Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoeveel garen nodig?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Riemkje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Riemkje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoeveel garen nodig?
    Posted: 03 Maart 2014 om 17:35
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil een deken breien met dubbele gerstekorrel. Het moet 100cm bij125cm worden. Ik wil cotton light gaan gebruiken met een dubbele draad. Op pen 6, hoeveel bollen heb ik dan nodig?
Cotton light behoor je met enkele draad te breien op pen 4.
Misschien weten jullie het dan weet ik hoeveel ik kan bestellen.

Gr Regina
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 19:55
Ik koop in zo'n situatie vaak 1 bolletje en brei of haak dan een proeflap met de naald en de steek die ik wil gebruiken. 
Ik bereken de oppervlakte van de proeflap is en haal het geheel weer uit waarbij ik meet hoeveel meter garen ik gebruikt heb. 
De oppervlakte van het project dat ik wil breien of haken deel ik dan door de oppervlakte van de proeflap.
De uitkomst van deze som vermenigvuldig ik met het aantal meters garen van de proeflap. Dan weet ik hoeveel meter ik nodig heb, dus ook hoeveel bollen ik moet kopen.

Het lijkt ingewikkelder  dan het werkelijk is, wanneer ik het zo opgeschreven zie. Maar het is een goede methode. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en dat je er iets aan hebt.

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Riemkje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Riemkje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2014 om 22:08
Dankjewel ik heb hier nog een bol dus ga het even proberen!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns