YAYA di Terra / Dikke Dame |
Reageer ![]() |
Autheur | |
HakenAllerleiCuracao ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2013 Locatie: Curacao Status: Offline Points: 542 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 September 2013 om 15:13 |
Na mijn aanvraag op het forum voor een patroon van een dikke dame kreeg ik het patroon toegestuurd van het patroon van Nena. Jammer genoeg was het patroon in het duits en snapte ik er werkelijk geen bal van. Dus ben ik op zoek gegaan op het internet en vond ik op de website van http://www.knitaholics.com/ het patroon in het engels met daarbij ook videos met uitleg.
Het patroon wordt gratis aangeboden ter nagedachtenis van de kunstenares Nikki de Saint Phalle die met haar nena's bekend is geworden. Waarom nu de naam YAYA di Terra Het is een uitdrukking in het Papiaments voor Moeder Aarde en symboliseert liefde, verdraagzaamheid, vreugde en zorgzaamheid. Het is dan ook een pop die ik als symbool wil gaan gebruiken voor mijn doelstelling hier op CuraƧao. Op dit moment ben ik dan ook op zoek naar mensen die me kunnen helpen het patroon zo aan te passen zodat ik een zittende YAYA ervan kan maken. ![]() |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ze is mooi geworden. zittend maken lijkt me niet echt moeilijk.
ik zal wel even puzzelen
|
|
![]() |
|
HakenAllerleiCuracao ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2013 Locatie: Curacao Status: Offline Points: 542 |
Dank je bloem. Ja het patroon zelf vind ik heel fijn om te haken. Zeker omdat het niet uit allemaal losse onderdelen bestaat die in elkaar gezet moeten worden. Dat vind ik dus gewoon nog steeds niet leuk om te doen. De benen worden eerst los gehaakt en dan aan elkaar gehaakt. Zou het mogelijk zijn om gewoon de benen te gebruiken zoals in het patroon maar dan deze op een andere manier te bevestigen aan het lichaam ?
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
ik zat te denken . haak een halve cirkel aan de achterkant van de benen.
haak de rug in het midden vanaf de taille iets wijder, zodat de cirkel er in past. zou dat kunnen ?
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Leuk !
|
|
![]() |
|
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
![]() ![]() ![]() |
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
Ik ga het gewoon uitproberen bloem, laat het je wel weten of het me lukt
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |