Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fantasieboordsteek ????

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ria.arkadia View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ria.arkadia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fantasieboordsteek ????
    Posted: 14 December 2014 om 14:57
Ik ben vrolijk begonnen met een herenvest (no 576 uit Bergere de France patronenboek 2012/2013.
De fantasieboordsteek wordt als volgt omschreven:

FANTASIEBOORDSTEEK, naald nr 5 over een oneven aantal steken.
1e nld. (goede kant): *1 st. av., 1 st. r.*, van * tot * herhalen, eind. met 1 st. av.
2e nld. en alle even nld.: *1 st.r., 1 st. av.*, van * tot * herhalen, eind. met 1 st. r.

tot hier geen probleem, maar nu komt het:

3e nld.: *1 st. av., 1 dubb.st. r. (= de rechternld. in in het midden van de st. stekendie onder de te br. st. ligt, 1 st. r. br. en dan de st. van de linkernld. laten vallen)*, van * tot * herhalen, eind. met 1 st. av.
5e nld.: vanaf de 3e nld. herhalen

Onderstreepte deel is me niet duidelijk. Resultaat moet een soort boordsteek zijn anders dan een eenvoudige boordsteek (vandaar de fantasieSmile).

Kan iemand me helpen met een beschrijving waar ik wel wijs uit wordt?

bedankt

Ria
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2014 om 15:16
Je steekt één naald dieper in in die rechte steken. Probeer maar op een proeflapje. Maar wat mij betreft, mag je ook een gewone boordsteek doen. Of één naald 1r 1av en de 2e naald alleen averecht, dat is ook een fantasieboordsteek.

Jij bent de baas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.482 seconden.
Lang Yarns