekende man die zegt van microsoft te zijn. Ik zou een virus hebben en hij zou mij daarbij helpen. Moet je even iets downloaden. Nou...NIET doen dus. Gelijk verbinding verbreken. Maar ze blijven bellen. 
Ik hoop dat alles bij jou gauw in orde is.

Groetjes
Corry
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 12:42
wat vervelend is dat zeg.
op de comp. van onze zoon hebben we dit 2 weken geleden ook gehad.
en hij is niet op hobbydoos geweest of zo.
wel op spelletjes sites enzo.
ik hoop dat je niks kwijt bent anders roep je maar even.
 
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 12:46
Het is geen virus, maar malware/spyware... dus aan alleen een virusscanner heb je helemaal niks... dan weet je nog niet of het op je pc zit...
 
Overigens heb ik niks aangeklikt, het stond ineens in mijn beeld en nadat ie zogenaamd gescand had kreeg ik een mogelijkheid om te klikken. Dat heb ik dus niet gedaan gelukkig, doe nooit op iets klikken dat ik niet vertrouw. Anders was het misschien nog veel erger geweest..
 
Ga maar eens googlen hierop om verder te kijken hoeveel kwaad het eigenlijk kan.
Mijn vriend gaat straks iemand bellen die zelf ook computers samenstelt en er dus verstand van heeft.
Maar ga eerst een hoop dingen op dvdtjes branden, voor het geval windows opnieuw erop gezet gaat worden.
 
Mijn patronen zijn in ieder geval veilig! Die staan zowel op een usb stick als op een externe schijf.
Die ga ik ook maar even scannen voor het geval dat...
 
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal, echt Thumbs Up.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, juist omdat ik altijd zo voorzichtig ben.
Maar dit is een veelvoorkomend iets op het moment, echt heel actueel dus, alleen had ik er dus nog nooit van gehoord.
 
Word vervolgd!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 12:56
suc6 hoor meid, hier kan jij helemaal niks aan doen dus je niet zo schuldig voelen hoor, wij zijn echt niet boos ofzo, dit kan iedereen van ons overkomen, ik geef je even een hele dikke Hug omdat je er zo mee zit
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:05
Dank je wel!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:07
Meestal komen zulke dingen door op bepaalde site's te surfen want de meeste mensen weten wel tegenwoordig dat je in mails niks aan moet klikken of bestanden maar bepaalde via bepaalde site's kan je dus ook dingen binnen halen zonder dat je het merkt.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 13:34
Vervelend allemaal meid. Kan hier absoluut ook niet tegen als er iets met de computer is over een virus of mailware je computer in de war schopt.
Vind het idee al dood eng dat mensen zo bij je gegevens kunnen, vaak door onwil van jezelf.
Succes ermee en hopelijk wordt ie helemaal clean.
Bedankt in ieder geval voor het waarschuwen!!

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 14:24
Balen Jose! Ik begrijp dat je ongerust bent, maar voel je niet schuldig!
Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Back to Top
TaNichia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TaNichia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 15:29
Hier ook nog niks aan de hand, scan geeft ook niks aan,bedankt voor de waarschuwing en succes met je pc.
Liefs Diana
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2012 om 16:49
Nou, degene die me zou kunnen helpen is uitgerekend op vakantie.
Zul je altijd zien.
Heb wel een paar tips gekregen dus die ga ik proberen.
Volgende week is ie terug dus tot die tijd zal ik ook niks met jullie delen.
Wil zeker zijn dat het weg is natuurlijk.
Maar een week is nog wel te verdragen denk ik LOL

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns