Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gewicht van een dekentje voor op de bank

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gewicht van een dekentje voor op de bank
    Posted: 13 Juni 2015 om 11:18
Ik ben begonnen aan een dekentje voor de kleinkinderen (5 en 3 jaar) waar ze lekker onder kunnen kruipen als ze eventjes willen bijkomen op de bank.

Heb een ontzettend leuk patroon gevonden maar het is dubbelzijdig en nu ik 20 cm ver ben kon ik berekenen wat ik nodig heb aan garen en nu ben ik bang dat het te zwaar wordt.
De deken wordt 105 x 168 cm en weegt dan 1800 gram Shocked! Dat is veel te zwaar toch Confused?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 11:23
Valt toch wel mee?? Smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 12:32
het is niet dat die 1,8 kg op hun lijfje drukt. Het is 1,8 kg verdeeld over die 1,5 m². En ik denk dat daar formules voor bestaan maar dat is mij te ingewikkeld, dat moet ge aan een ingenieur vragen dan.

En is het patroon dubbelzijdig of zijn het 'gewoon' 2 dekens aaneen gemaakt?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 13:08
Het is een dubbelzijdig patroon Bep. Ik haak het met Stylecraft special DK, maar eigenlijk zou een dunnere acryl beter zijn. Maar Stylecraft had natuurlijk net de kleuren die ik zoek + had ik nog 18 bollen donkerblauw liggen waar ik een bestemming voor zocht....

het staat ook bij mijn projecten

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 13:17
het zijn mooie kleuren , dat oranje, gelige met aan de andere kant dat donkerblauwe.
Ik zou gewoon voortdoen dan want het is wel een dikkere deken zo te zien en dan valt dat gewicht uiteindelijk wel mee. Er zit 295 meter op een bol van 100 gram heb ik gezien. Ik denk dat je niet veel minder gaat gebruiken met een ander soort garen. En 100 gram blijft 100 gram.
Plus het feit dat dit wel aangeprezen staat voor zacht en dat is met een andere acryl nog maar af te wachten.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 13:42
Bedankt meiden

Ik denk dat ik er inderdaad maar mee doorga. 
Mocht blijken dat ik het toch te zwaar of te dik ga vinden voor de kids, dan maak ik het langer en hou het zelf of zet het op Marktplaats. Wink

Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2015 om 14:45
ik kan het niet echt relativeren in verhouding, maar ik vindt het juist wel fijn als een deken wat zwaarder op me drukt. dat geeft net een beetje een knusser gevoel
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.000 seconden.
Lang Yarns