Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

probleem breimachine?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: probleem breimachine?
    Posted: 02 Maart 2015 om 07:59
na een aantal jaren ineens weer de pret gaan inzien van het machine breien.
vandeweek echter liep bij het dubbelbeds breien ineens de slede vast.
nu, fris uitgeslapen, ben ik het aan het proberen en steeds opnieuw lopen de sledes vast, ook zonder dat er garen in zit.
zonder afstrijker erop gaat het wel, naalden zijn in orde dus ik vermoed een probleem met de afstrijker
van beneden een andere afstrijker gehaald, daarmee lopen de sleden ook vast maar dan de andere kant op
voor elke toer een andere afstrijker gebruiken is een optie Wink maar iemand ook n beter idee??

btw. ik zeg dat de afstrijker het probleem is maar weet haast zeker dat ik het probleem ben. wat doe ik verkeerd?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 08:32
Misschien schoonmaken?
En kijken of er geen kromme naald tussen zit.
Back to Top
stekelbakske View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 11:59
Je moet eerst smeren, vooral de slede.
Voor het reinigen heb ik een goed tip gekregen: koop bij het Kruidvat babydoekjes met olie (alleen daar te koop), daarmee kan je goed vuile naalden en de sleden reinigen!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2015 om 13:06
Als hij stilgestaan heeft is schoonmaken een naar werkje, met vaak een Thumbs Up resultaat. Ik had zelf ook dat probleem en de oorzaak was 4-voud.
Het schuimrubber van de naaldenstrip moest vervangen worden, je kunt de strip er even uithalen om dit te bekijken of met je naalden wiebelen
als ze te veel speling hebben . . . Thumbs Down zelf heb ik in het onderbed een plastic naaldenstrip zitten, daar zit geen schuimrubber op (en hoeft dus ook niet vervangen te worden)
Ik had in het onderbed verkeerde naalden zitten er waren er een paar die net iets langer waren Confused
Ik had een aantal kromme naalden (soms ging ook dat lipje vast zitten Thumbs Down)
De machine had te lang stilgestaan, dus moest gepoets, gezogen (pluisjes) & ontvet worden en daarna weer netjes ingevet (volgens de instructies)
Nu lopen ze beide als een zonnetje (heeft wel wat vloeken & tieren & zweet gekost LOL)
Heb nieuw schuimrubber op ebay in Engeland besteld, nieuwe naalden in Hong Kong (wel invoerrechten voor Hong Kong)
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 11:56
dankjulliewel voor het meedenken! Thumbs Up
ik ga het proberen! eerst goed schoonmaken en dan weer in de olie.
naalden zie ik niks bijzonders aan maar de naaldstrippen zal ik ook nakijken.
en zonder vloeken, maar wellicht dat ik van de stress n chocolaatje meer snoepWink
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 20:36
Nou ja vloeken dat schrijf ik zo maar, ik vloekte vroeger als een bootwerker maar opeens was dat over . . . ik snap dat zelf nog steeds
niet zo goed - overheen gegroeid denk ik.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2015 om 23:50
dat herken ik wel Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 14:19
ik ben begonnen aan de schoonmaak en zie als eerste dat het schuimrubber van de naaldstrip totaal verteerd is Confused
daar heb ik dus een nieuwe voor nodig of kun je er nieuw schuimrubber insteken?
ik heb dat nooit eerder gezien omdat mijn machine vroeger dat had van nylon ipv metaal + schuimrubber

iemand n goed adresje voor dat spul? ik kwam abs tegen maar weet niet of een van de twee strips die zij verkopen ook bij mij op mn machine past.....
Back to Top
stekelbakske View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stekelbakske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2015 om 18:32
ABS is goed te vertrouwen maar je kan hen ook eerst mailen om die vraag te stellen!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2015 om 09:05
ik heb tochtband gekocht en dat in die strip geplakt, de breimachine goed schoongemaakt en hij doet t weer prima Clap
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2015 om 09:55
Thumbs Up
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2015 om 10:25
Wat fijn dat het probleem verholpen is, door hem schoon te maken.
Brei ze!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2015 om 11:21
dankjewel Cully
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2015 om 12:39
het is toch niet te geloven wat een vákvrouwen hier op het forum zijn hè..alweer iemand geholpen door ''kenners''..komplimenten !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns