Vraag over patroon |
Reageer |
Autheur | |
lvdzel
Newbie Lid sinds: 13 Juli 2015 Locatie: Zevenbergen Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 Juli 2015 om 16:39 |
Ik heb een vraag over het patroon voor "gebreid vest met kantpatroon en sjaalkraag". Een mooi patroon dat je kunt vinden onder deze link: http://www.hobbydoos.nl/maandag/vest-bomull-lin.asp
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Er wordt gezegd: Zet losjes (in mijn geval) 251 st op met rondbreinld 4,5 mm etc.
etc. en Ga verder met rondbreinld 5,5 mm, brei de volgende nld (= goede kant) als volgt: 2 st in tricotst, 1 av en tricotst over de volgende 26 st (= voorbies), brei A.1A (= 4 st), A.1B (= 6 st) 31 keer in totaal, A.1C (=3 st), brei in tricotst over de volgende 26 st, 1 av en 2 st in tricotst (= voorbies). Ga zo verder. Dus: Ik heb 251 st opgezet Ik brei eerst de voorbies = 29 steken Ik brei vervolgens A.1A en A.1B (in totaal 10 st) 31 keer - 310 steken Ik brei vervolgens A.1C = 3 steken Ik brei tot slot weer de voorbies - 29 steken In totaal zijn dit dus 371 steken. Ik snap daar niets van. En is het inderdaad de bedoeling dat ik eerst (in mijn geval) 31 keer alleen A.1A
en A.1B brei en dan slechts op het allerlaatst één keer A.1C? Als iemand mij verder kan helpen, dan hoor ik het graag! Alvast bedankt. Groetjes, Liesbeth
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je telt je steken bij elkaar op tot 10 maar dat staat er niet .Er staat A1 A = 4 steken dat brei je 1x. Vervolgens brei je A1 B = 6 steken en dat doe je 34 x . Als je dan gaat rekenen komt het uit althans bij mij .
Succes en ik hoor het wel . Stel je even voor in de rubriek voorstellen is wel zo leuk |
|
lvdzel
Newbie Lid sinds: 13 Juli 2015 Locatie: Zevenbergen Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helemaal helder! Dankjewel Mutti!
Nog kort vraagje: komt het vaker voor dat het patroon niet helemaal symetrisch is? Aan het begin brei je immers 4 steken, dan 31 x 6 steken, en aan het eind 3 steken .......
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt je vraag ook bij het patroon zelf stellen . Even naar beneden scrollen en dan klikken .
Ik weet er geen antwoord op |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
waarschijnlijk omdat anders het gebreide patroon niet symmetrisch is.
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |