Losse meetellen? wat doe ik fout |
Reageer |
Autheur | |
Frummel
Duizendpoot Lid sinds: 28 Januari 2013 Locatie: Hoofddorp Status: Offline Points: 140 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 Maart 2015 om 20:46 |
Ik heb een HAAKpatroon voor een konijntje het getal tussen haakjes is het aantal steken dat deze toer heeft.
Ronde 1 is de magische ring (8) Ronde 2: 1L (tel als steek) 1V .... sluit met een hv in de eerste L (16) Ronde 3: 1 L .... sluit met hv (24) Ronde 4: (32) Ronde 5: (40) Tot dusver klopt het aantal steken en ik tel steeds de eerste L mee als steek. Ronde 6 tm 13: 1 losse en 1 vaste in elke steek 1 hv in de eerset losse (40) Maar einde ronde 8 heb ik al 42 steken. Wat gaat er nu mis? waarom kom ik eerst wel uit en nu ineens niet meer? Alvast bedankt! |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt heeft ooit de tip gegeven een draadje in de losse te hangen, zodat je deze echt goed herkent.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Frummel
Duizendpoot Lid sinds: 28 Januari 2013 Locatie: Hoofddorp Status: Offline Points: 140 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Lidwina
Ja zet er een markeerder in. In haak de losse, steek de markeerder erdoor en haak daarop de vasten. De hv gaat dus in de losse waar de markeerder ingestoken zit. Heb net geteld en elke 10e steek gemarkeerd. Maar kom idd niet uit. Word er gek van!! |
|
Frummel
Post Options
Thanks(0)
|
hmmm een paar andere patronen bestudeerd en vergeleken, wat me opvalt is dat velen géén hv gebruiken om de toer te sluiten maar gewoon doorgaan met de v in de volgende toer.
Zal dat eens proberen.....
|
|
Frummel
Post Options
Thanks(0)
|
Dat gaat goed! En vind het veel mooier ook!
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik klungel hier ook altijd mee en haak dus het liefst in spiraal.
Wanneer een losse als eerste steek geldt, dan haak je je eerste vaste in de 2de steek. Wat mij ook helpt, mits ik niet te veel steken heb, is terugtellen, zodat je ziet in welke steek je de toer moet beginnen. |
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
In spiraal haak je inderdaad het mooist.
Echter wanneer je van kleur moet wisselen is het mooier als je de toeren sluit.
|
|
Grx
|
|
Frummel
Post Options
Thanks(0)
|
als je de eerste vaste van de nieuwe toer in de tweede steek haakt, krijg je dan geen gaten?
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |